WPF ZIndex nefunguje spravne – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

WPF ZIndex nefunguje spravne – .NET – Fórum – Programujte.comWPF ZIndex nefunguje spravne – .NET – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
12. 4. 2014   #1
-
0
-

Zdravim. Mam Canvas v ktorom mam nejake Shape. Ked im nastavim hodnotu ZIndexu pred vlozenim do Canvasu tak sa zobrazuju podla toho aky maju ZIndex. Problem nastava vtedy ked im zmenim ZIndex niekedy neskor, vykresluju sa stale rovnako, ZIndex nema uz potom na to vplyv. Zaujimave vsak je, ze udalosti ako kliknutie myskou nad Shape tuto zmenu ZIndexu registruju spravne. ZIndex sa nastavy tak ako ma ale tvary sa stale vykresluju podla prvotneho ZIndexu. Tato chyba sa mi prejavuje len pod .NET 3.5 ak pouzijem 4 tak to funguje spravne. Neviete niekto ako odstranit tento bug.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.181.130.–
Reklama
Reklama
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
12. 4. 2014   #2
-
0
-

to se me nezda to co popisujes. muzes postnout cely kod ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
14. 4. 2014   #3
-
0
-

Najlepsie asi bude ked ukazem screen toho co to robi.

Připojen obrázek.

Připojen obrázek.


Ten prvy screen znazornuje tu chybu pod .NET3.5 a ten druhy znazornuje to ako to ma ist. Staci ze prepnem projekt na NET4 a uz to ide ako ma.

Zdrojovy kod je v podtstate len jeden riadok a to:

Panel.SetZIndex(this as UIElement, 1);

Nastavujem vhodnu hodnotu pri udalostiach mysi. Pouzil som tiez Canvas.SetZIndex a vysledok je rovnaky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:75d8:...–
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
14. 4. 2014   #4
-
0
-

   

<Window x:Class="test_zindex.MainWindow"
        xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
        xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
        Title="MainWindow" Height="350" Width="525">
    <Grid>
        <Grid.Resources>
            <Style TargetType="Rectangle">
                <Style.Triggers>
                    <Trigger Property="IsMouseOver" Value="True">
                        <Setter Property="Panel.ZIndex" Value="1"/>
                    </Trigger>
                </Style.Triggers>
            </Style>
        </Grid.Resources>
        <Canvas>
            <Rectangle  Fill="Orange" Width="100" Height="100" />
            <Rectangle Fill="Green" Canvas.Top="50" Canvas.Left="50" Width="100" Height="100"/>
        </Canvas>
        
    </Grid>
</Window>


Visual Studio 2013 Ultimate, .NET 3.5, WPF, pusteno na Win 8.1 Pro v debug, po najeti na tverec se prenese dopredu (opakovane). Tak kde je teda ta chyba ? xD

btw. tam kde jede .NET 3.5 urcite jede i .NET 4 Client Profile

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
15. 4. 2014   #5
-
0
-

#4 p3can
Prisiel som na to, ze sa to chova uplne divne. Tie stvorce co vidis, tak to je moja vlastna trieda, ktora dedi od Shape. V triede mam definovane ContextMenu kde nastavujem tiez ZIndex a takto to funguje. Ale ak zavoiam metodu, ktora nastavuje ZIndex z vonku, tak to blbne.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:ad1e:...–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
15. 4. 2014   #6
-
0
-

#4 p3can
Tu je kod pre ContextMenu:

MouseRightButtonUp += new System.Windows.Input.MouseButtonEventHandler(myRectangleAndEllipse_MouseRightButtonUp);
        }

        void myRectangleAndEllipse_MouseRightButtonUp(object sender, System.Windows.Input.MouseButtonEventArgs e)
        {
            ContextMenu contextMenu = new ContextMenu();

            MenuItem deleteMenuItem = new MenuItem();
            deleteMenuItem.Header = "Delete";
            deleteMenuItem.Click += deleteMenuItem_Click;
            contextMenu.Items.Add(deleteMenuItem);

            MenuItem zIndexUpMenuItem = new MenuItem();
            zIndexUpMenuItem.Header = "ZIndex Up to: " + (Canvas.GetZIndex(this) + 1).ToString();
            zIndexUpMenuItem.Click += zIndexUpMenuItem_Click;
            contextMenu.Items.Add(zIndexUpMenuItem);

            MenuItem zIndexDownMenuItem = new MenuItem();
            zIndexDownMenuItem.Header = "ZIndex Down to: " + (Canvas.GetZIndex(this) - 1).ToString();
            zIndexDownMenuItem.Click += zIndexDownMenuItem_Click;
            contextMenu.Items.Add(zIndexDownMenuItem);

            this.ContextMenu = contextMenu;
        }



void zIndexDownMenuItem_Click(object sender, RoutedEventArgs e)         {             int zIndex = Canvas.GetZIndex(this);

            if (zIndex > 0)                 Canvas.SetZIndex(this, --zIndex);         }

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:ad1e:...–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
15. 4. 2014   #7
-
0
-

#4 p3can
Problem je, ze v praci mam VS2008 kde nemozem pouzit NET4.0.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:ad1e:...–
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
15. 4. 2014   #8
-
0
-

   

<Window x:Class="test_zindex.MainWindow"
        xmlns="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml/presentation"
        xmlns:x="http://schemas.microsoft.com/winfx/2006/xaml"
        xmlns:system="clr-namespace:System;assembly=mscorlib"
        Title="MainWindow" Height="350" Width="525">
    <Grid>
        <Grid.Resources>
            <ContextMenu x:Key="neco" >
                <MenuItem Header="Front" Click="MenuItem_Click" />
                <MenuItem Header="Behind" Click="MenuItem_Click_1" />
            </ContextMenu>
            <Style TargetType="Rectangle">
                <Setter Property="ContextMenu" Value="{StaticResource neco}"/>
            </Style>
        </Grid.Resources>
        <Canvas>
            <Rectangle Fill="Orange" Width="100" Height="100" />
            <Rectangle Fill="Green" Canvas.Top="50" Canvas.Left="50" Width="100" Height="100"/>
            <Rectangle Fill="Gray" Canvas.Top="60" Canvas.Left="60" Width="100" Height="100"/>
            <Rectangle Fill="Blue" Canvas.Top="70" Canvas.Left="70" Width="100" Height="100"/>
        </Canvas>
        
    </Grid>
</Window>
    public partial class MainWindow : Window
    {
        public MainWindow()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private int TopFront = 0;
        private int TopBehind = 0;

        private void MenuItem_Click(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            var rec = ((sender as MenuItem).Parent as ContextMenu).PlacementTarget as Rectangle;
            rec.SetValue(Panel.ZIndexProperty, ++TopFront);
   
        }

        private void MenuItem_Click_1(object sender, RoutedEventArgs e)
        {
            var rec = ((sender as MenuItem).Parent as ContextMenu).PlacementTarget as Rectangle;
            rec.SetValue(Panel.ZIndexProperty, --TopBehind);
        }
    }


podle me mas spis problem v senderu nebo v tom ze si nedrzis globalni top a behind index.

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
16. 4. 2014   #9
-
0
-

#8 p3can
To si nemyslim, Keby ke chyba kdesi v kode tak to robi to iste aj pod .NET4 a nie len pod .NET3.5. Sender je urcite v poriadku, ono tu hodnotu ZIndexu nastavi spravne, aj po vycitani je ta hodnota nastavena tak ako ma byt, len v canvase sa to proste neprekresli tak ako ma. Aj udalost mysi reaguje na ten nastaveny ZIndex spravne.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:1053:...–
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
17. 4. 2014   #10
-
0
-

Me ten muj kod jede normalne pod .Net 3.5. Podle me je chyby nekde u tebe. Chapu ze se to jinak chova pod 3.5 a jinak pod 4, ale podle me tam nekde pouzivas neco co neni nebo je jinak implementovane pod 3.5 nez ve 4.

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
17. 4. 2014   #11
-
0
-

#10 p3can
Mne tiez ide, ale ak pouzijem moje vlastne tvary tak to nejde, respektivne niekedy sa stane ze to prekresli. Staci, ze implementujem tvoj kod s tym, ze zmenim Rectangle za moje objekty a uz to nejde.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:2d86:...–
Zed_10
Newbie
17. 4. 2014   #12
-
0
-

Ahoj, jen takový dotaz. Při nastavování ZIndexu tomu obdélníku na prvním obrázku nastavuješ stejné ZIndexy i těm malým bílým? Minimálně ty bílé obdlélníky nebo čtverce by měli mít stejný ZIndex, ale vyšší než ten spodní zelený obdélník a nižší než ten výše.

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.122.223.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
17. 4. 2014   #13
-
0
-

#12 Zed_1
Nie, tie male biele stvorce su komponenty na resizovanie tvarov a oni maju pevne nastaveny ZIndex , ktory je najvacsi. Ziadny objekt, ktory sa kresli (stvorec, elipsa, polygon, obrazok atd.) nemoze mat nikdy vacsi ZIndex ako tie male stvorceky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:2d86:...–
Zed_10
Newbie
17. 4. 2014   #14
-
0
-

Původně jsem si myslel, že je chyba, že tem čtvereček je na vrchu. To jsem jen špatně pochopil.

Koukal jsem, že SP1 pro Framework 3.5 upravovali práci s ZIndexem. Ale předpokládám, že ten nainstalovaný máš.

Bohužel mám zkušenosti jen se Frameworkem 4.0, kde to pracuje správně i tobě.

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.122.223.–
Zed_10
Newbie
17. 4. 2014   #15
-
0
-

 Tak zatim mi to běží i na 3.5

 <Grid>
        <Grid.RowDefinitions>
            <RowDefinition Height="20" />
            <RowDefinition Height="*" />            
        </Grid.RowDefinitions>
        <Button Name="bt" Grid.Row="0">
            <TextBlock Text="UP"></TextBlock>
        </Button>        
        <Canvas x:Name="mainCanvas" Grid.Row="1">
            <Rectangle Stroke="Black" Canvas.ZIndex="0" Width="30" Height="50" Fill="Beige" Canvas.Top="20" Canvas.Left="30"></Rectangle>
            <Rectangle Stroke="Black" Canvas.ZIndex="1" Width="30" Height="50" Fill="Beige" Canvas.Top="30" Canvas.Left="40"></Rectangle>
            <Rectangle Stroke="Black" Canvas.ZIndex="2" Width="30" Height="50" Fill="Beige" Canvas.Top="40" Canvas.Left="50"></Rectangle>
            <Rectangle Stroke="Black" Canvas.ZIndex="3" Width="30" Height="50" Fill="Beige" Canvas.Top="50" Canvas.Left="60"></Rectangle>
            <Rectangle Stroke="Black" Canvas.ZIndex="4" Width="30" Height="50" Fill="Beige" Canvas.Top="60" Canvas.Left="70"></Rectangle>
        </Canvas>        
    </Grid>
Class MainWindow 

    Private elmsWithLowestZIndex As List(Of UIElement) = New List(Of UIElement)()
    Private minZIndex As Integer = 0
    Private maxZIndex As Integer = 100

    Private Sub bt_Click(sender As System.Object, e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles bt.Click
        For Each elm As UIElement In Me.mainCanvas.Children

        Next

        SetMinZIndex()
        SetMaxZIndex()
        SetElmsWithLowestZIndex()
        SetHeirerZIndex()

    End Sub

    Private Sub SetMinZIndex()
        minZIndex = maxZIndex
        For Each elm As UIElement In Me.mainCanvas.Children
            If Canvas.GetZIndex(elm) < minZIndex Then minZIndex = Canvas.GetZIndex(elm)
        Next
    End Sub

    Private Sub SetMaxZIndex()
        For Each elm As UIElement In Me.mainCanvas.Children
            If Canvas.GetZIndex(elm) > maxZIndex Then maxZIndex = Canvas.GetZIndex(elm)
        Next
    End Sub

    Private Sub SetElmsWithLowestZIndex()
        elmsWithLowestZIndex.Clear()
        For Each elm As UIElement In Me.mainCanvas.Children
            If Canvas.GetZIndex(elm) = minZIndex Then elmsWithLowestZIndex.Add(elm)
        Next
    End Sub

    Private Sub SetHeirerZIndex()
        For Each elm In elmsWithLowestZIndex
            Canvas.SetZIndex(elm, maxZIndex + 1)
        Next
    End Sub

End Class
Nahlásit jako SPAM
IP: 195.122.223.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
17. 4. 2014   #16
-
0
-

#15 Zed_1
Mne to tiez bezi ked pouzivam rectangle! Ja ale mam vlastne triedy, ktore dedia od Shape a definujem si pozadovanu geometriu. Potom to proste nefunguje. ZIndex sa nastavi, aj ked ho vycitam je nastaveny spravne ale dany Shape sa neprekresli.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:2d86:...–
Zed_10
Newbie
17. 4. 2014   #17
-
0
-

Přidal jsem nové tlačítko na vytvoření nového objektu a přídání do Canvas, a tím původním jsem stále schopen jeho ZIndex ovládat

 Private Sub btNewItem_Click(sender As System.Object, e As System.Windows.RoutedEventArgs) Handles btNewItem.Click
        SetMinZIndex()
        SetMaxZIndex()
        Dim ms As MyShape = New MyShape()
        Me.mainCanvas.Children.Add(ms)
        Canvas.SetZIndex(ms, maxZIndex + 1)
    End Sub
Public Class MyShape
    Inherits Shape

    Protected Overrides ReadOnly Property DefiningGeometry As System.Windows.Media.Geometry
        Get
            Dim rct As Rect = New Rect(80, 70, 20, 50)
            Dim ell As EllipseGeometry = New EllipseGeometry(rct)
            Me.Stroke = Brushes.Black
            Me.Fill = Brushes.Azure
            Return ell
        End Get
    End Property
End Class
Nahlásit jako SPAM
IP: 195.122.223.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
17. 4. 2014   #18
-
0
-

Ja mam tiez obdobne definovany vlastny Shape. Tiez si cez tlacitko v hlavnom okne pridam tento moj Shape do canvas.children. Na moj vlastny Shape nabindujem udalost MouseDown.

void myShape_MouseDown(object sender, MouseButtonEventArgs e)
        {
            if (e.ChangedButton == MouseButton.Left)
            {
                if (_mode == Mode.PaintMode)
                    return;

                unSelectAllShapes();

                if (!(sender as ImyShape).isSelected())
                    (sender as ImyShape).Select();
                else
                    (sender as ImyShape).UnSelect();

                _selectedShapeForMoving = (sender as ImyShape);
                _selectedShapes.Add(sender as ImyShape);
                Canvas.SetZIndex(sender as UIElement, 105);
            }
        }

Tento sposob nefunguje. Obcas sa vsak stane ze zareaguje spravne. Pokial by som mal tuto udalost vytvorenu priamo v konstruktore mojho Shapu tak to ide. Ale ak tuto udalost vytvorim po vytvoreni objektu tak to blbne.

Teraz som zistil, ze ked robim Hit testovanie v udalosti Canvasu MouseDown tak to ide.

HitTestResult result = VisualTreeHelper.HitTest(canvas1, position);

                    if (result.VisualHit is myRectangleAndEllipse)
                        Canvas.SetZIndex(result.VisualHit as UIElement, 105);
Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:2d86:...–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
17. 4. 2014   #19
-
0
-

Teraz som zistil, ze ked kod:
 

Canvas.SetZIndex(sender as UIElement, 105);


umiestnim nad unSelectAllShapes(); tak to ide. Zaujimave je, ze v tejto funkcii v podstate nic nerobim. Ako keby mu vadilo, ze sa zmeni nejaky atribut objektu.
 


Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:12a8:8007:1000:2d86:...–
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
17. 4. 2014   #20
-
0
-

no ja furt rikam ze se me zda ze chyba nebude v tom ZIndexu   

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Tomas
~ Anonymní uživatel
510 příspěvků
19. 4. 2014   #21
-
0
-

#20 p3can
Podla mna je blbo implementovana ta funkcia v .NET3.5, ved aj asi preto ju v .NET4 upravili...

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.181.130.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 72 hostů

Podobná vlákna

C# a WPF — založil Tomas

WPF — založil Tazatel

WPF — založil Genom

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý