Vymysleli jsme novou hru s novými možnostmi které v online akčních RPG nejsou častý a málo se vyskytují. V druhé polovině června chceme jít se hrou na kickstarter.com vybrat nějaké finanční prostředky potřebné k jejímu vzniku.
Vrátím se k tomu proč jsem zde.
Jsem zde kvůli možnému náboru programátorů kteří by měli zájem podílet se na tvorbě něčeho nového a ohromného jsou tu tři možnosti.
1. možnost je vytvořit hru za pomocí CryEnginu 3
2. využití enginu Gamebryo
3. Vytvořit vlastní Game Engine (toto řešení by bylo nejlepší)
Zatím se nebudu moc rozepisovat dokud si nenecháme vytvořit autorské práva a nedokončíme teoretickou část hry.
Kdyby jste někdo měl nějaký dotaz tak Vám ho rád zodpovím.
Onlajnovka RPG na CryEnginu, hmm, to bude hračka, to máte ve dvou lidech za týden hotový. Možná se to nepatrně protáhne, když se chystáte napsat ten lepší engine než je CryEngine ;)
...tak tohle bylo napsáno asi už před pěti lety jako reakce na podobné oznamování bombastických projektů. Ale je to marný, zkušenost je nepřenositelná a každý si musí znova a znova na ty horký kamna sáhnout sám.
Neber me nasledujici vety jak demotivacni, jsou to pouze me nazory, s kterymi vubec nemusis souhlasit.
Vase namyslene ficury vetsina dalsich her nema pravdedobne ze dvou duvodu. Masy lidi o to zajem nemaji nebo je implementace prilis slozita, aby se to vyplatilo. Vetsina lidi si radsi zahraje dalsi dil Call of Duty nez aby studovali nove moznosti hrani. Tupe hry maji casto vetsi herni zakladnu nez ty promakane. Keep It Simple Stupid.
CryEngine bych vymenil za Unreal Engine (vetsi komunita zkusenych vyvojaru, pomerne snazsi vyvoj), ale to je pouze muj subjektivni nazor. S UE4 se mi dela daleko lepe nez s CryEngine. Vyvoj vlastniho engine je bez vytecnych znalosti zvoleneho jazyka, matematiky, renderovacich technologii, etc. velice, velice narocne a zdlouhave.
Klidne se rozepis o projektu, budes mit aspon sanci nekoho natchnout. Autorska prava jsou ti na nic, kdyz protistrane nedokazes "kradez myslenky/implementace/cehokoli". Pokud nekoho naberete, uzavrete si s nim smlouvu, ktera bude vyhovovat vsem stranam.
Nicmene drzim palce a preji uspech. Pokud mate nejaky "odber novinek" (twitter, mail list), tak sem s nim.
Děkuji za názory .... a k té ovladatelnosti hry tak ovladatelnost bude pro uživatele jednoduchá a ve více ohledech klasická s pohledem z první osoby. Systém soubojů bude též podobný MMORPG s pohledem z první osoby ale změny budou v místech umělé inteligence a stále měnícího se světa. Také tato hra bude rozdělana na dvě.
No a ještě k tomu jak by to bylo složité - ano tato hra bude pro vývojáře v nějakých ohledech docela oříškem ale pro hráče bude ovladatelnost velmi jednoduchá. (Možná až jako jako život ve fantasy světě) :-)
Myslíme si že Za rok by se dala spustit Alfa verze která by měla vyjít na 75 000 dolarů.
A rok potom když se zadaří tak Beta
Konzultovali jsme s hráčem nějaký ty systémy co chceme mí ve hře a zatím jsme měly velmi kladné ohlasy.
Tak i proto jsem zde na forku abych zjistil veškeré názory, myšlenky a krytiku z oblasti programátorské. Zajímalo by mě třeba když bych použil UE4 jak tam je třeba nastavená umělá inteligence jak se chovají creatury ovládané umělou inteligenci či by velký problém je nějak přenastavit a udělat je tak aby se chovali nevyspitatelně a ne dokola furt stejně. atd......
Zajímala by mě složitost programování protože v enginech je velké množství už přednastaveno a zjednodušeno pro vývoj
No, pokud nevíš co to obnáší, tak bych nad tím ani neuvažoval.. Co se týče např CryEnginu apod., tak to si myslím, že je to špatná cesta. Přeci jenom i mě připadají hry vytvořené v již připravených enginech trochu amatérské (ale je to věc názoru). Také si myslím, že s enginem, který není tvůj to nikam nedotáhneš. Nejsem nijak orientovaný v oblasti podobných enginů a nevím, jestli je tam k dispozici předem naprogramovaná umělá inteligence.. Zato si svůj Engine sám píšu a můj názor je, že ani nevíš, co sis na svá bedra naložil.
Dále bych rád upozornil na hledání týmu. NENAJDEŠ ho lehce.. Já mám podobný sen, ale myslím si, že na to koukám trochu zodpovědněji. Než jsem přišel na moji dosavadní školu, myslel jsem si: Já jdu na programátorskou školu, tam najdu spoustu tak zapálených jako já a dokážeme neuvěřitelné věci... Bláhový sen. Dneska programátora dělá každý (s prominutím debil), místo toho jsem našel spoustu lidí, kteří nevědí, vůbec o co jde a na programátora šli jen, protože jsou za to velké prachy(jen pokud něco umíš). Programování enginu je velice problematické, co se týče fyziky apod. (Tedy pokud nezkopíruješ kód z NEHE a nemáš páru o tom, co to dělá..). Časově je to neuvěřitelně náročné a pokud nemáš logické myšlení a neustále googlíš nad každým logickým problémem, co to obnáší, neměl by ses do toho pouštět.
Ale jak je výše napsáno, je to můj názor. Nicméně, rád bych si s podobnými jako ty popovídal a zeptal se jich na páru věcí. Tak pokud bys měl zájem, tak sem napiš nějaký kontakt na sebe (prosím ne FB...). Mám dost zkušeností, které by tě mohly zajímat.
Mi můžeš napsat třeba na skype: eduard.strnad2 nebo email estrnad0@gmail.com ... mužeme vše probrat a jináč s problematikou tvorby enginu jsem seznámen a s gravitací také ... jináč nejsem lajk a o programování vím své i o obtížnostech, ale programator nejsem bohužel
Okej, taky se zabývám vývojem. Měl jsem to štěstí, že jsem mohl pracovat s partou nadaných lidí nejdříve s Gamebryo enginem a později CryEnginem. Momentálně se zabývám vlastním projektem a hlavně se učím v DirectX.
Cry engine na mmo hru? hodně špatnej nápad.. stačí se podívat jak dopadl AioN (sic to není CE3).. a ten programovali profesionálové.. stačí se podívat už jen na ty prasácký nároky her na tomhle pseudoengine.. a teď nechci diskusi na téma "CE nejlepší, všechny ostatní se můžou jít vy...". UE3 nebo 4 když už, tak je alespoň mnohem líp optimalizovanej. možná nebude vypadat tak "úžasně" jako kdyby to bylo na CE ale bude to dostupnější pro o dost větší sortu lidí a s průměrným počítačem si to lidi dokonce i pohodlně zahrajou. a ano, UDK má kolem sebe nesrovnatelně větší a zkušenější komunitu
Ja si myslím, že ak nie si fakt profesionál s veľkým tímom, nemáš šancu urobiť dobrý engine ani do polovice. Ja používam Unity 3D a páči sa mi to, Programuješ si tam prakticky všetko, takže žiadne predrobené správanie NPC alebo podobne, ale určite menej ako pri vlastnom engine. A inak možno si myslíš, že na unity to bude pomalé, kedže možno bude robiť pár vecí, ktoré nepotrebuješ (kedže to je už urobený engine na všetky typy hier), ale všetko sa tam dá v pohode nastaviť, a aj keby si sa akokoľvek snažil, sám určite neurobíš engine viditeľne rýchlejší (aj keď na jeden typ hry).