C++ = pogramování her v DirectX(/OpenGL) – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

C++ = pogramování her v DirectX(/OpenGL) – C / C++ – Fórum – Programujte.comC++ = pogramování her v DirectX(/OpenGL) – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
31. 7. 2014   #1
-
0
-

Ahoj,

už delší dobu se věnuju C++, a ted bych chtel prejít k nečemu, co by mě mohlo v budoucnu živit. (:D)

Zajímám se tedy o programování her, nejdríve bych samozrejme začal s 2D, až pak 3D. Nechci tady zakladat diskuzi o OpenGL nebo DirectX, vybral sem si DirectX, protože si myslím, že je použitelnejší, než OGL. Skrátka, všechny tyto známe hry, jako je třeba WoW byly programovány v DirectX. Tedy aspoň si myslím, že OGL není tak dobrý, jako DX, a neznám nejakou známou a pěkne zpracovanou hru, která byla vytvářena v OGL. Co se týče toho že je OGL multiplatformní, tak, myslím si že věčina lidí má win. :D a možná se DX nekdy v budoucnu pustí do multiplarformnosti. Od vás bych tedy chtel, nejaké kvalitní tutoriály/knihy pro DX kde bude všechno vysvetleno opravdu uplne do podrobna, klidne i v EN(nejlépe však CZ/SK). A taky, vubec nemám jasno v hrách, ktere sou tak zvané, browserovky, skrátka, je to hra která se hraje prez prohlížeč, tam je vlastne jedno, jestli je to programováno v DX, rozjede to každej?:D Nebo tyto hry se již programují v nečem jiném?

Dekuji predem. :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Reklama
Reklama
Kenvelo+1
Super člen
1. 8. 2014   #2
-
0
-

#1 Ceyn

Já osobně používám knihu :
Beginning DirectX 11 Game Programming - dá se stáhnout v PDF a existuje i verze pro DX 10

Dále by určitě nebylo na škodu naučit se WinApi.

jinak v CZ asi nejznámější kniha DirectX začínáme programovat : Poněkud už starší.

http://uloz.to/x2EoUri/pavel-pokorny-directx-zaciname-programovat-pdf

+ návod na netu http://www.directxtutorial.com/default.aspx

atd..atd...

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
vitamin+8
Grafoman
1. 8. 2014   #3
-
0
-

#1 Ceyn
Wow je naprogramovane v DirectX(Direct3D) len pre Windows, v Macoch je pouzity OpenGL. Vecsina dnesnych enginov ako Unreal engin, Source engin, Unity3d, Idetech, ... podporuje aj DirectX aj OpenGL. 

Co sa tyka multiplatformovosti tak nezabudaj ze microsoft ma tendenciu srat na svoje vlastne systemy, takze nove directX je vecsinou len na najnovsie winy, to ze by vytvoril podporu pre OSX/Linux je skoro nemozne :). 

Hry ktore funguju v prehliadaci potrebuju bud daky plugin alebo su naprogramovane napr vo  WebGL (odvodeny od OpenGL ES   ).

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.175.89.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
1. 8. 2014   #4
-
0
-

To vitamin: proč tedy na win to je programované v directu? znamená to to, že pro windows je lepší direct?:D

nebo počkej, vubec tomu nerozumím.:D Co se tyče tech enginu jak jsi psal " Unreal engin, Source engin, Unity3d, Idetech, ." k čemu sou? samotná hra, se programuje v C++ kde používame OGL/DX k čemu sou tamty další? protože sem dneska ješte uvažoval, a windows čím dál upadá, OpenGL prej jede i na androidech, a direct nejde ani na Windows phone

btw. ten WebGL, je tam nejaká zmena, čo sa týče syntaxu? nebo sou tam pridaný jen nejaký veci, který sou potrebný pro chod té aplikace v prohlížeči?

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
2. 8. 2014   #5
-
0
-

prosím objasni mi to :D vidím že ty enginy " Unreal engin, Source engin, Unity3d, Idetech, ." sou vlastne programy, je to vlastne program, kde využívaš C++ k naprogramování té hry? proč pak použít tohle, a né Visual Studio 2010 nebo jiný program, kde jse dá programovat v C++?:D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Kenvelo+1
Super člen
4. 8. 2014   #6
-
0
-

#4 Ceyn

proč tedy na win to je programované v directu? znamená to to, že pro windows je lepší direct?:D

ne je to pro to protože DX je pro Win...  další k tví otázce.. k čemu je GameEngine.. 1. Je to stavebním kamanem jakékoliv hry .. I když naprogramuješ nějakou 2D a bude se v ní nějakým způsobem zobrazovat obrázky atd atd už je to nějaký tvůj  Engine co si napsal záleží čistě na tobě jak ho napíšeš aby ti usnadňoval práci ... bud ho napíšeš tak, že si do něho nahraješ textury a pomocí jeho si vytvoříš nějaký svět nebo budeš psát vše kódově.... 2. Možná by bylo dobrý něco o tom přečíst než, se vrhneš do DX ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
4. 8. 2014   #7
-
0
-

Jáj, takže je to neco vlastne.. když si tu hru proste udelám čiste ve visual studiu 10, to už si píšu vlastní engine, nepoužívám nic.. predudelaného?

btw. hry naprogramované v opengl fungují i na winu ne?:D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Kenvelo+1
Super člen
4. 8. 2014   #8
-
0
-

#7 Ceyn
Vidíš že ti to pálí ;) .. ano proč by neměli jít je to multip.. ale jak napsal vitamin : Většina dnešních enginů podporuje jak DX tak OGL

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
4. 8. 2014   #9
-
0
-

ješte tedy, snad poslední otázka.. :D jak ty enginy podporují DX tak ogl, to myslíš jako tak, že v nich mužeš programovat i v ogl, i v dx? to znamená že hry jako wow, sou naprogramované 2 krát?:D v DX a v ogl?

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Kenvelo+1
Super člen
4. 8. 2014   #10
-
0
-

#9 Ceyn
Netuším jak je to řešené... nikdy sem se tím nezabýval ... Když sem začínal programovat prostě sem se rozhodl pro DX a OGL nikdy neřešil ... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Kenvelo+1
Super člen
4. 8. 2014   #11
-
0
-

#9 Ceyn
Jinak určitě by nebylo na škodu zaregistrovat se tady, a vlákna popřípadě dávat za vyřešené ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Martina Mauerová
~ Anonymní uživatel
2 příspěvky
5. 8. 2014   #12
-
0
-

Nabídka práce na HPP v prestižní mezinárodní společnosti, lokalita Brno

pozice Design engineer

Požadavky:
znalost C++/embedded software
alespoň komunikační úroveň angličtiny
praxe není podmínkou

Benefity:
možnost 3měsíčního školení v Kanadě
příspěvek na pilotní průkaz

Nástupní plat 30-35 000 Kč

Pro informace prosím pište na mauerova@breezy-human.cz, do předmětu mailu napište Design engineer

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:c000:166:21f:5b...–
hlucheucho+10
Posthunter
5. 8. 2014   #13
-
+1
-
Zajímavé

#12 Martina Mauerová
... neprofesionalita? Spíš diletantismus.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #14
-
0
-

Už tomu vííce méne, rozumím.. :D Jo, takže začnu radši s Cry enginem, vypadá být nejlepší, a možná, o pár let, s vlastním enginem :D ale pořád nerozumím treba tomu, že ta hra má grafické nastavení,(si mužeš vybrat či chceš high, low..) jako.. :D udelali více textur? a taky to s tím opengl a directx, stačí to naprogramovat jen v jednom z nich, a ono to pak prekonvertuje i do toho druheho, aby to šlo všude?:D nebo se ty hry programují dvakrát?:D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin+8
Grafoman
7. 8. 2014   #15
-
0
-

Herny engin je len dalsia vrstva. Pri pouzivani herneho enginu sa s OpenGL/Direct3D ani nemusis stretnut. Mas jednoducho modely a textury v subore a enginu cez dake funkcie poviez ze ich ma zobrazit a dalej sa nestaras. V OpenGL/Direct3D pracujes hlavne zo shadermi(ked pouzies nove OpenGL/Direct3D). Robis tam transformacie medzi priestormi, vypocitavas a zobrazuje tiene/svetla a podobne veci... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.28.77.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #16
-
0
-

To znamená, že je to neco jiného, takže si musím vybrat herní engin, který je multiplatformový? neznáš nejaký? co se týče toho cry a unreal enginu, tak to asi ani jeden z nich nepodporuje android..

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin+8
Grafoman
7. 8. 2014   #17
-
0
-

#16 Ceyn
Unreal engin podporuje android aj ios.

Pri vybere enginu musis zvazit vela vec: chces tvorit komercne hry,free alebo open sorce(nebodaj GPL)?, Chces mat pristup k zdrojakom enginu?, Aky typ hry to bude?, v com to chces programovat?, na ake platformy?,... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.28.77.–
obfuscate: "The cruel god Malloc will strike you down. "
ZMeson: "That's the C god. C++ has a new god. "
Kenvelo+1
Super člen
7. 8. 2014   #18
-
0
-

#16 Ceyn
Pokud chceš programovat vyber si jazyk a k němu nějaké grafické knihovny, zkus si napsat nějaký jednoduchý 2D engine či rovnou vytvrořit primitivní hru a od toho se dál odrážej ... pokud chceš tvořit hry bez "hlubších" znalostí programování tak použij už hotový engine

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #19
-
0
-

no, jde mi hlavne o ty hry na andorid/ios, tam se teď točí nejvíce penez :D

btw. ano, asi sem se díval na staré príspevky, unreal engine je multiplatformní. chtel bych začít s jednoduchými free hrami, až k nečemu, co by stálo treba 1e.. :D co se týče typu, tak vše možný, ale spíše blbustky jako subway surfers, a ty hry, kde se ti počítá skore od toho, jak dlouho hraješ kolo. vlastne chtel bych skusit všechno, až na strílečky.. :) jazyk C++, pak dál používat i OpenGL, ted bych začal tedy s temi enginama.

co sem se dočetl, unreal engine je asi nejlepší, hode ho srovnávají i s cry enginem

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Kenvelo+1
Super člen
7. 8. 2014   #20
-
+1
-
Zajímavé

#19 Ceyn
Přijde mi trošku že netušíš co vůbec chceš...tvé vlákno začínalo s tím že sháníš tutoriály či knihy na DX jasně si napsal že sis vybral DX tak co tu dál řešíš ? 

Jinak je hezké, že chceš zkusit udělat nějakou hru ale můj vnitřní pocit je asi takový, že si ani nezačal ... Jinak aby si mohl prodávat hry pod komerčníma Enginama potřebuješ k tomu licenci a ta zrovna levná není a pochybuji, že hrou za 1€ by se ti to zaplatilo ... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.177.211.–
Díky bohu, že počítače vymysleli muži. Kdyby to byly ženy, tak binární soustavu reprezentují jedničky, nuly a "možná"
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #21
-
0
-

Ano:D vlakno tak začalo, ale o tech enginech sem moc nevedel, a prišlo mi to pak rychlejší a jednoduchší:) btw. s tou licenci sem určite nepočítal, tak to asi budu pokračovat ve výučbě toho OpenGL :D (direct již nechci, aneb. mi to pár lidí rozmluvilo)

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Doomista+1
Stálý člen
7. 8. 2014   #22
-
0
-

UE3 tuším byl zadarmo i pro komerci dokud výdělky nepřesáhly určitou částku, Unity to buď má stejně nebo chce podíl na zisku (podotýkám podíl, nikoli velkou platbu za využití enginu), UE4 celej přístup poslalo do kytek, co pamatuju.
OpenGL je podporovaný 2D knihovnama SDL a SMFL, od toho se můžeš odpíchnout a když se naučíš dost, dá se pomocí nich dělat i 3D

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.176.176.–
Na vše stačí iostream...
p3can
~ Anonymní uživatel
312 příspěvků
7. 8. 2014   #23
-
0
-

pro zacetecniky a na "univerzalni" hry je nejlepsi Unity. ma to vsechny platformy, jazyk C# a zvlada to jak 2D tak 3D.

ale bez dobrych programatorskych znalosti neni moc realne ze bys tam neco udelal.

Nahlásit jako SPAM
IP: 77.92.213.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #24
-
0
-

nerozumím tomu "UE4 celej přístup poslalo do kytek" jako že nic nechtejí, nebo co?:D

btw. abych se naučil OpenGL, musím ovládat i SDL? :D

už o tom OpenGL hledám nejaké tutoriály, avšak, nic není :D tak treba ty nehe tutoriály, využíva se tam glux.h, a to již je nepodporováno, a četl sem, že by sem se nemel učit nic, co má neco společného s gluxem, aneb. je již nepodporovaný.. pak tam je pár tutoriálu, avšak, všude to je pár "dílu" kde se proberou jenom pár veci.

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin
~ Anonymní uživatel
1090 příspěvků
7. 8. 2014   #25
-
0
-

Ked uz OpenGL tak verziu 3.1+, NEHE tutorial je extremne zastarali.

Skus:

http://www.amazon.com/OpenGL-SuperBible-Comprehensive-Tutorial-Reference-ebook/dp/B00E1GL1SO/ref=zg_bs_3935_4

http://www.amazon.com/OpenGL-Programming-Guide-Official-Learning/dp/0321773039/ref=zg_bs_3935_6

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #26
-
0
-

tam je 6th, 8th edition, to sou jako, díly? první edici tam nemají?:D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin
~ Anonymní uživatel
1090 příspěvků
7. 8. 2014   #27
-
0
-

To niesu diely ale edicie, OpenGL sa vyvija, takze aj knihy je potrebne prepisovat pre nove OpenGL. To je aj dovod preco sa taketo knihy neoplati kupovat v cestine/slovencine. Kym ich dakto prelozi tak su uz zastarale... 

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #28
-
0
-

paneboze to tak rychlo vychadzaju? takže mam brat tu osmu ediciu?:D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin
~ Anonymní uživatel
1090 příspěvků
7. 8. 2014   #29
-
0
-

Obe su pisane pre OpenGL 4.3. Vyber je na tebe, pripadne si ich mozes stiahnut z TPB a pozret si ktora ti viac vyhovuje a tu si kupit :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #30
-
0
-

myslíš ThePirateBuy? naco ich potom kupovat, ked ich budem mat v pdf?:Dbtw. píše tam, že tam je 800 a niečo stran, ale to neznamená, že dalšiu knihu potrebovať nebudem ne? alebo, kde potom najdem nejake, pokračovanie tych kníh? lebo len jedna kniha na cele opengl? nezdá sa mi :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
vitamin
~ Anonymní uživatel
1090 příspěvků
7. 8. 2014   #31
-
0
-

Ked skoncis s tymi knihamy tak budes mat lepsiu predstavu kam ist dalej, napr skus stranku www.opengl.org :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 95.105.152.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
7. 8. 2014   #32
-
0
-

to už je 4.4, najnovšia :D viz. opengl.com

ale pozriem sa na to až zajtra, tak díky ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
8. 8. 2014   #33
-
0
-

Zvolil sem si tu první knihu (6tá edice) protože se na konci venuje OpenGL ES omoho víc, než ta druhá,a hned ze začátku mám problém :D mají tam soucre code na první "program"

// Include the "sb6.h" header file
#include "sb6.h"
// Derive my_application from sb6::application
class my_application : public sb6::application
{
public:
// Our rendering function
void render(double currentTime)
{
// Simply clear the window with red
static const GLfloat red[] = { 1.0f, 0.0f, 0.0f, 1.0f };
glClearBufferfv(GL_COLOR, 0, red);
}
};
// Our one and only instance of DECLARE_MAIN
DECLARE_MAIN(my_application);

ale nemuže otevrit sb6 :D tak sem o tom neco hledal, a našel sem tohle : https://github.com/…nclude/sb6.h tak sem to stáhnul, cely include, lib  sem presunul do visual studia, i include z extern, avšak teď mi tam píše error: když udelám new empty project tak linkové errory, je jich tam 27.:D na internetu toho o tom moc není.

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
8. 8. 2014   #34
-
0
-

a celkově to je blbý, ne?:D to mne proste nenaučí ten uplní základ, jako sou knihovny, ale už používam jejich predudelané blbustky..(to sb6 je od autora knihy)

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Ceyn
~ Anonymní uživatel
17 příspěvků
9. 8. 2014   #35
-
0
-

No už mi to jede :D avšak se bojím toho, že po prečtení knihy, se vlastne, bez toho jeho doplnku sb6, nikam nehnu..

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.253.159.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 64 hostů

Podobná vlákna

OpenGl vs. DirectX — založil eraser17

SDL, OpenGL, DirectX — založil radypala

C++, OpenGL, SDL /// C++, OpenGL — založil Kolemjdouci

DirectX 8/9 — založil samo

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý