SQL - reference – Oracle – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

SQL - reference – Oracle – Fórum – Programujte.comSQL - reference – Oracle – Fórum – Programujte.com

Ondra
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
3. 4. 2013   #1
-
0
-

Zdravím Vás,

v SQL jsem vcelku nováček a mám problém s jednou úlohou. Nejprve schéma databáze:

Zadání úlohy zní:

Vypište jména zaměstnanců se jménem bezprostředně nadřízeného a jménem vedoucího oddělení, ve kterém pracují.

SQL příkaz pak vypaná následovně:

select zamest.jmeno, sefik.jmeno, vedouci.jmeno
from zam zamest join zam sefik on (zamest.nadr = sefik.os_cis)
join oddel on (oddel.cis_odd = zamest.cis_odd)
join zam vedouci on (oddel.sef = vedouci.os_cis);

Co mi není jasné

Obecně mám problém s úlohami, ve kterých je zapotřebí pracovat s aliasy (jsou to vůbec aliasy?), tedy v tomto případě například zamest.jmeno, sefik.jmeno atd. Nemohl byste mi prosím někdo ten kód převést do "lidské řeči", abych poznal, co konkrétně to dělá?

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.108.97.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
3. 4. 2013   #2
-
0
-

tak aliasy potrebujes obvykle kdyz mas dlouhe nazvy nebo join tabulky se sebou samou...

kdyz budes delat select .... from  zam join zam on ( zam.neco = zam.neco_jineho )  - jak by databaze mohla vubec poznat co k cemu patri? 

join je tedy spojeni tabulek on je podminka jak poznat co k cemu patri...

select samozrejme potrebuje vedet presne co ma vratit.. neda se napsat   select jmeno, jmeno, jmeno .... jich tam je tolik, ze nejde poznat ze ktere tabulky si to ma vycucat z prstu

ani   select  zam.jmeno, zam.jmeno, oddel.jmeno  neni jednoznacne... a tak dale a tak dale

Nahlásit jako SPAM
IP: 62.168.56.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
RomanZ
~ Anonymní uživatel
272 příspěvků
3. 4. 2013   #3
-
0
-

Tu práci s aliasy jedné tabulky si můžeš představit jako že každý alias sice ukazuje do stejné tabulky, ale na jiný řádek. Přesněji: