Učebnice pro tvoření grafiky v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Učebnice pro tvoření grafiky v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.comUčebnice pro tvoření grafiky v C++ – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
25. 7. 2013   #1
-
0
-

Ahoj, měl bych dotaz. Mohl by mi někdo zkušený poradit jak začít dělat v C++ grafiku ? Respektive jakou knihovnu zvolit ? V C++ jsem začátečník, už bych rád ale tvořil něco s grafikou. Vím že existují knihovny SDL nebo Allegro, ale existují na to i učebnice ? Rád bych začal s 2d grafikou. Jako začátek bych si stanovil třeba pohyb čtverečku po obrazovce pomocí kurz. šipek atd., poté třeba nějakou lehčí hru... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
Matherz0
Newbie
26. 7. 2013   #2
-
0
-

Co radči zkusit C# - Xna ? Myslím že tato varianta je docela nadějná, a také kvůli podporované platformě Xboxu 360. Řekl bych že je to sice jazyk na menší projekty z důvodu výkonu, ale tobě by asi stačil. Na C-Pressu jsem zahlídl i nějakou literaturu, a myslím že tam jsou dvě knihy. Jedna zaměřená spíše na 2D grafiku a principy a druhá na 3D.

http://knihy.cpress.cz/programujeme-3d-hry.html# - Nejspíše už zastaralá

----http://programujte.com/forum/vlakno/13011-prodam-knihu-programujeme-3d-hry-v-jazyce-c/

http://knihy.cpress.cz/programujeme-hry-v-jazyce-c.html

Jinak na internetu je spousta článků a návodu, dokonce i přímo tady.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.96.160.–
Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
26. 7. 2013   #3
-
0
-

Já jsem spíše začátečník a v C++ jsem někde v základech, teď se budu učit nějaké pointery. C++ mi docela vyhovuje, zatím je to pro mě pochopitelný jazyk jako pro amatéra, jediné co mi chybí je použít kód přímo pro nějaký grafický výstup. O C# jsem četl, že je určený již pro znalé C++ a to já nejsem. Bohatě by mi stačila nějaká učebnice pro jednoduché hry, třeba jak skáče postavička přes krabice nebo tak. Potřebuji se odrazit a dělat něco atraktivnějšího, než vykreslovat obdélníky pomocí znaku * na obrazovce. Nemám přehled o knihovnách a tak si rád nechám poradit. Můj cíl je tvořit ve 2d, kde by se dalo pohybovat obrazcem i v úrovních. O 3d zatím nemám zájem.

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
26. 7. 2013   #4
-
0
-

A co spojit C++ a OpenGL ? Pochopí to i začátečník ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
Kenvelo+2
Super člen
26. 7. 2013   #5
-
0
-

#4 Kolemjdouci
Zkus Cz Knihu DirectX začínáme programovat Autor Pavel Pokorný

 je tam jak práce s 2D grafikou tak i s 3D 

a nebo na www.nehe.opengl.cz jsou Cz turoriály pro OpenGl v celku hezky popsané =)

Bohužel moc komplexních CZ návodů s grafikou nenajdeš, respektive furt to samé. Pak by bylo asi lepší učit se v AJ 

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.13.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
26. 7. 2013   #6
-
0
-

O DirectX jsem také uvažoval, a toho, že všechno je v AJ jsem se obával. Sice si to dokážu přeložit, ale přeci jenom číst AJ text je náročnější a zdlouhavé :) Tak asi zvolím DirectX, nebo openGL pro start, snad to bude dobrá volba. Stránky "nehe" vypadají zajímavě, určitě se budou hodit, děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
crazy
~ Moderátor
+10
Grafoman
26. 7. 2013   #7
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 147.32.31.–
All you need is vision and time.
Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
26. 7. 2013   #8
-
0
-

Dík. Vida něco existuje. 

Ještě drobný dotaz, co je lepší zvolit jako první, DirectX, openGL,  nebo spíš umí ten první z knihovny něco, co ten druhý neumí, a proto bych měl raději zvolit variantu x a ne y ? Myslím něco klíčového co bych v budoucnu mohl postrádat, pokud bych zůstal u té nevhodné varianty. A ještě jedna otázka. Která z těch variant se lépe učí ?

Tak já se jdu nadrtit to C++, ať v tom DirectX a openGL taky něco umím vůbec udělat :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
guest
~ Anonymní uživatel
24 příspěvků
28. 7. 2013   #9
-
0
-

http://www.barnesandnoble.com/w/sfml-game-development-artur-moreira/1115717183?ean=9781849696845

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.145.209.–
vitamin+8
Grafoman
28. 7. 2013   #10
-
0
-

Ceske preklady tutorialov/knih na OpenGL a DirectX budu extremne zastarale. Doporucujem vyhladat si anglicky text. Casom si zvyknes na anglictinu a odbornemu textu budes lahko chapat. Treba si hlavne ujasnit na ake platformy chces tvorit. OpenGL funguje skoro vsade, Na desktopovych Winoch (XP, Vista, 7, 8...), na linuxovych/bsd systemoch vcetne Os X a iOs a Android, .... Direct3D funguje len na systemoch od MS, cize Win, Win RT, WP, Xbox.

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Kolemjdouci
~ Anonymní uživatel
71 příspěvků
28. 7. 2013   #11
-
0
-

na knihu mrknu,

to vitamin:

děkuji, to je docela dobré vědět, chtěl bych, aby to co vytvořím bylo funkční napříč systémy.

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 16 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý