Jednoduché vykreslení křivky (kruhu) – Assembler – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Jednoduché vykreslení křivky (kruhu) – Assembler – Fórum – Programujte.comJednoduché vykreslení křivky (kruhu) – Assembler – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Matěj Andrle+1
Grafoman
3. 11. 2013   #1
-
0
-

Dobrý den,

bylo by možné vykreslit křivku pouze mechanicky? Tím myslím nějakým pravidlem, které budu aplikovat pod nějakou podmínkou. (Chci se zkusit vyhnout složitým počtům.) Uvažuji čtverec, který projdu cyklem pixel po pixelu a pod danou podmínkou vykreslím...

____O____
___O_O___
____O____
 

Rozšiřuji podle velikosti:

___OOO___
__O____O__
__O____O__
__O____O__
___OOO___

Jenže rozšiřování pouze nejvzdálenějších míst od středu na větší obrazce nestačí - dalo by se to pravidlo nějak vydedukovat?

Děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.161.–
Reklama
Reklama
Honzc
~ Anonymní uživatel
221 příspěvků
3. 11. 2013   #2
-
0
-

#1 Matěj Andrle
Pokud chceš čtverec

1.zvol si střed čtverce (bod(xs,ys))

2.zvol stranu (nebo lépe polovinu strany b=a/2=číslo)

3.v cyklech přes všechna x a všechna y napiš podmínku

  když ((x>=xs-b)a zároveň(x<=xs+b)a zároveň(y=ys-b))nebo

          ((x>=xs-b)a zároveň(x<=xs+b)a zároveň(y=ys+b))nebo

          ((y>=ys-b)a zároveň(y<=ys+b)a zároveň(x=xs-b))nebo

          ((y>=ys-b)a zároveň(y<=ys+b)a zároveň(x=xs+b)) pak

          kresli pixel (x,y) nějakou barvou

          jinak

          kresli pixel (x,y) jinou barvou

Nahlásit jako SPAM
IP: 86.61.178.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
3. 11. 2013   #3
-
0
-

#2 Honzc
Jednoduché vykreslení křivky (kruhu)

To se čtvercem je jen moje úvaha, jak by se to dalo vyřešit... Napdalo mě pojmout to tak, že se zjistí zvětšení vůči modelu. Model je ten první "obrázek" nahoře. Tedy kosočtverec, který se tím pravidlem budu snažit zakulatit... V mém případě je pravidlem, že se zvětšuje pouze vnější část - a jen se nahradí vrcholy kosočtverce delší hranou - vznikne podivný kosočtverec - viz. 2. "obrázek". Problém tkví v tom, že větší kruh je třeba kulatit nejen na vrcholech, ale i na hranách kosočtverce...

Čtverec bych nikdy neřešil plošně - pokud bych ho nechtěl vybarvit - normálně 4 přímky...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.161.–
z
~ Anonymní uživatel
268 příspěvků
3. 11. 2013   #4
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 88.101.8.–
Kowalsky950
Stálý člen
1. 1. 2014   #5
-
0
-

Možná reaguji trošku pozdě, ale nešla by použít jednoduše analytická geometrie? Určíš jen střed, v jakém intervalu a definičních oborech kružnice leží a potom to projdeš ve dvou cyklech.

(x-m)2 + (y-n)2 = r2; S[m,n]

To nejsou moc slozite vypocty ne?
 

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.114.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
1. 1. 2014   #6
-
0
-

#5 Kowalsky95
Děkuji - měl jsem nakonec podobnou myšlenku - použil jsem parametrické rovnice...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.161.–
Kowalsky950
Stálý člen
1. 1. 2014   #7
-
0
-

#6 Matěj Andrle
Jojo, akorát nad tím přemýšlím že tento tvar ti moc nepomůže. Takto by měli jit jinak vykreslit naprosto všechny objekty. Analytická geometrie: aspoň na něco ta škola je :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.114.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 184 hostů

Podobná vlákna

Točenie v kruhu — založil Anonym

Kreslenie krivky v canvase — založil audiotrack

OpenGL a Bezierovy křivky — založil fnenks

Hodnoty souradnic krivky — založil Artemij

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý