Mám tento problém. Konstanty jsem globálně nadeklaroval. Nevím si rady s bodem 2, 3, 4.
Díky moc
Ano je to úkol. Taky chci vše sám naprogramovat nechci po nikom, aby mi to celé udělal jen nejsem vůbec dobrý programátor a vždy nevím jak začít a potřebuji nakopnout. Jak jsem již zmínil konstanty jsem nadeklaroval a jednu structuru podle zadani mám takhle:
struct lyzar
{
int cislovleku;
int idlyzar;
bool instruktor;
};
Jen nevím jestli je to vše co má být v té struktuře nebo tam ještě něco chybí.
#3 Martin523
já to pochopil spíše takto.. to zadání není úplně nejlepší
#define N 4 // pocet vleku
#define M 10 // kapacita vleku
#define Z 10 // pocet zaku na instruktora
struct Vlek;
struct Lyzar
{
int id;
Vlek* vlek;
bool instruktor;
Lyzar() : vlek(0) {}
Lyzar(int id, Vlek* vlek, bool instruktor)
: id(id), vlek(vlek), instruktor(instruktor) {}
};
struct Vlek
{
int cislo;
Vlek* dalsi;
Lyzar lyzari[M];
Vlek() : dalsi(0) {}
Vlek(int cislo)
: cislo(cislo), dalsi(0) {}
};
int main()
{
Vlek* vleky[N] = { 0 };
Vlek v1(100);
{
v1.lyzari[0] = Lyzar(1, &v1, false);
v1.lyzari[1] = Lyzar(2, &v1, true);
vleky[0] = &v1;
Vlek vx1(101);
vx1.lyzari[0] = Lyzar(3, &vx1, false);
v1.dalsi = &vx1;
}
Vlek v2(200);
{
v1.lyzari[0] = Lyzar(4, &v2, true);
vleky[1] = &v2;
}
return EXIT_SUCCESS;
}
1) dávej zdrojáky do code bloků <?
2) to jsou jen konstruktory
3) já to psal v C++ akorát jsem nepoužil nic z stl
Na inicializaci objektu při jeho vytvoření? Samozřejmě konstruktory tady nejsou povinný, ale díky nim zkrátíš zápis.. hlavně dat. typy jako pointer apod. by měli být inicializovány vždy, proto je dobré použít aspon bezparametrický konstruktor.
Jste se neučili konstruktory a máte dělat takové zadání?
To slouzi hlavne pro inicializaci vnorenych objektu, rodicovske tridy (ale nejen jich). Hlavne u objektu, co nemaji defaultni konstruktor, bys to proste nemohl zkompilovat.
Docela jsem se zasekl na této části: