Programování v Lispu – Funkcionální programování – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Programování v Lispu – Funkcionální programování – Fórum – Programujte.comProgramování v Lispu – Funkcionální programování – Fórum – Programujte.com

 

Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
11. 11. 2014   #1
-
0
-

Umíte někdo programovat v lispu graficky? Potřebovala bych poradit s piškvorkama.

Nahlásit jako SPAM
IP: 158.194.148.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
11. 11. 2014   #2
-
0
-

#1 Mája
GTK+? Já dělám pomocí modelovacích nástrojů - ty vyprodukují design soubor a ten jen nechám zpracovat LISP knihovnou...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.141.–
Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
11. 11. 2014   #3
-
0
-

#2 Matěj Andrle
Mám vytvořenou grafickou knihovnu a pracuji s její pomocí. Jsou v ní definovány: bod, kruh, polynom...jako třídy a pomocí tohohle. Mám dále definovanou třídu pole a její metody, které do pole zakreslí kolečko nebo křížek. Dále mám definovanou hrací desku 3x3 (která se skládá z polí). Nevím, ale jak to dál spojit dohromady?

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83cc:63aa:e4c0:...–
Matěj Andrle+1
Grafoman
11. 11. 2014   #4
-
0
-

#3 Mája
Nechápu, zda se tu bavíme o GUI, či o logice v jazyce LISP... Pokud chceš cosi v GUI - třeba GTK+/2/3 (nebylo mi odpovězeno) - pak jak jsem psal, použij designer. Pokud ne - musíš mi dát vědět, pro co mám vymýšlet kód... (Pro jaké GUI - pomocí jaké knihovny.)

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.141.–
Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
11. 11. 2014   #5
-
0
-

#4 Matěj Andrle
Mám k dispozici grafickou knihovnu, která byla vytvořena v lispu. Je to kod, který jen načteme, než začneme něco vytvářet. Mohla bych poslat kód, který mám vytvořený.

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83cc:63aa:e4c0:...–
Matěj Andrle+1
Grafoman
11. 11. 2014   #6
-
0
-

#5 Mája
Jak jinak mám poradit, když nevím co tvořit? :D Znovu - jaké GUI? Jaká knihovna - musí přeci využívat Forms/GTK/...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.141.–
Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
12. 11. 2014   #7
-
0
-

#6 Matěj Andrle
Podle mě GUI nemá...jsou v ní funkce, které potom využívám při konstukci nějakého grafického objektu...V kodu jsou ty funkce využívány a volány. Chtělo by to vidět.

#4 Matěj Andrle
Mám k dispozici grafickou knihovnu, která byla vytvořena v lispu. Je to kod, který jen načteme, než začneme něco vytvářet. Mohla bych poslat kód, který mám vytvořený.

Nahlásit jako SPAM
IP: 158.194.148.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
12. 11. 2014   #8
-
0
-

#7 Mája
Tak jinak - o jakých informacích se tu bavíme? Pole bodů, canvas, GUI objekty? Spojit - v kódu/jen na oko - graficky?

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.187.–
Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
16. 11. 2014   #9
-
0
-

#8 Matěj Andrle
Tak teda hlavní problém... Mám vytvořenou třídu jednoho políčka v piškvorkách (tedy jeden čtvereček). A druhou třídu desky, která se skládá z 9 políček. při volání mi to vytvoří normální hrací desku. Ale neumím si poradit s tím, jakým způsobem mám v desce oindexovat jednotlivá políčka. Potřebuji pak vytvořit k desce metodu, která bude volána takto například: (player-move deska 3) a na 3 políčku se mi vykreslí buďto kolečko nebo křížek. Ještě poznámka pro informaci: políčko je tvořeno pomocí takové funkce, že v sobě má jak kolečko, tak křížek, ale oba tyto objekty jsou neviditelné, takže když pak zavolám tu fci (player-move...) tak se mi změní jenom stav políčka.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.155.255.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
16. 11. 2014   #10
-
0
-

#9 Mája
Bože - to nesouvisí s GUI! Knihovnu zahodit a jít na to objektově. Tedy prvně vytvořte jádro aplikace - to musí být všude přenositelné - do jakéhokoliv projektu, na jakoukoliv platformu... Tomu se říká vrstvení objektové aplikace. Až druhá, či třetí vrstva naplní graficky onen obecný logický kód. A v tom obecném nárysu bude jen políčkové pole int. Logicky je jasné, že pole pro piškvorky bude konstantě velké - případně bude možnost zvolit si obtížnost - velikost. Tak jako tak to bude jen 2D int pole příznaků. 0 pro prázdné pole a zbytek bude indikovat přítomnost prvku hráče. 2D pole by šlo třeba takto:

http://stackoverflow.com/questions/18062016/common-lisp-how-to-set-an-element-in-a-2d-array

No a nebo to nechte na normálním listu s dalším - pomocným, kterýžto bude obsahovat šířku (horizontální počet políček) a zbytkem přiřadí k číslu hráče jeho signaturu... (kolečko, čtvereček...) V druhé vrstvě bych spojil obecný kód - herní mapu s obrázky - signaturami. Kde bude v onom poli 0, tam připadne defaultní políčko, kde bude hráč, tam jeho... Díky tomuto modulu bude snadné testovat, zda hráč spojil 4 řady - stačí projet pole a otestovat každou skupinu signatur - algoritmů je na to dost. No a až v poslední vrstvě bych všechny obrázky vykresloval do nějakého GUI. Jak píši - GTK+/... Nikde není třeba uchovávat více, než číslo, či string/... - obrázek políčka. Ačkoliv ztěžovat si toto jednoduché C++/D2/C# hraní použitím spíše funkcionálního jazyka mi přijde vcelku zbytečné. Když už, šel bych do Luy...

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.136.135.–
Mája
~ Anonymní uživatel
8 příspěvků
16. 11. 2014   #11
-
0
-

#10 Matěj Andrle
Máme to do školy :D...jinak bych si tento jazyk nevybrala. Děkuji, zkusím to pomocí tohoto.

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.155.255.–
kukinek0
Duch
15. 1. 2016   #12
-
0
-

Taky bych potřeboval poradit, v LISPu se ale vůbec nevyznám, spíše bych potřeboval něco do souborku který mám, něco doplnit ... bylo by možno?

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.178.252.–
Matěj Andrle+1
Grafoman
15. 1. 2016   #13
-
0
-

#12 kukinek
Založte si vlastní vlákno s podrobným popisem... ("Potřebuji pomoc." je nicneříkající údaj.)

Nahlásit jako SPAM
IP: 31.30.56.–
Kit+15
Guru
15. 1. 2016   #14
-
0
-

#3 Mája
S grafikou jsem v Lispu dosud nedělal, ale mohu to zkusit. Pokud jsou dosavadní zdrojáky velké, zkus je nahrát třeba na https://gist.github.com

Nahlásit jako SPAM
IP: 194.228.13.–
Komentáře označují místa, kde programátor udělal chybu nebo něco nedodělal.
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 3 hosté

Podobná vlákna

Programování — založil Yety

Programování her — založil Michalek

Programování.. — založil Fliper

Programování 2D her — založil Lorin

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý