Nový PC - jaký OS – OS - GNU / Linux – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Nový PC - jaký OS – OS - GNU / Linux – Fórum – Programujte.comNový PC - jaký OS – OS - GNU / Linux – Fórum – Programujte.com

 

Josef
~ Anonymní uživatel
39 příspěvků
10. 4. 2014   #1
-
0
-

Dobrý den,

pro svého syna chci pořídit nový počítač. Studuje IT/programování. Nevím, jaký operační systém mám pro počítač vybrat. Dočetl jsem se, že pro programátora je skvělá volba Linux, který ale používá málo lidí. Co už jsem se nikde nedočetl je, jestli se v tomto OS dají vytvořit i programy pro Windows a Apple. Můžete poradit? Děkuji.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.99.163.–
ing0
Stálý člen
10. 4. 2014   #2
-
0
-

podla mojho nazoru pocitac kupit s licenciou na windows a spravit dual boot s linuxom a bude mat oba systemy, doma takto fungujem

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.81.137.–
V programovani som uplna lama, ale som samouk tak sa nesmejte
jistr
~ Moderátor
0
Návštěvník
10. 4. 2014   #3
-
0
-

Souhlasím s ingem. Myslím si, že pro programátora je Linux nejlepší a na vysoké škole už jsem měl na počítači jen Linux, ale na střední jsem s Linuxem začínal tak, že jsem měl na počítači jak Linux, tak Windows.

K druhé části otázky - aplikace pro konzoli (příkazovou řádku) se dají snadno udělat multiplatformní při použití vysokoúrovňových jazyků jako např. Python, Java nebo Ruby. U klikacích aplikací je to složitější ale taky to jde, nejběžněji se na to používá asi Java, ale já osobně bych se do toho asi raději nepouštěl. Řešit problémy s multiplatformností je spíš otrava než zábava :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 209.132.186.–
Software Engineer @ Red Hat
Josef
~ Anonymní uživatel
39 příspěvků
10. 4. 2014   #4
-
0
-