Dobrý den, učím se programovat síťové aplikace pomocí knihovny Winsock2 a narazil jsem na problém. Dokud má server veřejnou IP adresu, tak vše funguje v pohodě. Zjistil jsem ale, že pokud je server schovaný za nějakým NATem, tak se k němu nikdo nepřipojí. Obráceně to nevadí. Potřeboval bych zajistit výměnu informací mezi dvěma PC, z nichž min. 1 bude za NATem. Dá se tento problém nějak vyřešit?
Na internetu jsem našel nějaké techniky jako je NAT traversal, TCP/UDP hole-punching, UPnP, NAT-PMP a NAT-PCP. V socketech se zase tolik nevyznám, takže by mě zajímal váš názor, popř. nějaký příklad.
Fórum › C / C++
Winsock a NAT
Zjistit počet nových příspěvků
Přidej příspěvek
Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 32 hostů
Podobná vlákna
Router NAT & UDP — založil Luboš
Winsock v WinForm — založil seldik
Winsock - zistenie pripojenia — založil atsip
WinSock, znovu otevreni socketu — založil _Radek_
Moderátoři diskuze