BVS - odstraneni uzlu – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

BVS - odstraneni uzlu – C / C++ – Fórum – Programujte.comBVS - odstraneni uzlu – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
kn0t3k
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
19. 11. 2014   #1
-
0
-

ahoj, delam projekt do skoly, je to bvs, mam hotovou inicializaci, pridavani, vyhledavani a odstraneni uzlu, ktere maji zadne nebo jednoho potomka.

Ted jsem se ale zasekl na odstranovani uzlu ktere maji dva potomky. Jak chci aby to funguvalo, tak mam pomocnou fci ReplaceByRightmost(), ktera najde nejpravejsi prvek v levem podstromu uzlu, ktery chci smazat, prepise hodnotu mazaneho uzlu tou, kterou nasel jako nejpravejsi a odstrani tento nejpravejsi, ukazatel na zacatek podstromu a na prepisovany prvek ji zadam.

fce vypada takto:

void ReplaceByRightmost (tBSTNodePtr PtrReplaced, tBSTNodePtr *RootPtr)

{

   if((*RootPtr)->RPtr == NULL) /*aktualni RootPtr uz nema praveho syna, je teda nejpravejsi, chci jeho hodnotu vzit a prepsat ji do PtrReplaced*/
    {
        PtrReplaced->Key = (*RootPtr)->Key; //prepsani klice
        PtrReplaced->BSTNodeCont = (*RootPtr)->BSTNodeCont; //prepsani hodnoty
        
        tBSTNodePtr pom2 = (*RootPtr)->LPtr; //pom2 uchovava leveho syna mazaneho prvku, pravy je NULL
        prev->RPtr = pom2; /*prev ukazuje na predchozi prvek vuci *RootPtr, takze spojim leveho syna *RootPtr s otcem *RootPtr*/
        
        free(*RootPtr);
        *RootPtr = pom2; /*a jako novy *RootPtr nastavim leveho syna *RootPtr, kdyz udelam  *RootPtr = prev => sigsegv*/
    }
    else
    {
        prev = *RootPtr;  /*do globalni promenne ukladam aktualni hodnotu uzlu a zanorim se, takze znam i jeho predchudce*/
        ReplaceByRightmost(PtrReplaced, &(*RootPtr)->RPtr);  //a hledam v prave casti
    }
}

jeste pripojim obrazek, toto je pocateci stav

                       +-[Z,10]
                       |
                    +-[Y,10]
                    |
                 +-[X,10]
                 |
              +-[S,10]
              |  |
              |  +-[R,10]
              |     |
              |     +-[Q,10]
              |        |
              |        +-[P,10]
              |
           +-[O,16]
           |
        +-[N,14]
        |  |
        |  +-[M,13]
        |
     +-[L,12]
     |  |
     |  |  +-[K,11]
     |  |  |
     |  +-[J,10]
     |     |
     |     +-[I,9]
     |
  +-[H,8]
     |
     |     +-[G,7]
     |     |
     |  +-[F,6]
     |  |  |
     |  |  +-[E,5]
     |  |
     +-[D,4]
        |
        |  +-[C,3]
        |  |
        +-[B,2]
           |
           +-[A,1]

odstranovani listu jako [A,1] funguje, funguje i odstraneni [R,10], ve skriptu se odstranuji postupne A1, R10, X10, L12, H8, K11, D4, S10 a muj program vyhodi nasledujici:

                    +-[Z,10]
                    |
                 +-[Y,10]
                 |
              +-[Q,10]
              |  |
              |  +-[P,10]
              |
           +-[O,16]
           |
        +-[N,14]
        |  |
        |  +-[M,13]
        |
     +-[J,10]
     |  |
     |  +-[I,9]
     |
  +-[G,7]
     |
     |     +-[I,9]
     |     |
     |  +-[F,6]
     |  |  |
     |  |  +-[E,5]
     |  |
     +-[C,3]
        |
        |  +-[P,10]
        |  |

        +-[B,2]

a ocekavany vystup je bez I9 za F6 a bez P10 za B2, obe jsou zdvojene v pravem ukazateli, takze asi bude nekde chyba v praci s nim, ale uz nevim kde, mate nekdo tuseni?

jeste dodam ze kdyz pridavam prvky, tak vzdycky jsou oba jejich LPtr a RPtr NULL, az pokud pridavam mensi/vesti tak se meni

a toto je odstraneni uzlu, ktery ma jen praveho syna, pro leveho syna je to analogicke, follow me je obdoba vyse zmineneho prev

else if((*RootPtr)->LPtr == NULL)
{
  tBSTNodePtr hilfe = (*RootPtr)->RPtr;
  if(followme->LPtr->Key == K)
  {
    free(followme->LPtr);
    followme->LPtr = hilfe;
  }
  if(followme->RPtr->Key == K)
  {
    free(followme->RPtr);
    followme->RPtr = hilfe;
  }
}

moc byste me potesili s nejakym napadem, jak uz pomalu lamu klavesnicu :D

Nahlásit jako SPAM
IP: 78.45.252.–
Reklama
Reklama
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 76 hostů

Podobná vlákna

C++ - BVS - delete — založil tomas

WPF - kopírování uzlu TreeView — založil Matěj Andrle

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý