Dobrý den,
jaká rozlišení do hry rozhodně musím dát? A především - když mají notebooky šířku 768, bude vadit 800? (Mám vše pozicováno fixně - takže pro jiná rozlišení bych některé obrázky musel zvětšit/zmenšit a předělat pozice.) Tak jak s tímto naložit? (U velkých rozlišení budou černé okraje přespříliš rozsáhlé...)
Děkuji.
Fórum › Hry
Pořešení rozlišení obrazovky - PC/notebook
Nejlepsi je hru na rozliseni neomezovat. Treba ted se diablo2 neda moc hrat, protoze monitory maji obcas netypicke rozliseni a mas tam cerny okraje nebo je to ruzne kostickovane, rozmazane. Tot je treba seznam rozliseni, ktere sleduje toplist pocitadlo
http://www.toplist.cz/global.html
#3 peter
A jak se jako nemám omezovat? Jak mám pozicovat a řešit velikosti? Když to nechám na roztahování, bude vše mázlé atd. Takže prostě musím měnit velikosti a pozice - jinou cestu nevidím. Jako nejraději bych to nechal na podmínce před kompilací (aby to mohly být konstanty) - což ovšem nebude moderní, takže musím udělat obrovský list všech rozlišení, konfiguráky. Ach jo - díky za URL... (Tak si hraji s myšlenkou spojení předkompilačních podmínek a rekompilací.)
Pod pojmem "neomezovat to na rozlišení" si představuju chytře udělané rozhraní. Všechny textury, modely apod. zůstávají jen v jedné velikosti, ale třeba když se vykresluje herní plocha, tak se na větším rozlišení vykreslí větší část. Asi jako když máš Notepad na malém monitoru a pak na velkém - tak písmenka i text jsou stejné, ale na větším se to okno roztáhne a vidíš víc textu bez scrollování. Nejlíp je to vidět na strategických hrách (realtime, turnbased), kde prostě větší obrazovka znamená, že hráč vidí větší část mapy. Však proto si lidi větší monitory pořizují, aby měli výhodu nebo lepší zážitek, a ne aby se jim rozmazalo to co na starém monitoru viděli ostře :)
Co se týče obrázků (třeba podklad v menu), tak místo černých pruhů na okrajích se to dá řešit tím, že se obrázek použije tak velký, jaké předpokládáš největší rozlišení, a pak se na menších monitorech z něho vyřízne menší část podle rozměru monitoru. Obrázek musí mít samozřejmě vhodnou kompozici, aby to důležité bylo víc uprostřed a na okrajích měl už jen nějaké nepodstatné křoví nebo krajinku, aby uříznutí okraje nevadilo.
Taky je treba zvazit, ze do ted nedal zadny screen, takze mu tezko radit konkretne, co by se s tim dalo delat.
Hry treba mivaji textury a obrazky v nekolika velikostech a kdyz, tak vetsinou zmensuji nejblizsi vetsi v rade.
A pak jsou treba hry, ktere to vykresluji vektorove, i obrazky si pred spustenim narenderuji.
Schvalne jsem uvedl priklad toho diabla2, to asi zna kazdy, a kdybys ho ted zkousel nekdy spustit na novem pc, tak vis, co je ti tam desne neprijemny.
Ja bych treba diabla resil tak, ze si udelam png, jpg obrazky. Ty pred hrou si vyrendruji do spravne velikosti a pak je vykresluji. Jako zaklad bych pouzil nejakou obri velikost, klidne i 3x vetsi. Png a jpg to snese. A pri rendrovani pro animaci si to nejdriv zmensis tak na 1.2-1.5 potrebne velikosti (treba rotace kouzla 360 stupnu neni uplne cool delat z 1:1 obrazku, ale radeji porotovat vetsi a pak zmensit).
Jojo, textury v několika rozlišení a případné zmenšování je taky cesta. To co jsem psal se hodí spíš na strategie a stolní hry. Samozřejmě když se dělá simulátor (auto, letadlo), tak kokpit a palubní deska nejde ořezávat dle mého doporučení.
Jen jsem se snažil ukázat možnost, jak se nedřít s množstvím konfigurací, ze kterých si uživatel má vybrat, což je IMHO špatná cesta. Ono to bylo docela dobře použitelné v minulosti, kdy byly jen CRT monitory 4:3 a těch rozlišení bylo jen pár a standardizovaných. V dnešní době kdekdo vyrábí kdeco. Dokonce jsou monitory, které lze otočit na výšku. A člověk nikdy neví, kdy nějakého číňana napadne vyrábět další rozlišení, které dosud nikdo nepoužil. Lepší je, když je okno aplikace "gumové" a dokáže se (aspoň do nějaké míry) přizpůsobit použitému rozlišení monitoru.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Rozlišení obrazovky — založil Pebble
Smazání obrazovky — založil Tadeáš Brzák
Smazaní obrazovky — založil sharp
Záznam obrazovky — založil ospaly.stanislav
Nahrávání obrazovky — založil Rybas
Moderátoři diskuze