Graphics2D .create(int, int, int, int) - problém – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Graphics2D .create(int, int, int, int) - problém – Java – Fórum – Programujte.comGraphics2D .create(int, int, int, int) - problém – Java – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené — příspěvek s řešením.
Havel0
Duch
28. 5. 2013   #1
-
0
-

Zdravím,

mám problém s použitím zmíněné metody - používám ji takto:

public void paint(Graphics g){
  Dimension screenSize = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
  super.paint(g);
  this.g2 = (Graphics2D)g;
  this.g2.create(203, 80, screenSize.width-203,screenSize.height-80);
  ...
}

Důvod, proč ji potřebuji je ten, že chci vymezit kreslitelnou plochu a nastavit souřadnice počátku na mnou zvolené (203, 80). Podle dokumentace bych řekl, že by takto mělo být zaručeno požadované chování, bohužel se tak ale neděje... Nevím, kde mám chybu, metoda setClip() mi na stejném místě kódu funguje bez problému, ale neřeší to souřadnice počátku.

Za odpovědi děkuji

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.3.–
Flowy0
Věrný člen
28. 5. 2013   #2
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 78.99.207.–
https://github.com/Flowy
Havel0
Duch
28. 5. 2013   #3
-
0
-

#2 Flowy
Jsem já to ale pitomec

metoda vůbec nefunguje, g2 si vesele kreslí dál na celou plochu aplikace a počátek zůstává v levém horním rohu celého okna.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.3.–
Řešení
sleepy0
Stálý člen
29. 5. 2013   #4
-
0
-
Vyřešeno Nejlepší odpověď

Neviem ci je tam metoda na vymedzenie a ak inc nenajdes mozes skusit nieco na tento sposob. Ze si vytvoris buffer a kreslis do neho:

Point selectionPosition = ...;
BufferedImage backBuffer = ...;
BufferedImage selctionBuffer = ...; // Ma presne tu istu velkost ako oblast

public Rectangle makeSelection(int x, int y, int w, int h){
	selectionPosition = new Point(x,y);
	selectionBuffer = backBuffer.getSubimage(x,y,w,h);
}

public void paintComponent(Graphics g){
	render()
	g.drawImage(backBuffer,0,0,null);
	g.disopose();
}

public void render(){
	Graphics g = backBuffer.getGraphics();
	// kod toho co sa kresli v komponente
	// pripadne sa to vobec nemusi prekreslovat ak netreba
	if(selectionBuffer!=null){
		renderSelection();
		g.drawImage(slectionBuffer, selectionPosition.x, selectionPosition.y,null);
	}
	g.dispose();
}

public void renderSelection(){
	int x = recalculate();
	Graphics g = selectionBuffer.getGraphics();
	// kreslis do vybranej oblasti.
	g.dispose();
}

Aha, az teraz som si vsimol, ze si si vobec nevytvoril referenciu na ten novo vytvoreny object a stale pouzivas iba ten povodny, ktory nieje vymedzeny. Tu je riesenie, ktore mozno bude fungovat:

public void paint(Graphics g){
  Dimension screenSize = Toolkit.getDefaultToolkit().getScreenSize();
  super.paint(g);
  Graphics slectionGraphics = g.create(203, 80, screenSize.width-203,screenSize.height-80);
// Teraz kreslis do selectionGraphics.
// slectionGraphics.drawLine(0,10,100,10);
  ...
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.215.67.–
Havel0
Duch
29. 5. 2013   #5
-
0
-

#4 sleepy
Díky za pomoc, taková vyloženě zbytečná chyba z nepozornosti a jak mi znepříjemnila život... Příště budu muset lépe číst v dokumentaci... Ještě jednou děkuju

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.100.3.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 12 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý