Rendering API v dnešních hrách? – Hry – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Rendering API v dnešních hrách? – Hry – Fórum – Programujte.comRendering API v dnešních hrách? – Hry – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Hitokage
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
3. 5. 2014   #1
-
0
-

Zdravím,

rád bych se zeptal, jaký je dnes trend u nových her. Které API pro vykreslování grafiky se nejvíc používá? Jaksi se mi zdá, že DirectX je již v pozadí, ale docela mě zajímá jak je na tom OpenGL a podobné. Co se vyplatí používat v dnešní době? Případně jaké jsou výhody dnes používaných API?

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.83.233.–
Reklama
Reklama
Kowalsky950
Stálý člen
3. 5. 2014   #2
-
0
-

Tahle otázka tu byla řešena už několikrát, stačí hledat. V podstatě máš tři možnosti: použít engine / framework / API.

Engine - rychlý vývoj, odchytané chyby, výkonné. Nevýhodou je že jsou zpravidla zpoplatněné, a z většiny enginů dostaneš jen těžko něco jiného než střílečku. Příklad: Crytek engine, Unreal engine. viz http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_game_engines

Framework - neobtěžuješ se psaním stejného kodu pořád dokolečka. Relativně rychlý vývoj. Výkonnost zpravidla pokulhává, ale záleží také hodně na programátorovi. Příklad: Unity3D, Microsoft XNA a na to navazující MonoGame

Samostatné API - brutální výkon a vše si uděláš podle svých představ. Nevýhodou je pomalý výkon, kvantum znalostí které člověk musí mít a PC za tebe nic neudělá, vše si musíš naprogramovat sám.

Jsi "dítě" co se rádo hraje, nechce se ti učit se a chceš se chlubit hrou typu Call of Duty? -> engine
Jsi sám a chceš vydat nějakou open-source nenáročnou hru, zpravidla 2D, kde nepotřebuješ super výkon? -> framework
Chceš využít plnou sílu PC, vytvořit AAA hru, mít povědomí o tom jak se to tam dole všechno točí? -> API

Diskuze typu OpenGL vs DirectX tady řešit nebudu. Na netu najdeš přímo hustodémonský krutopřísný počet článků na toto téma. V podstatě DirectX=výkon; OpenGL=přenositelnost, rozhodnutí je na tobě...
 

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.114.–
Hitokage
~ Anonymní uživatel
13 příspěvků
3. 5. 2014   #3
-
0
-

#2 Kowalsky95
Díky, mám povědomí o rozdílech a o engine/API/framework problematice. Chtěl jsem se spíš zeptat co je dneska nejvíc používané na herní scéně, co je případně pokládáno za zastaralé.

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.83.233.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 2 hosté

Podobná vlákna

Grafik pro web o hrách — založil Radim Krsička

Rendering — založil Michal

ASP.NET - C# Rendering — založil Anonymní uživatel

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý