OpenGL černé textury po použití glColor3f – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

OpenGL černé textury po použití glColor3f – C / C++ – Fórum – Programujte.comOpenGL černé textury po použití glColor3f – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené — příspěvek s řešením.
Doomista+1
Stálý člen
22. 5. 2014   #1
-
0
-

Ahoj, mám ve svém kódu tyto dvě funkce:
 

void DGM_drawImage(GLuint texture, int x, int y, int w, int h){
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,0);
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,texture);
glBegin(GL_QUADS);
	glTexCoord2i (0,1); glVertex2i(x,y); //top left
	glTexCoord2i (1,1); glVertex2i(x+w,y); //top right
	glTexCoord2i (1,0); glVertex2i(x+w,y+h); //bottom right
	glTexCoord2i (0,0); glVertex2i(x,y+h); //bottom left
glEnd();
}

void DGM_drawRect(int x, int y, int w, int h, Color color){
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,NULL);
glDisable(GL_TEXTURE_2D);
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(color.r/255.0f,color.g/255.0f,color.b/255.0f); 
		glVertex2i(x,y); //top left
		glVertex2i(x+w,y); //top right
		glVertex2i(x+w,y+h); //bottom right
		glVertex2i(x,y+h); //bottom left
	glEnd();
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
}

Ta první z nich funguje perfektně, vykresluje textury v pořádku. Druhá funkce sama o sobě taky funguje v pořádku, vykreslí obarvený obdélník (struktura Color obsahuje int r int g a int b, nic zvláštního), ale všechna následná volání DGM_drawImage vykreslí všechny barvy textury černě, pouze průhlednost je zachovaná. Jak mám napsat funkci DGM_drawRect, aby se textury vykreslovaly správně? Díky předem za pomoc

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Řešení
Doomista+1
Stálý člen
22. 5. 2014   #2
-
0
-
Vyřešeno Nejlepší odpověď

Ok, problém jsem vyřešil, glColor3f se muselo zresetovat na bílou a textury se opět vykreslují správně
 

void DGM_drawRect(int x, int y, int w, int h, Color color){
glBindTexture(GL_TEXTURE_2D,0);
glBegin(GL_QUADS);
glColor3f(color.r/255.0f,color.g/255.0f,color.b/255.0f); 
		glVertex2i(x,y); //top left
		glVertex2i(x+w,y); //top right
		glVertex2i(x+w,y+h); //bottom right
		glVertex2i(x,y+h); //bottom left
glEnd();
glColor3f(1.0f,1.0f,1.0f);
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 48 hostů

Podobná vlákna

OpenGL a textury — založil GeryEmreis

OpenGL textury — založil Zelenáč

OpenGL 3D svět a textury — založil Doomista

Textury — založil A-dy

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý