Kritická sekce pro jednotlivé atributy tridy – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Kritická sekce pro jednotlivé atributy tridy – C / C++ – Fórum – Programujte.comKritická sekce pro jednotlivé atributy tridy – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Jiri K.
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
13. 4. 2013   #1
-
0
-

Dobry den,

 potřebuju ve třídách, které musím udělat thread-safe, udělat kritickou sekci pro kazdy atribut (abych zlepsil miru paralelizace). Kdyz se bude s atributem pracovat, vleze se jen do jeho kriticke sekce a nebude se kvuli nemu zamykat cela trida.

Kvuli toho bych chtel napsat takovou tridu, ktera by proste mela metodu Lock(object atribut).

Problem je, ze ta trida musi byt taky Thread safe. A kdyz ji budu muset zamykat taky, tak bude celkem na nic, protoze ty vlakna budou brzdit v ni. 

Nenapada pls nekoho, jak to provest?

Dekuju

Nahlásit jako SPAM
IP: 158.196.195.–
Reklama
Reklama
Grungy0
Super člen
13. 4. 2013   #2
-
0
-

Keďže vravíš, že je to trieda, tak predpokladám, že k atribútom sa pristupuje pomocou jej rozhrania (getteri a setteri), tak čo keby si spravil uzamykanie vrámci nich?

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.123.100.–
Prvý náznak hlúposti, je pocit geniality.
Jiri K.
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
14. 4. 2013   #3
-
0
-

Tys to nepochopil, takto to praveze udelane je, ale proc kdyz jedno vlakno vola GetX() a druhe GetY() by se mely ty vlakna blokovat, kdyz se jedna o odlisne atributy? Ted mam 1kritickou sekci pro kazdkou tridu a je zbytecne, aby byla zamcena cela trida kvuli praci s jedinym atributem.

Chci udelat jakby to, abych mel pro kazdy atribut ve tride deklarovanou pro nej kritickou sekci. Jenomze: ja musim upravit vice trid a kdyz ma jedna trida treba 50 atributu, tak je to takove naprd psat to cele rucne (deklarovat 50 kritickych sekci)

Proto bych chtel napsat tridu, ktera by mela proste jen metodu Lock(object obj) a Unlock(object obj), jenomze to neni takova prca, aspon pro me - nemuzu pripustit, aby se ty vlakna uvnitr ni zase dostavali do kolize.

Treba v C# je prikaz

lock(promenna)

{

zde je promenna chranena

}

A to prave chci naprogramovat.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.179.206.–
Jiri K.
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
14. 4. 2013   #4
-
0
-

Já totiž moc C++ neovládám, potřebuju prostě udělat něco, co bude fungovat jako křižovatka - zavolam Lock(object obj), a ono to hned bude vedet: "aha jedna se o tenhle objekt, musim ho presmerovt presne na tuhle cast pole kritickych sekci" - bez jakehokoliv vyhledavani == bez nutnosti zamykat samotnou tridu pro zamykani. Jakokdyby potrebuju dynamicky enum, do ktereho pridam ATRIBUT a ono to hned bude vedet, ze mu nalezi treba cislo 3.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.179.206.–
vitamin+8
Grafoman
14. 4. 2013   #5
-
0
-

Mozes skusit nieco taketo:

#include <iostream>
#include <vector>
#include <mutex>
#include <future>
#include <chrono>
#include <thread>

//pointer na data ktory uzamkne mutex
template <class T, class M = std::mutex>
class lock_ptr{
		T* ptr;
		M &m;
	public:
		T* operator->(){return ptr;}
		T& operator*(){return *ptr;}
		
		lock_ptr(T* t, M& m):ptr(t), m(m){
			m.lock();
		}
		~lock_ptr(){
			m.unlock();
		}
};

template <class T, class M = std::mutex>
lock_ptr<T, M> make_lock_ptr(T* t, M& m){return lock_ptr<T, M>(t, m);}

class C{
		std::vector<int> a;
		std::mutex	m_a;
		
		std::vector<int> b;
		std::mutex	m_b;
	
	public:
		lock_ptr<std::vector<int>> lock_a(){return make_lock_ptr(&a, m_a);}
		lock_ptr<std::vector<int>> lock_b(){return make_lock_ptr(&b, m_b);}
};


int main(){
	C c;
	
	
	auto a1 = std::async(std::launch::async, [&c](){
		auto x = c.lock_a(); 
		std::this_thread::sleep_for( std::chrono::seconds(2) );
		for(int i = 0; i < 10000; ++i)
			x->push_back(i);
			
		std::cerr << "a1 end\n";
	});
	
	
		
	auto a2 = std::async(std::launch::async, [&c](){
		auto x = c.lock_b();
		for(int i = 10; i > 0; --i)
			x->push_back(i);
			
		std::cerr << "a2 end\n";
		
	});
	
	
	
	auto a3 = std::async(std::launch::async, [&c](){
		auto x = c.lock_a();
			
		std::cerr << "a3 end\n";
		
	});
	
		
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.157.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 93 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý