Hra had - pomalý po stisku klávesy – Java – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Hra had - pomalý po stisku klávesy – Java – Fórum – Programujte.comHra had - pomalý po stisku klávesy – Java – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
kikina
~ Anonymní uživatel
4 příspěvky
28. 12. 2013   #1
-
0
-

Dobrý večer,

podle návodu z internetu jsem se pokoušela napsat v javě hru had. Bohužel, když hru spustím, had reaguje na stisknuté klávesy, kterými se má ovládat směr jeho pohybu, velmi velmi pomalu. Nemohl by mi prosím někdo poradit, v čem je asi problém? Níže přikládám kód. Za jakékoliv podněty moc děkuji.

Frame.java:

 
package hadice;

import java.awt.Component;
import java.awt.GridLayout;
import javax.swing.JFrame;

/**
 *
 * @author fidelio
 */
public class Frame extends JFrame {
    public Frame (){
        setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        setTitle("Hadice");
        setResizable(false);
        
        init();
        
    }
    public void init (){
        setLayout(new GridLayout(1,1,0,0));
        Screen s = new Screen();
        Component add = add(s);
        pack();
        
        setLocationRelativeTo(null);
        setVisible(true);
    }

    /**
     * @param args the command line arguments
     */
    public static void main(String[] args) {
        new Frame();
    }
    
}


Screen.java:

package hadice;

import java.awt.Color;
import java.awt.Dimension;
import java.awt.Graphics;
import java.awt.event.KeyEvent;
import java.awt.event.KeyListener;
import java.util.ArrayList;
import java.util.Random;
import java.util.logging.Level;
import java.util.logging.Logger;
import javax.swing.JPanel;


/**
 *
 * @author fidelio
 */
public class Screen extends JPanel implements Runnable{
    public static final int WIDTH=800, HEIGHT=800;
    private Thread thread;
    private boolean running = false;
    
    private Body b;
    private ArrayList<Body> had;  
    
    private Bonus bonus;
    private ArrayList<Bonus> bonusy;
    
    private int x = 10;
    private int y = 10;
    private int size = 5;
    
    private boolean right=true, left=false, up=false, down=false;
    
    private int ticks = 0;
    
    private final Key key;
    
    private Random r;
    
    public Screen(){
        setFocusable(true);
        key = new Key();
        addKeyListener(key);
        setPreferredSize(new Dimension(WIDTH, HEIGHT));
        
        r = new Random();
        
        had = new ArrayList<>();
        bonusy = new ArrayList<Bonus>();
        
        start();
    }
    
    public void tick(){
        if(had.size()== 0){
            b = new Body(x,y,10);
            had.add(b);
        }
        if(x < 0 || x > 79 || y < 0 || y > 79){
            stop();
        }
        ticks++;
        
        if(bonusy.isEmpty()){
            int x = r.nextInt(79);
            int y = r.nextInt(79);
            
            bonus = new Bonus(x,y,10);
            bonusy.add(bonus);
        }
        for(int i = 0; i<bonusy.size(); i++){
            if(x == bonusy.get(i).getX() && y == bonusy.get(i).getY()){
                size++;
                bonusy.remove(i);
                i--;
        }
          
        }
        for(int i = 0; i < had.size(); i++){
            if(x==had.get(i).getX() && y==had.get(i).getY()){
                if(i != had.size() - 1){
                    stop();
                }
            }
        }
        if(ticks > 250000){
            if(right) x++;
            if(left) x--;
            if(up) y--;
            if(down) y++;
            ticks = 0;
            b = new Body(x,y,10);
            had.add(b);
            
            if(had.size() > size){
                had.remove(0);
            }
        }
    }
    
    @Override
    // Zde se vykresluje mřížka herního pole
    
    public void paint(Graphics g){
        g.clearRect(0, 0, WIDTH, HEIGHT);
        
        g.setColor(Color.BLUE);
        for(int i = 0; i < WIDTH/10;i++){
            g.drawLine(i * 10, 0, i * 10, HEIGHT);
        }
        for(int i = 0; i < HEIGHT/10;i++){
        g.drawLine(0, i * 10, WIDTH, i * 10);
        }
        for(int i = 0; i < had.size(); i++){
            had.get(i).draw(g);
        }
       for(int i = 0; i<bonusy.size(); i++){
            bonusy.get(i).draw(g);
        }
    }
    
    public void start(){
    running = true;
    thread = new Thread(this, "Game Loop");
    thread.start();
    
    }
    
    public void stop(){
        running = false;
        try {
            thread.join();
        } catch (InterruptedException ex) {
            Logger.getLogger(Screen.class.getName()).log(Level.SEVERE, null, ex);
        }
    }
    
    public void run(){
        while(running){
            tick();
            repaint();
        }
    
    }
    private class Key implements KeyListener{

        
        @Override
        public void keyTyped(KeyEvent e) {
            //throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet."); //To change body of generated methods, choose Tools | Templates.
        }

        
        
        public void keyPressed(KeyEvent e) {
            
            int key = e.getKeyCode();
            if(key == KeyEvent.VK_RIGHT && !left){
                up = false;
                down = false;
                right = true;
            }
              if(key == KeyEvent.VK_LEFT  && !right){
                up = false;
                down = false;
                left = true;
            }
                if(key == KeyEvent.VK_UP && !down){
                left = false;
                right = false;
                up = true;
            }
                  if(key == KeyEvent.VK_DOWN && !up){
                left = false;
                right = false;
                down = true;
            }
        }

        
        @Override
        public void keyReleased(KeyEvent e) {
            //throw new UnsupportedOperationException("Not supported yet."); //To change body of generated methods, choose Tools | Templates.
        }
        
    }
    
}


Body.java: 

package hadice;

import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;

/**
 *
 * @author fidelio
 */
public class Body {
    private int x;
    private int y;
   
    private final int  width, height;
    
    
    public Body(int x, int y, int tileSize){
        this.x = x;
        this.y = y;
        width = tileSize;
        height = tileSize;
    }
    
    public void tick(){
    
    }
    
    public void draw(Graphics g){
        g.setColor(Color.RED);
        g.fillOval(getX() * width, getY() * height, width, height);
        g.setColor(Color.PINK);
        g.fillOval(getX() * width + 2, getY() * height + 2, width - 4, height - 4);
        }

    /**
     * @return the x
     */
    public int getX() {
        return x;
    }

    /**
     * @param x the x to set
     */
    public void setX(int x) {
        this.x = x;
    }

    /**
     * @return the y
     */
    public int getY() {
        return y;
    }

    /**
     * @param y the y to set
     */
    public void setY(int y) {
        this.y = y;
    }
    
}


Bonus.java:

package hadice;

import java.awt.Color;
import java.awt.Graphics;

/**
 *
 * @author fidelio
 * 
 */

public class Bonus {
    private int x, y, width, height;
    
    public Bonus(int x,int y, int tileSize){
        this.x = x;
        this.y = y;
        width = tileSize;
        height = tileSize;
        
    }
    public void tick(){
    }
    public void draw(Graphics g){
        g.setColor(Color.green);
        g.fillRect(getX() * width, getY() * height, width, height);
    }

    /**
     * @return the x
     */
    public int getX() {
        return x;
    }

    /**
     * @param x the x to set
     */
    public void setX(int x) {
        this.x = x;
    }

    /**
     * @return the y
     */
    public int getY() {
        return y;
    }

    /**
     * @param y the y to set
     */
    public void setY(int y) {
        this.y = y;
    }
    
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 212.79.96.–
Reklama
Reklama
Flowy0
Věrný člen
30. 12. 2013   #2
-
0
-

"pomaly" znamena ze had ide pomaly alebo ze zmena smeru hada je oneskorena?

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.102.35.–
https://github.com/Flowy
fogi
~ Anonymní uživatel
16 příspěvků
2. 1. 2014   #3
-
0
-

kikino hod nam sem jeste dve piva..
Je to pomaly protoze nepouzivas klasickou casovou smycku..

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.145.218.–
kikina
~ Anonymní uživatel
4 příspěvky
2. 1. 2014   #4
-
0
-

#2 Flowy
Pomalý znamená, že had reaguje na stisk klávesy, která má ovládat jeho směr velmi opožděně.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.79.96.–
kikina
~ Anonymní uživatel
4 příspěvky
2. 1. 2014   #5
-
0
-

#3 fogi
Této odpovědi nerozumím, nešlo by to prosím trochu rozepsat pro začátečnici? Jak konkrétně by šel kód upravit?

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.79.96.–
z
~ Anonymní uživatel
268 příspěvků
3. 1. 2014   #6
-
0
-

   

if(ticks > 250000) ???
Nahlásit jako SPAM
IP: 88.101.8.–
ciop
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
3. 1. 2014   #7
-
0
-

nejak takhle... 

#include <time.h>  

#define mydelay 50

void delay(int m)
{
    clock_t wait = m+ clock();
    while (wait > clock());
}

#include <stdio.h>  

int main()  
{  printf("\nPlease wait ");
   while(1)
   {
           printf("\\\b");
           delay(mydelay);
           printf("|\b");
           delay(mydelay);
           printf("/\b");
           delay(mydelay);
           printf("-\b");
           delay(mydelay);
   }

   return 0;  
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.118.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 32 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý