Zaklady umele inteligence – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Zaklady umele inteligence – Java – Fórum – Programujte.comZaklady umele inteligence – Java – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Yurda
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
29. 4. 2013   #1
-
0
-

Zdravim, prosim exituje nejaka knizka nebo scripta ktera by me pomalu od zacatku a do pokrocileho stadia naucila programovani umele inteligence nejlepe v jave.. Nebo pokud mate nejake prednasky aspon v .ppt verzi nebo .pdf byl bych moc vdecny.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.67.–
Reklama
Reklama
liborb
~ Redaktor
+18
Guru
30. 4. 2013   #2
-
0
-

Na umělou inteligenci potřebuješ mít dobré teoretické základy a samozřejmě přehled o stávajících algoritmech a systémech. I proto ti doporučuji knihy Umělá inteligence 1 až 5 od Maříka a spol. (a když se podíváš na uloz.to, tak tam se dají stáhnout v PDF, ale spíš jenom proto, aby si věděl do čeho jdeš, pokud to myslíš vážně, tak je lepší si je koupit). Pokud si dokážu tipnout, tak bych řekl, že teď máš velmi zkreslené představy, a ty knížky by tě měli vrátit do reality :).

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.75.135.–
RomanZ
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
30. 4. 2013   #3
-
+1
-
Zajímavé

Těžko se dá radit, když jsi nenapsal, k čemu to potřebuješ. Jde o to, že pod pojmem "umělá inteligence" si každý představuje něco jiného.

V pravém smyslu slova bys pod tím našel neuronové sítě, strojové učení, expertní systémy apod., zatímco hráči a programátoři počítačových her tímto termínem označují skoro jakýkoliv skript, který řídí chování počítačem ovládaných postaviček ve hře (např. pathfinding).

Budeš muset upřesnit, která oblast Tě zajímá a kčemu bys to rád použil.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.60.–
RomanZ
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
30. 4. 2013   #4
-
0
-

Ještě bych dodal, že opravdová umělá inteligence se ve hrách skoro nepoužívá (nebo velmi zřídka) a to zejména proto, že se špatně testuje a často vede k nečekaným nebo nechtěným výsledkům.

Prostě je snazší napsat skript, který nařizuje vojáčkům, aby bránili základnu (a lépe se to otestuje a všichni hráči pak mají podobný zážitek), než říct vojáčkům "teď dělejte, co sami uznáte za nejlepší" - a pak se divit, co to vyvádějí (a hlavně při každém hraní by mohli vyvádět něco jiného, hráči by volali na technickou podporu s tím, že se hra chová divně a o to žádné studio nestojí).

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.60.–
Yurda
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
30. 4. 2013   #5
-
0
-

Moje predstava je napsani AI pro piškvorky, šachy nebo nakou 2D racing hru ale nevim jak zacit ty knizky umela inteligence jsem na netu nasel ale bylo to pomalu jedinne co ten google vyhodil.. tak jsem prave psal sem co a jak..

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.67.–
Flowy0
Věrný člen
30. 4. 2013   #6
-
0
-

#5 Yurda


http://sk.wikipedia.org/…inteligencia

ako pisal roman pre hru piskvorky bude jednoduchsie a praktickejsie spravit priamo nejaky script na zaklade ktoreho sa rozhodne nasledujuci postup ... neuronove siete su skor pre situacie kde pri pisani nemozes vediet co presne budes vyhodnocovat a je nutne aby sa system dokazal naucit nove pravidla a podmienky ... v pripade hry mas teoreticky uzavrete pravidla ktore sa nebudu nejak zasadne menit cize vsetky podstatne pravidla mozes napisat priamo co ti zaruci lepsie predvidanie a teda aj debugovanie spravania programu

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.237.227.–
https://github.com/Flowy
RomanZ
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
30. 4. 2013   #7
-
0
-

Pokud to máš na hry, můžeš si zkusit projít těch několik odkazů z této stránky:

http://www.gameai.com/sites.php

Když jsem potřeboval ovládání pro autíčka, tak jsem tam našel, co jsem hledal:

Steering Behaviors For Autonomous Characters:

http://red3d.com/cwr/steer/

Jsou tam pěkně udělané animace, že se dá pochopit princip, i když člověk přesně nerozumí vzorcům.

Piškvorky a šachy jsou něco jiného - tam si napíšeš hodnotící funkci, která říká, jak je nějaký tah úspěšný, a pak zkoušíš všechny možné tahy a vybereš z nich nejúspěšnější. To se dá dělat rekurzivně do hloubky několika tahů. Polopatě viz článek zde:

http://www.linuxsoft.cz/article.php?id_article=1109

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.60.–
Yurda
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
30. 4. 2013   #8
-
0
-

Diky moc to je super ! Presne co jsem potreboval !

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.80.67.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 36 hostů

Podobná vlákna

Základy v PHP — založil Anonym

Zaklady prace s triedami — založil Dodo

Základy programování v Javě — založil RastyAmateur

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý