Co s nepotřebnými metodami předka – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Co s nepotřebnými metodami předka – C / C++ – Fórum – Programujte.comCo s nepotřebnými metodami předka – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Lorin0
Návštěvník
14. 3. 2014   #1
-
0
-

Dobré odpoledne,

Mám virtuální třídu Renderable, která je předkem pro všechny další třídy, které je možné vykreslit do okna. Tato třída mimo jiné obsahuje metody render(), render(int x, int y). U některých potomků (Texture, Image, ...) je ale nevhodné (alespoň z mého hlediska) aby si pamatovali svou pozici, využívají tedy pro vykreslení metodu render( int x, int y ). Složitější potomci (Avatar, Widget, ... ) by si na druhou stranu měli svou pozici pamatovat a využívají bezparametrickou metodu render(). V jejich případě nevidím v druhé odvozené metodě žádný přínos. Co s ní?

Mám ji u potomka dát mezi private aby ji nešlo volat? Volat uvnitř bezparametrickou metodu a ignorovat předané parametry? Nebo jde celkově o špatný návrh a je třeba rozdělit rodiče na dva (nebo jiný zásah do návrhu)?

Předem děkuji za Vaše nápady.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.190.72.–
Reklama
Reklama
vitamin+8
Grafoman
14. 3. 2014   #2
-
0
-

moes skusit nieco taketo:

struct Trieda : Render{
	void render()override{assert(0);}
	void render(int x, int y)override{/*...*/}

};

alebo upravit hiearchiu tried:

struct RenderXY{
	virtual void render(int x, int y)=0;
};

struct Render : public RenderXY{
	virtual void render()=0;
};
Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Lorin0
Návštěvník
14. 3. 2014   #3
-
0
-

#2 vitamin
Co získám druhou cestou? Pokud odvodím novou třídu od RenderXY, bude mít jen metodu render( int x, int y) - což je správně. V druhém případě ale po odvození od Render získám stejný stav jako mám teď. Tedy odvozená třída bude mít jak render() tak render(int x, int y)... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.190.72.–
vitamin+8
Grafoman
14. 3. 2014   #4
-
0
-

#3 Lorin
Samozrejme triedy ktore nemaju mat metodu render() budu odvodene len od RenderXY.

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 67 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý