Jak spočítat složitý vzorec? – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Jak spočítat složitý vzorec? – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.comJak spočítat složitý vzorec? – Mikrokontroléry – Fórum – Programujte.com

 

David
~ Anonymní uživatel
175 příspěvků
24. 5. 2013   #1
-
0
-

Zdravím,

řeším úlohu, ve které mám změřit A/D převodníkem stejnosměrné napětí a poté podle vzorce 10^(1,667xU-9.33), kde U je naměřené napětí, převést změřenou hodnotu na tlak. Neporadili byste mi někdo vhodný způsob, jak se s tímto vzorcem vypořádat? Našel jsem nějakou funkci pow z knihovny math.h, ale nevím, jestli je to optimální řešení. Používám 10bitový převodník. Rád bych se co nejvíc vyhnul všem float popř. doublům. Prosil bych případně co nejjasnější popis, jak to udělam, jsem totiž velký začátečník. :)

Předem děkuji za reakce.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.103.179.–
24. 5. 2013   #2
-
0
-

V tomto případu se float či obdobnému datovému typu vyhnout v podstatě nelze. V exponentu mocniny vyjde desetinné číslo, jiná možnost než funkce pow mne nenapadá. Je otázka, jaké nároky na početní výkon to bude mít a zda použitý mikrokontrolér bude "stíhat", to souvisí i s vzorkovací frekvencí. Také záleží na tom, co se bude s naměřenou hodnotou dál dělat. Pokud se má poslat do PC, asi bych spíš poslal do PC "surovou" hodnotu z ADC a přepočet na tlak provedl až v PC.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.178.67.–
David
~ Anonymní uživatel
175 příspěvků
24. 5. 2013   #3
-
0
-

Nene, vypočtená hodnota se zobrazuje na LCD displeji, tudíž přepočet musí proběhnout v mikrokontroléru. Používám ATmega16 a tohle je v podstatě vše, co musí zvládnout.  

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.95.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
24. 5. 2013   #4
-
0
-

zkousel sem orientacne ty hodnoty a vzorec v excelu a at sem zkousel jakykoliv vstup, tak vychazely vysledky pomerne extremni (at uz extremne maly nebo se to uz ani nedarilo vypocitat v ramci bunky)