Komunikace: Klient -> Server -> Ostaní klienti – Hry – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Komunikace: Klient -> Server -> Ostaní klienti – Hry – Fórum – Programujte.comKomunikace: Klient -> Server -> Ostaní klienti – Hry – Fórum – Programujte.com

 

Lukáš
~ Anonymní uživatel
301 příspěvků
17. 11. 2013   #1
-
0
-

Zdravím všechny,

jsem programátor a trpím neustálým přemýšlením nat tím, jak vyřešit různé úkoly v programování :D
K programování her jsem ještě nepřičuchl, ale poslední dobou mi pořád v hlavě šrotuje problém, který nevím jak se obyčejně řeší a to je komunikace v multiplayerových hrách.

Příklad: Mám plochu (hřiště) na kterou se mohou připojit hráči. Pro ilustraci mějme takovýto náhled:

Připojen obrázek.Modré trojúhelníky jsou lidé připojení na "server" (hřiště). Červené tečky jsou obličeje - tzn. směr pohledu. Pokud bych tedy chtěl udělat takovéto hřiště, po kterém by lidé mohli chodit, točit se a narážet do sebe (nebo třeba i "střílet"), jak by měla probíhat komunikace tak, abych zbytečně nezatěžoval server a všicni hned viděli co dělají ostatní? Jaký komunikační protokol se k tomu využívá?

Můžete mi to někdo kdo tomu rozumíte zkusit vysvwtlit? Třeba když jeden člověk popojde a otočí se. Jaké informace se jakým způsobem přenášejí na server a ze serveru k ostatním klientům?

Díky :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.4.134.–
Doomista+1
Stálý člen
17. 11. 2013   #2
-
0
-

Používá se běžně UDP protokol, ve kterém posíláš pakety s daty, které ovšem nemusí dojít a nemusí dojít v pořadí ve kterém si je odesílal, prostě když přijdou nějaká data, tak se vyhodnotí (naproti tomu TCP protokol očekává, že mu přijdou všechny odeslané pakety a že přijdou ve správném pořadí, takže pokud člověk nedělá hru pro počítače projené lankem, tak je TCP celkem problém).