SDL_Surface* a vektory – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

SDL_Surface* a vektory – C / C++ – Fórum – Programujte.comSDL_Surface* a vektory – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené — příspěvek s řešením.
Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Doomista+1
Stálý člen
8. 12. 2013   #1
-
0
-

zdar, mám funkci:
 

vector<SDL_Surface*> loadGraphixs(char *path){
vector<SDL_Surface*> bitmap;
//nahrávání grafik do bitmap;
return bitmap;
}

kterou pak v programu používám na naplnění vektorového pole grafik. pole, které funkcí naplním jsem samozřejmě schopnej uvolnit přes SDL_FreeSurface() a NULLováním, ale pole bitmap, které je lokální proměnou funkce loadGraphixs pochopitelně vyprázdnit nemůžu (resp ne dokud je lokální). je to z hlediska RAM problém? budou mi v paměti zůstávat neuvolnitelná data nebo je to v pohodě?

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Reklama
Reklama
vitamin+8
Grafoman
8. 12. 2013   #2
-
0
-

#1 Doomista
Vector 'bitmap' obsahuje len pointre na SDL_Surface. To ci tie pointre ukazuju na niake zmysluplne data ho vobec nezaujima, kludne si ho mozes predstavyt ako std::vector<void*> . Ciel pointrov vo vectore mozes uvolnit pomocou SDL_FreeSurface a vo vectore 'bitmap' ti ostanu takzvane dangling pointre.

std::vector je vecsinou implementovany tak ze obsahuje pointer na dynamicky alokovany pole dat, ich kapacitu a aktualny pocet prvkov. Aj ked je bitmap vector lokalna premenna alokovana na stacku, tak samotne pole prvkov je na heape, teda ho mozes zmazat. Vo vectore ho maze destructor.

Velkost pointra je vecsinou 32-64b, takze ak tam nemas velmi vela prvkov tak to skoro nic nezabera.

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Doomista+1
Stálý člen
8. 12. 2013   #3
-
0
-

#2 vitamin

aha, takže to jsou jen ukazatele. takže kód:
 

vector<SDL_Surface*> block=loadGraphixs("../grafiky/seznam.txt");

//.. vykreslování

	for(int a=0; a<block.size(); a++){
	SDL_FreeSurface(block[a]);
	block[a]=NULL;
	}

zajistí, že z paměti uvolním opravdu všechna grafická data? že mi tam tímhle způsobem už nezůstane nic?

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Řešení
vitamin+8
Grafoman
8. 12. 2013   #4
-
0
-
Vyřešeno Nejlepší odpověď

#3 Doomista
Ano, lepsie je pouzit toto:

for(int a=0; a<block.size(); a++){
	SDL_FreeSurface(block[a]);
}
block.clear();

//alebo ak mas c++11:
for(auto i : block)SDL_FreeSurface(i);	
block.clear();

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Doomista+1
Stálý člen
8. 12. 2013   #5
-
0
-

Díky moc :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 74 hostů

Podobná vlákna

Vektory — založil Robo

Vektory — založil Markos

Průhledná SDL_Surface — založil yaqwsx

Matice/vektory — založil Atheo

Uvolnění paměti / vektory — založil Ondřej

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý