Posloupnost-prumer-maxima a minima – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Posloupnost-prumer-maxima a minima – C / C++ – Fórum – Programujte.comPosloupnost-prumer-maxima a minima – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
20. 3. 2015   #1
-
0
-

Dobrý den,

potřeboval bych pomoci s tímto programem a hlavně s těmi min a max.

Děkuji

   Je dána posloupnost celých čísel ukončená 0. Spočtěte aritmetický průměr této posloupnosti a zjistěte kolik čísel posloupnosti je menších než aritmetický průměr a kolik čísel je větších než aritmetický průměr.

#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
int main(void)
{
    int a,min,max;
    float p,s,b;
    printf("Program pro posloupnost celych cisel.\n");
    s=0;
    b=0;
    do {
    printf("Zadejte cele cislo:");
    scanf("%d",&a);
    b++;
    s=s+a;     
     
           if(a<p){min++;};
            if (a>p){max++;};                                                                                                  
        }while(a!=0);
    p=s/(b-1);
    printf("Prumer je %.2f \n",p);
   
    printf("Cisel mensich jak prumer je %d a cisel vetsich jak prumer je %d.\n",min,max);        
            
            


system("pause");
return 0;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
20. 3. 2015   #2
-
0
-

Pocet mensich a vetsich nez aritmeticky prumer nejsou minima a maxima!

A tohle zadani uz mi docela zni jako "musis si ulozit vsechny zadane hodnoty, aby se to dalo vypocist"

Nahlásit jako SPAM
IP: 94.113.95.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
20. 3. 2015   #3
-
0
-

#2 KIIV
Ano, napadlo mě to, jenomže nevím jak se to dělá.

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
20. 3. 2015   #4
-
0
-

Zkus pole milý .... Marku   

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
ingiraxo+15
Grafoman
20. 3. 2015   #5
-
0
-

1) v tom zádání není nic o tom, že to musíš načítat z konzole, takže si spíš vytvoř pole čísel, kde poslední bude 0
2) přes cyklus vypočteš průměr z pole čísel
3) přes druhý cyklus zjistíš čísla, kerá jsou menší než průměr a která větší

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
21. 3. 2015   #6
-
0
-

#4 hlucheucho
Mno jestliže chci ty čísla ukládat do pole a potom je porovnat s průměrem a vypsat je, tak jak napsat to pole v tom cyklu ? Díky

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
ingiraxo+15
Grafoman
21. 3. 2015   #7
-
0
-

pole v cyklus psát rozhodně nebudeš, pole musí být definováno předem a přes cyklus ho jen naplníš případně potom zjistíš co je potřeba

Jedna verze může vypadat takto (psal jsem to nad c++ ale melo by to byt validni pod C) 

#define MAX 10

typedef struct Cislo
{
    int cislo;
    bool mensiNezPrumer;

    Cislo() : cislo(0) {}
    Cislo(int cislo) : cislo(cislo) {}
};

void nactiCisla(Cislo* pole)
{
    int i = 0;
    for (; i < MAX - 1; i++) {
        pole[i] = Cislo(rand() % 100);
    }
    pole[i] = Cislo(0);
}

void vypoctiPrumer(Cislo* cisla, int* prumer)
{
    int i = 0, sum = 0;
    for (; i < MAX; i++) {
        sum += cisla[i].cislo;
    }
    *prumer = sum / MAX;
}

void zjistiMinMax(Cislo* cisla, int prumer)
{
    int i = 0;
    for (; i < MAX; i++) {
        if (cisla[i].cislo < prumer) {
            cisla[i].mensiNezPrumer = true;
        } else {
            cisla[i].mensiNezPrumer = false;
        }
    }
}

void vypis(Cislo* cisla, bool mensiNezPrumer)
{
    int i = 0;
    for (; i < MAX; i++) {
        if (cisla[i].mensiNezPrumer == mensiNezPrumer) {
            printf("%d,", cisla[i].cislo);
        }
    }
}

int main()
{
    Cislo cisla[MAX];
    int prumer;

    nactiCisla(cisla);
    vypoctiPrumer(cisla, &prumer);
    zjistiMinMax(cisla, prumer);
    vypis(cisla, true); // vypise mensi nez prumer
    printf("\n");
    vypis(cisla, false); // vypise vetsi nez prumer

    return EXIT_SUCCESS;
}

PS: pardon, jsem přehlédl, že se jednalo pouze o počet čísel menších/větších, ale nevadí, aspon to mas i vypisem o jaka cisla se presne jednalo... jinak stačí upravit zjistiMinMax(..) na 

void zjistiMinMax(Cislo* cisla, int prumer, int* vysledek)
{
    int i = 0;
    for (; i < MAX; i++) {
        if (cisla[i].cislo < prumer) {
            cisla[i].mensiNezPrumer = true;
            vysledek[0]++;
        } else {
            cisla[i].mensiNezPrumer = false;
            vysledek[1]++;
        }
    }
}

a potom main() bude 

int main()
{
    Cislo cisla[MAX];
    int vysledek[2] { 0 };
    int prumer;

    nactiCisla(cisla);
    vypoctiPrumer(cisla, &prumer);
    zjistiMinMax(cisla, prumer, vysledek);
    printf("Mensich: %d\nVetsich: %d", vysledek[0], vysledek[1]);

    return EXIT_SUCCESS;
}

+ vymazat funkci vypis(...) (pokud ji tam nechceš)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
21. 3. 2015   #8
-
0
-

#5 ingiraxo
Když tedy bych chtěl načítat hodnoty z konzole a někam je ukládat abych následně porovnával s průměrem, tak jak to tedy mám udělat, když pole musí mít nejdříve nadeklarované čísla?

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
ingiraxo+15
Grafoman
21. 3. 2015   #9
-
0
-

#8 Marek
nemusí, však z konzole budeš ukládat čísla do pole.. víš jak index tak hodnotu, pokud neznáš přesnej počet čísel, tak klidne nastav poli treba velikost 100, kde načítání z konzole potom ukoncis přes nějaký speciální číslo (třeba záporný)

nebo jako prvni parametr z konzole bude počet cisel a az potom budes zadavat jednotliva cisla, ale to uz vyzaduje alokaci pole

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
21. 3. 2015   #10
-
0
-

#9 ingiraxo
Ano, avšak musí mít nadeklarováno kolik má řádů, nebo ne ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
ingiraxo+15
Grafoman
21. 3. 2015   #11
-
0
-

#10 Marek
nemusí, ale o tom jsem přece psal, si to přečti znovu.. já nevim, jaký je přesný zadání.. pokud víš, že čísel bude vždy třeba 10, tak prostě nastavíš 10, pokud nevíš, tak bych velikost ziskal pres konzoli, alokoval ho a potom nacet hodnoty

Takže jedno řešení je třeba takto 

void nactiCisla(int*& cisla, int& pocet)
{
    int i;

    printf("Zadej pocet cisel: ");
    scanf("%d", &pocet);

    cisla = (int *) malloc(pocet * sizeof(int));

    for (i = 0; i < pocet; i++) {
        printf("Zadej %d.cislo: ", (i + 1));
        scanf("%d", cisla + i);
    }
}

Ale podle zadání to vypadá, že máš načítat čísla tak douho, dokud nenapíšeš číslo 0, který má ukončit načítání.. takže 

void nactiCisla(int* cisla, int& pocet)
{
    pocet = 0;
    do {
        printf("Zadej %d.cislo: ", (pocet + 1));
        scanf("%d", cisla + pocet);
    } while (cisla[pocet++] != 0);
    pocet--;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
21. 3. 2015   #12
-
0
-

C++ řešení: vector. Sám si alokuje, sám spočítá kolik bylo zadáno čísel

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
22. 3. 2015   #13
-
0
-

#11 ingiraxo
Takže jsem k tomu sedl a zapřemýšlel a vytvořil jsem program, který jede, avšak je omezen 100 čísly posloupnosti. Mohl byste mi prosím mou vytvořený program upravit do podoby, aby bylo možné zadávat čísla a přitom nebylo "omezeno" kolik jich může uživatel zadat. Děkuji 

/*    Je dána posloupnost celých èísel ukonèená 0. Spoètìte aritmetický prùmìr této
posloupnosti a zjistìte kolik èísel posloupnosti je menších než aritmetický prùmìr a 
kolik èísel je vìtších než aritmetický prùmìr.*/ 

#include<stdio.h>
#include<stdlib.h>
int main(void)
{
    int a,i,b,x,y;
    float p,s;
    printf("Program pro posloupnost celych cisel.\n");
    s=0;
    b=-1;
    x=0;
    y=0;
    int pole[100];
    do {
    printf("Zadejte cele cislo:");
    scanf("%d",&a);        
    b++;
    s=s+a;
    pole[b]=a;                                                                                                        
        }while(a!=0);
    
    p=s/(b-1);
    
    for(i=0;i<b;i++)
    {
              if(pole[i]<p)
                 {x++;
                            }
              if(pole[i]>p)
                    {
                      y++;        
                      }                                                        
                 }
     
     printf("Prumer je %.2f \n",p);
     printf("Cisel mensich jak prumer je %d\n",x);
     printf("Cisel vetsich jak prumer je %d\n",y);
     

system("pause");
return 0;
}

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
22. 3. 2015   #14
-
0
-

#13 Marek
U toho průměru má být p=s/b, jsem to zapomněl přepsat.

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
22. 3. 2015   #15
-
0
-

v C++ nebo C?

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
ingiraxo+15
Grafoman
22. 3. 2015   #16
-
0
-

Nemyslim si, že je potřeba to ošetřovat na víc jak 100 pro školní potřeby, ale pokud to chceš pořešit, tak udělej následující.

1) pole bude dynamicky alokovaný, hned na začátku ho alokuješ na 10 čísel (přes calloc)
2) jakmile uživatel bude zadávat 11 číslo, tak pole realokuješ o 10, čiže bude mít velikost 20 s tím, že prvních N čísel překopíruješ. A to samé uděláš u 21,31 atd... (použij realloc)
3) na konci až skončís s práci s polem ho uvolni (přes free)

Na logiku toho cos psal jsem nekoukal, jinak tyhle funkce si můžeš snadno vygooglit, když už znáš jejich názvy ;-)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
Marek
~ Anonymní uživatel
521 příspěvků
22. 3. 2015   #17
-
0
-

#15 hlucheucho
C

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.238.–
ingiraxo+15
Grafoman
22. 3. 2015   #18
-
0
-

V zásadě to, co jsem psal 

#define CHUNK 10

void nactiCisla(int*& cisla, int& pocet, int& soucet)
{
    int c, n = 1;
    int* temp = 0;

    cisla = (int *) calloc(CHUNK, sizeof(int));
    pocet = 0;
    soucet = 0;

    do {
        printf("Zadej %d.cislo: ", (pocet + 1));
        scanf("%d", &c);

        if (pocet > 0 && pocet % CHUNK == 0) {
            temp = (int *) realloc(cisla, (CHUNK * ++n) * sizeof(int));
            cisla = temp;
        }
        cisla[pocet] = c;
        soucet += c;
    } while (c != 0 ? ++pocet : false);
}

int main()
{
    int* cisla;
    int pocet, soucet;
    float prumer;

    nactiCisla(cisla, pocet, soucet);
    prumer = soucet / (float) pocet;

    // dalsi logika, dopln si sam

    free(cisla);
    return EXIT_SUCCESS;
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
23. 3. 2015   #19
-
+1
-
Zajímavé

Stačil by malloc, calloc navíc vynuluje paměť, v tomto případě zbytečné.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:67c:1222:800:6c9f:8c...–
ingiraxo+15
Grafoman
23. 3. 2015   #20
-
0
-

#19 hlucheucho
v tom máš sice pravdu, ale vždy mám radší, když po alokaci tam jsou aspon ty 0 místo něčeho čehosi :) Kdyby si např. v jeho případě chtěl iterovat, tak právě díky těm nulám poznáš konec (pokud by sis jí neuložil při načtení)

Nahlásit jako SPAM
IP: 213.168.183.–
Moje aplikace: http://ophite.cz
Tutoriály na: C#
23. 3. 2015   #21
-
0
-

ale po realloc už to vynulovaný není, takže pak už se na to spoléhat nedá.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 10 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý