Atmega přes LPT – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Atmega přes LPT – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.comAtmega přes LPT – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.com

 

Petr
~ Anonymní uživatel
746 příspěvků
30. 1. 2013   #1
-
0
-

Zdravím, 

jsem začátečník a prosím o radu jak naprogramovat Atmegu přes paralelní port (stk 200) na OS win7 64. Jediný program pro nahrátí kódu, který se mi podařilo nainstalovat je Avrdude. Jakýkoliv pokus o nahrátí kódu ale skončí chybovou hláškou:

avrdude: can't open device "giveio"

avrdude: failed to open parallel port "lpt1"

Giveio.sys jsem nainstaloval. Ve správci zařízení se paralelní port také zobrazuje normálně.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.144.130.–
30. 1. 2013   #2
-
0
-

Paralelní programování je popsané v datasheetu, většinou vyžaduje vyšší napětí a speciální programátor. Mnohem vhodnější je použít ISP, většinou je přes SPI nebo UART, pokud mají USB, je to přes něj, v takovém případě se obejdeš bez speciálního HW. Přes UART není potřeba žádný složitější HW, stačí MAX232 a připojit do COM portu. Pro naprogramování se pak používá FLIP, stáhneš ho ze stránek Atmelu. Pro programování přes SPI doporučuji nevyvíjet svůj programátor a raději použít programátor PRESTO od Asixu (www.asix.cz, stojí asi 2500,- Kč). Umí i 32-bitové AVR přes JTAG, 8051 a mnoho dalších.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.95.60.–
Petr
~ Anonymní uživatel
746 příspěvků
30. 1. 2013   #3
-
0
-

Díky za radu, i když je mimo téma. Já se snažím nahrát do Atmegy8 primitivní program co rozsvítí LEDku pomocí pár drátů a LPT portu.