Částečná specializace šablony – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Částečná specializace šablony – C / C++ – Fórum – Programujte.comČástečná specializace šablony – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Martin Kozibrátka0
Stálý člen
8. 9. 2013   #1
-
0
-

Ahoj, může mi někdo poradit, podle čeho kompilátor posuzuje jaká specializace je specializovanější na kódu níže? Čekal bych, že podle typu objektu(X<int, int*, 10>) bude specializovanější ta poslední funkce. Kompilátor ale hlásí, že je to nerozhodně.

Podle jakých pravidel se tedy vybírá specializace?

Díky

template<class T, class U, int I> struct X
  { void f() { cout << "Primary template" << endl; } };

template<class T, int I> struct X<T, T*, I>
  { void f() { cout << "Partial specialization 1" << endl;
  } };

template<class T> struct X<int, T*, 10>
  { void f() { cout << "Partial specialization 3" << endl;
  } };



int main() {

	X<int, int*, 10> f;
	f.f();
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 88.83.169.–
Savana.cz - neomezený webhosting za pár kaček :)
Reklama
Reklama
Kowalsky950
Stálý člen
8. 9. 2013   #2
-
+1
-
Zajímavé

Nevím jestli ted nebudu kecat blbosti, ale bije se ti druhá a třetí minimálně. Máš tam sice napsané class T a int I, ale to neznamená, že T nemůže být zároven typu int. Takže překladač neví, jestli volat druhou nebo třetí, protože za T si může klidně dosadit i int, a i T* pasuje k int* taky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.114.–
Martin Kozibrátka0
Stálý člen
8. 9. 2013   #3
-
0
-

Ano, díky,

mě jen přijde template<class T> struct X<int, T*, 10> specializovanější než template<class T, int I> struct X<T, T*, I> a přesto se kompilátor nemůže rozhodnout jakou vybrat. Proto bych rád viděl nějaká pravidla, podle kterých kompilátor rozhoduje, kterou vybrat.

Třeba u tohoto kodu je jasné, co je specializovanější, musí se ale rozhodovat podle nějakých pravidel:

template<class T, class U, int I> struct X
  { void f() { cout << "Primary template" << endl; } };

template<class T> struct X<int, T*, 10>
  { void f() { cout << "Partial specialization 3" << endl;
  } };

template<class T, class U, int I> struct X<T, U*, I>
  { void f() { cout << "Partial specialization 4" << endl;
  } };

int main() {

   X<int, char*, 10> d;
   d.f();
}

Napevno zadané hodnoty "int " a "10" ve specializaci pro něj mají větší váhu, a proto si vybere tu druhou funkci.

Proč tedy napevno zadané hodnoty ve specializaci v příkladu předchozím, nemají také větší váhu a nevybere ji? Tam ta první specializace template<class T, int I> struct X<T, T*, I> má navíc ty dvě T vedle sebe, takže to je ten důvod, proč má tatto spec. stejnou váhu, jako ta třetí. Tohle všechno se ale musí nějakým způsobem vyhodnocovat, aby bylo zjištěno jaké specializace mají jakou prioritu, proto bych rád věděl jak to dělá ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.83.169.–
Savana.cz - neomezený webhosting za pár kaček :)
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 185 hostů

Podobná vlákna

částečná průhlednost DIVu — založil MpPozor

Sablony #2 — založil Gadael

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý