Dobrý den,
v současném modelu generuji statické objekty rovnou do dynamicky vytvořeného obrázku, ze kterého vykresluji výřezy. Problém nastává u velikosti - ta je na mé potřeby moc malá. Buď mohu změnit statické vygenerování za dynamické výpočty (které si popravdě ani neumím představit - bude to vyžadovat spoustu pomocných proměnných atd.), anebo jen upravím současný model a to tak, že budu po částech ukládat onen dynamický obrázek (na což bude stačit otevřený proud) a následně z něj načítat jen požadovaný výřez. Co je však rychlejší? (hledat v RAM pomocná pole atd. + přepočítávat pozice sčítáním, odčítáním a násobením + vykreslovat dlaždice po dlaždicích + čistit plochu, jelikož si nebudu moci plochu vyčistit samotným obrázkem (kresleným do pozadí) bez alfakanálu, či jen načíst kus souboru (který i rovnou vyčistí plochu))
Děkuji.
Fórum › Offtopic
Velký obrázek - generovat/načítat výřezy?
Pole s obrazky muzes indexovat, vyhledani pozice pak je rychle.
Pokud se okoli obrazku nemeni pri otaceni a neni treba prepocitavat aliasing, vzdycky je rychlejsi vykreslit obrazek. Vykresleni jpegu bylo uzasna vec uz na 486MHz stroji.
Treba u Lol mne vzdycky stve, co tam tak dlouho nacita pri startu hry, kdyz pak jde vicemene o statickou mlaticku ala GoldenAxe, ktere fungovalo bez problemu na 486 a nelo 600kB, sice ega grafika, ale :) Kdezto Lol ma nejakych 5GB nebo vic a vlece se to jak snek na lepsi grafice, kdyz mas vsechny efekty a hrajes multiplayerove.
#2 peter
Takže generovat do streamu souboru a pak otevřít stream pro čtení a tahat pomocí seek atd.? Já si zase říkám, že vlastně mohu přeskočit seekem jen výšku - šířku budu muset ukrajovat... Jak bys to řešil konkrétně v C#? (obrázek jak píšeš - bitmapa - rastr) Problém je jak jsem zmínil - že neznám předem celý obrázek - generuji po políčkách... Mám zkrátka pozici hrdiny v mapě a potřebuji pod ním posouvat mapu - a právě proto, že je to po pár PX mi přijde blbé po každých pár PX vypočítávat mapu, jenže jak už jsem naznačil - ono i vyřezávat bude krapet náročné... Posouvá se pro zjednodušení o 10 PX za 50 ms. (ano - hrdina vlastně stojí na místě)
#4 Satik
Kdyby šlo jen o políčka. Těch statických objektů je právě dost... A jak jsem psal - přijde mi blbé při posunu o pár PX cyklem projíždět pole políček, podmínkovat a pak to přepočítávat z políčkové na 2D grafiku... Když jsou to všechno objekty se stále stejnou pozicí... (v současném modelu jen hledám jediným cyklem v programu všechna monstra v okolí hráče - zbytek si staticky leží ladem)
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Jak prohlížet velký obrázek v PictureBoxu? — založil Matěj Andrle
Generovať word dokument do php — založil juraj175
Jak generovat PPM signál? — založil Sviccc
[Python] generovat tabulku z listu s použitím Jinja templates — založil itlady
Problém s ReadString - nechce načítat — založil Andrejx2
Moderátoři diskuze