Seriove vs paralelni zapojeni – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Seriove vs paralelni zapojeni – .NET – Fórum – Programujte.comSeriove vs paralelni zapojeni – .NET – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Taufic0
Duch
6. 10. 2014   #1
-
0
-

Zdravim vsechny,

potykam se s urcitym problemem. Vytvarim ulohu v C#, kde pomoci drag&drop clovek vytvari klasicke blokove schema. Pridani prvku a jejich propojeni neni takovy problem, ale nenapada nekoho jak resit nakonec ktere prvky jsou zapojeny seriove a ktere paralelne? Podle me by to mohl byt nejaky pruchod do hloubky/sirky, ale uplne jisty si tim nejsem. 

Predem dik ;)

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:718:1c01:154:c49d:cd...–
Reklama
Reklama
Béďa
~ Anonymní uživatel
18 příspěvků
6. 10. 2014   #2
-
0
-

#1 Taufic

Vůbec nechápu na co se ptáš.

Paralelně jsou spojené dvěma kontakty - to znamená, že jsou jim společné dva uzly.

A sériově jsou spojené pouze jedním kontaktem, mají společný pouze jeden uzel.

A teď vážně na co to chceš? Vždyť je to jedno jestli jsou zapojený sériově nebo paralelně ne?

A jestli chceš udělat simulátor zapojení, něco jako PSpice, tak se to stejně napíše do matice podle uzlů.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.201.–
Taufic
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
6. 10. 2014   #3
-
0
-

#2 Béďa
Omlouvám se, napsal jsem to jak prase. Jde mi hlavně o ten následný výpočet (poruchovosti). Samozřejmě, že přidání a propojení není problém. Nejlepší to bude vysvětlit na příkladu. Budu mít 4 objekty (0,1,2,3). 0 bude připojená k 1 a 2, které jsou zapojeny paralelně. 3 bude připojená paralelně k 0. V programu bych to chtěl mít navržené tak, že budu vycházet z nějakého původního objektu u které uvidím že výstupem je prvek 0 a 3. U prvku 0 uvidím, že odkazuje na objekt 1 a 2, atd. (až třeba k objektu 1000). Pro ten výpočet se pak musím prokousat k těm nejmenším dílům a slučovat je dohromady (tady to znamená sloučit prvek 1 a 2, poté 0 s tím vzniklým a nakonec přidat i ten poslední paralelní, ale může to být daleko složitější schéma ). Samozřejmě ještě musím hlídat za běhu aby to uživatel nezacyklil. Strašně špatně se mi to vysvětluje, takže všem pardón. :) Máš nějaký odkaz, kde bych viděl jak se to dá zapisovat do té matice?

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:718:1c01:154:c49d:cd...–
Béďa
~ Anonymní uživatel
18 příspěvků
6. 10. 2014   #4
-
0
-

#3 Taufic

Zdravím,

je o tom dost literatury na internetu, ale je poměrně složitá a pro mě těžko pochopitelná. Takže zkusím sesmolit funkční program (jak se zadává do matic). Jazyk C neovládám, nejsem programátor, ale napíšu to v Open Office, nebo spíše ve wxMaximě, ta umí i matice - tam to bude jednoduší a pro mě rychlejší.

Jinak o tom jak se počítá poruchovost nemám ani páru. Ale myslím, že můj kousek kódu snadno přiohneš ke své představě (teda aspoň doufám).

Napíšu to jak se počítá analýza lineárního obvodu pro AC/DC, to ještě zvládnu :-).

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.201.–
JoDiK
~ Anonymní uživatel
981 příspěvků
6. 10. 2014   #5
-
0
-

#3 Taufic
Prosímtě, počítačové řešení elektronických obvodů je dávno vymyšlené a hotové a rozhodně se to nedělá postupným zjednodušováním - takhle obvody řeší student střední školy. Počítačově se to řeší modifikovanou metodou uzlových napětí (viz namátkou: http://www.helpweb.wz.cz/…ta/3_232.pdf http://hippo.feld.cvut.cz/…aeo_mmun.pdf )

Nebo chceš snad dělat mermomocí vlastní program, který bude umět rozhodnout, jak se dá obvod zjednodušit? Ne že by to vůbec nešlo, ale bylo by to asi dost náročné... Zřejmě opakovaně spojovat, co spojovat jde - sériové spojení (asi rezistorů???) zjistíš vcelku snadno - dva prvky mají některé ze svých dvou uzlů přímo spojené (nebo přes vodič) a přitom tam není žádná odbočka - můžeš je tedy sečíst a nahradit jedním... Paralelní spojení podobně - oba uzly dvou prvků jsou navzájem spojené - nahradit jedním... A to furt znovu a znovu, dokud je co zjednodušovat... Když se to zastaví a zůstal v obvodu víc než jeden prvek - to už bude vyšší dívčí - jak zařídit, aby program zjistil, jestli by zabrala transfigurace hvězda-trojúhelník, to takhle z placu neodhadnu...

Nahlásit jako SPAM
IP: 88.103.228.–
Béďa
~ Anonymní uživatel
18 příspěvků
6. 10. 2014   #6
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: 89.102.201.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 40 hostů

Podobná vlákna

Paralelní Sort — založil hoacin

Zapojení - LCD — založil blackball

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý