Prostorový a vícenásobný zvuk – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Prostorový a vícenásobný zvuk – C / C++ – Fórum – Programujte.comProstorový a vícenásobný zvuk – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené — příspěvek s řešením.
Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Xephn0
Duch
9. 8. 2013   #1
-
0
-

Potřebuji přehrát zvuk v prostoru u 2D hry a rád bych ho přehrával i vícekrát v jeden okamžik (př. střílení hráčů na mapě).

OpenAL knihovna toto sice umožňuje, ale je založena spíše na 3D, než na 2D hry + jak už jsem zmiňoval v již existujícím dotazu, nefunguje mi ve Win8.

Je nějaká i jiná možnost (knihovna) pro snadné přehrání jednoho zvuku vícekrát, s nastavením hlasitosti pro každý kanál zvlášť (pan) a opakovaně (loop)?

DirectX se mi nechce kombinovat s OpenGL, který už využívám.

Děkuji za jakékoliv odpovědi.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.124.–
Reklama
Reklama
Doomista+1
Stálý člen
11. 8. 2013   #2
-
0
-

SDL_Mixer to umí, ale nevím, nakolik je schopen fungovat nezávisle na SDL, ale za zkoušku nic nedáš. Každopádně ale není jedno jaký je formát audiosouborů a v čem to kompiluješ. Verze pro DevCpp mi přehrává mp3 soubory bez problémů, verze pro VC2008 zvládá jenom wavy a pokud má uživatel avast, tak program musí povolit bez sandboxu, jinak zvuk taky nejede (verze z DevCpp tento problém nemá), ale hodně samozřejmě záleží i na tom, zda se to spouští na 32bit nebo 64bit systému (OpenAl nefunguje obecně ve win8 nebo jenom v 64bit verzi? a co kompatibilita - nastavení režimu kompatibility na winXP a oprávnění správce řeší opravdu dost problémů). Ještě vím o existenci audio knihovny FMOD, ale o té nevím vůbec co umí.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Xephn0
Duch
11. 8. 2013   #3
-
0
-

#2 Doomista
SDL_Mixer jsem zkoušel, ale nepodařilo se mi upravit hlasitost každého kanálu zvlášť (nebo to jde?). Z toho důvodu jsem přešel na OpenAL.

Kompatibilitu a oprávnění jsem taky zkoušel, ale marně.
Na 64bit Win8 jsem zkoušel jen 32bit OpenAL. 64bit OpenAL jsem nezkoušel a kvůli nekompatibilitě se mi do toho moc nechce.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.124.–
Řešení
Xephn0
Duch
13. 8. 2013   #4
-
0
-
Vyřešeno Nejlepší odpověď

Tak vyřešeno.

Špatně jsem koukal a SDL_Mixer opravdu umí panning pomocí fce Mix_SetPanning(), dovede přehrát nespočet chunků, pracuje i na Win8 a je i mnohem jednodušší na ovládání, než OpenAL.

Díky za rady.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.124.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 100 hostů

Podobná vlákna

Vícenásobný break — založil Jan Tvrdík

Zvuk — založil abcd

Zvuk — založil JMM

Zvuk v c++ — založil dragon124

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý