[C++] Základy C++, aneb chápu to dobře? – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

[C++] Základy C++, aneb chápu to dobře? – C / C++ – Fórum – Programujte.com[C++] Základy C++, aneb chápu to dobře? – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Daniel Samotář
~ Anonymní uživatel
3 příspěvky
13. 1. 2014   #1
-
0
-

Postupuji dle návodů na Youtube, abych se naučil vůbec základy. Je to pro mě lepší, než hlavu hned ze začátku zabořit do literatury a teorií. Poté však přejdu k některé z knížek. Staženou mám *.pdf verzi Thinking in C++. Je zadarmo na ofic. stránkách vč. Volume 2.
Dle videí chápu vše až po toto, tak jsem se pokusil k tomu napsat komentář. Tedy co si myslím, že jednotlivý řádek dělá. Prosím o zkontrolování, jestli to vůbec celé dává smysl.

Dále jsem se chtěl zeptat, jakou byste mi ještě doporučili literaturu? Slyšel jsem, že Mistrovství C++ je skvělý, ale zajímaly by mě ještě jiné názory.
Omlouvám se, jestli je to otrava, toto řešit. Jsem si docela vědom toho, že zde musí psát každý druhý začátečník o radu s primitivním řešením.

#include <iostream>
//vkládá string, textový řetězec
#include <string>
using namespace std;

class Class1{
//abychom se dostali k části private, musíme určit postup pomocí funkce public
    public:
        //funkce nastaví jméno a dosadí jej za x
        void setName(string x){
            name = x;
        }
        //funkce získá jméno z proměnné x a vrátí jej zpátky
        string getName(){
            return name;
        }
        //private část, samotný "důvod" objektu.
    private:
        string name;
};


int main()
{
    //toto vytváří objekt
    Class1 c1;
    //toto nastavuje proměnnou x = name
    c1.setName("Lorenzo von Matterhorn");
    //toto jméno v proměnné vypíše na obrazovku po zapnutí programu
    cout << c1.getName();
    return 0;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.49.–
13. 1. 2014   #2
-
0
-

void setName(string x)  nastaví vlastnost "name" třídy na hodnotu danou parametrem x. Metoda string getName() přečte hodnotu vlastnosti třídy "name" a tu vrátí jako svou návratovou hodnotu.

Obě tyto metody tvoří rozhraní třídy. 

V main vytvoříš staticky objekt, tomuto objektu nastavíš jeho "name" na "Lorenzo von Matterhorn". Pak tuto "name" vypíšeš.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.178.67.–
Daniel Samotář
~ Anonymní uživatel
3 příspěvky
13. 1. 2014   #3
-
0
-

Aha, díky. To mi leccos ujasnilo!

Co k té literatuře, věděl bys o něčem?

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.49.–
13. 1. 2014   #4
-
0
-

Učil jsem se bez literatury - kamoš poradil, na fóru jsem se kdysi taky hodně dozvěděl a a poslední dobou Google našel...

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 188.95.60.–
Daniel Samotář
~ Anonymní uživatel
3 příspěvky
14. 1. 2014   #5
-
0
-

Tak Vám děkuji, kdyby byly další otázky, tak se ozvu zde.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.102.49.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 7 hostů

Podobná vlákna

Základy v PHP — založil Anonym

Zaklady umele inteligence — založil Yurda

Zaklady prace s triedami — založil Dodo

Základy programování v Javě — založil RastyAmateur

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý