Koncept 3D RPG – Hry – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Koncept 3D RPG – Hry – Fórum – Programujte.comKoncept 3D RPG – Hry – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Matěj Andrle+1
Grafoman
9. 4. 2014   #1
-
0
-

Dobrý den,
vymyslel jsem opravdu fundamentální RPG počin. Jenže je to tak obrovské, že si myslím, že UML a spol. na přehlednosti nepřidají. Totiž potřebuji popsat asi tak milion vztahů, miliardu podmínek a bilion možností. Tak si říkám - nebude efektivnější udělat nějaký simulátor - tedy nějakou jakože mini verzi hry? Pak by bylo opravdu dost náročné (časově) programovat hru 2x. Hledám tedy nějakou klikací akci - nějaký 3D editor. Jenže těch hrůz co se dá najít na internetu... Potřebuji jen postavit pár příšer, NPC lidí atp. - ohandlovat smrt a jiné stavy. Jen si tak nějak načrtnout koncept. Napadá vás vhodné řešení?
Děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.139.–
Reklama
Reklama
RomanZ
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
9. 4. 2014   #2
-
0
-

Tomu co hledáš se říká prototypování (prototyping).

Prototypem se rozumí zjednodušená verze hry, levná na pořízení, snadno upravitelná, často představující jen základní herní mechaniku pro potřeby posouzení zábavnosti. Prototypy se vyrábí a upravují nebo zahazují a dělají nové, dokud nejsi s výsledkem spokojen, takže "programovat hru 2x" je špatná představa, spíš programovat hru 1x a před tím několik (možná i desítek) prototypů.

Každý si dělá prototyp podle toho, co mu padne nejlíp do ruky, s čím nejlíp umí nebo co se v minulosti dobře osvědčilo. Někdo si maluje na omyvatelnou tabuli, někdo stříhá z papíru, viz

http://gamedesign.cz/?p=2741

někdo si udělá v Excelu tabulky nebo napíše makra, někdo použije nějaký nenáročný vývojový nástroj (Gamemaker) a někdo třeba píše prototyp ve svém oblíbeném programovacím jazyce (třeba stejném, v jakém bude finální hra). Ovšem vždy platí zásada, že se při přípravě prototypu člověk nemá crcat s detaily (ztráta času), protože účelem prototypu je jen ověřit koncept a pak se prototyp zahodí.

Jiná věc je, že píšeš, že tam máš milion vztahů a spoustu podmínek - to asi není dobře. Obvykle se začíná s jednoduchým konceptem a teprve když se osvědčí a je zábavný sám o sobě (ověřeno aspoň na prototypu), přidá se něco navíc. Např. PacMan a procházení bludištěm, teprve když to samo hráče baví, dá se přidat pilulka po kterých je Pacman nesmrtelný a může žrát duchy. Když to hráče nebaví bez pilulek, tak je potřeba koncept předělat nebo zahodit, ale přidávání pilulek nemá smysl. Takže pokud máš mnoho složitostí a podmínek už teď, tak jsi možná ztratil mnoho času promýšlením něčeho zbytečně do hloubky a nakonec se ukáže, že samotný základ není životaschopný - a nebo mohou být potřeba takové změny základních principů, že musíš své milióny podmínek zahodit a napsat znovu.

Také popřemýšlej o tom, že méně je někdy více. Hráč musí pochopit zákonitosti, aby se ve hře vyznal a chápal příčinu-následek. Jestli tam je tolik podmínek, že se v tom nevyzná ani designér hry, tak to hráč vůbec nepochopí a hru odloží. Dám příklad. Existují hry jako Šachy nebo dáma, které se hrají na šachovnici 8x8 polí. Myslíš že by bylo zábavnější hrát s větším počtem figur na šachovnici třeba 30x30 polí? A nebo co třeba přidat další druhy figur? To jsou totiž typické nápady hráčů, kteří si zahráli nějakou hru a chtěli by v ní ovládat víc jednotek na větší mapě ... a ve skutečnosti by to tu hru zničilo. Ovládat jednotlivě 16 figur nebo stovky je totiž rozdíl mezi zábavou a galejema, a to nemluvím o herní době.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.60.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
9. 4. 2014   #3
-
0
-

To si asi nerozumíme. V mé myšlence už jen základní svět oplývá složitostí. V 3D RPG je přeci vždy nějaký svět obsahující nějaká NPC atd. - tento koncept již dávno prověřili ti předemnou. To co činí můj počin jiným jest ono něco navíc. Tedy jak už jsem naznačil - chci pojmout zcela odlišně smrt, questy, NPC zvířata. Prozradím třeba o těch NPC - krom zabijáckých tam budou i býložravci, či prostě neagresivní. Místo tupého zabíjení půjde zvíře uchlácholit - ovšem na mentálně silnější NPC to bude chtít zkušenosti z těch slabších atp. A těhle myšlenek mám více. Vše to má vést k obrovskému propletení - nemá existovat špatná odpověď - slepá ulička. Jen to chce vždy najít ono východisko. Tedy když něco třeba neudělám, kde se vlatně projevuje to dobré... Třeba nevyužiji možnosti uchlácholit agresivní NPC, zabiji. Ale nějaký spolek, do kterého se chci dostat je proti zabíjení. Slepá ulička - ne. Musí existovat možnost se očistit. A tím vzniká ta složitost - potřebuji systém, kde bude ze všeho východisko. Takto to možná nechápeš, ale až jestli někdy hru vydám, pochopíš - v souvislosti  s dalšími myšlenkami to smysl dává...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.183.–
RomanZ
~ Anonymní uživatel
244 příspěvků
10. 4. 2014   #4
-
0
-

Hledáš tedy nějakou stavebnici, něco jako skoro hotové RPG s připraveným světem a postavami, do které by stačilo dopisovat questy a skriptovat pravidla? To asi nebude snadno k sehnání. Leda zkusit udělat mod k nějaké existující hře - něco jako udělali DayZ mod k Arma 2. Ale najít vhodnou hru, naučit se k ní psát mod a pak ten mod udělat, to je běh na dlouhou trať.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.60.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
10. 4. 2014   #5
-
0
-

Právě, že jde hlavně o ta pravidla. Jak jsem psal - jde jen o vytvoření situací, modelů chování... Jen chci 3D, jelikož na 2D jak jsem psal - to prostě přenést nejde. UML znám - vím jak by to v něm vypadalo...

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a01:8c00:ff00:814b:59f6:...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 2 hosté

Podobná vlákna

Nějaké RPG ? — založil koudis

Letošní RPG čka — založil D1ce

Scénárista RPG hry — založil Bilko

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý