Objectove programování – Pascal – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Objectove programování – Pascal – Fórum – Programujte.comObjectove programování – Pascal – Fórum – Programujte.com

 

Toto vlákno bylo označeno za vyřešené — příspěvek s řešením.
Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Řešení
27. 3. 2015   #1
-
0
-
Vyřešeno Nejlepší odpověď

je mi někdo schopen prosím pomoct?

Pomocí knihovny objektů a případné dědičnosti vytvořte barevný obrázek couvajícího měsíce a mraků na obloze, definujte k němu metody a alespoň jeden pohyb, který provedete opakovaně několikrát.


Pomocí objektů a dědičnosti rozlište typy v evidenci filmů podle obsahu na hrané, odborné dokumentární, zprávy apod. Každý typ má jiné atributy a metody. Použijte je v jednoduchém programu, kde uživatel zadá název filmu a k němu se provede jedna metoda.

Pomocí objektů definujte textovou obrazovku jako matici typu 80x25 s metodami Init (naplnění zadanou barvou pozadí), InitB (naplnění náhodnými barvami), Setij (zadej konkrétní prvky matice – pozadí i text), Vykresli, případně dalšími. Použijte je v jednoduchém programu, který na bílém pozadí vypíše uprostřed obrazovky velkými písmeny (výšky 4 znaků) text AHOJ.

Nahlásit jako SPAM
IP: 85.135.42.–
Reklama
Reklama
Gooo0
Newbie
14. 4. 2015   #2
-
0
-

OOP na OSU? :o)

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.47.18.–
peter
~ Anonymní uživatel
2539 příspěvků
14. 4. 2015   #3
-
0
-

Co ti neni jasne? Jak udelat objekt?
Schematicky:

1)
obrazek
obrazek - prom poloha
obrazek - prom data
obrazek - funkce poloha (x,y) {...}
obrazek - funkce spustPohyb (dx,dy,xmin,xmax,ymin,ymax) {...}
obrazek - funkce vytvor (x,y,data) {...}
mrak = new obrazek;
mrak.vytvor(50,50,data); // data myslim bud pixel mapu (bit mapu) nebo nejake info pro vykresleni obrazku
mrak.spustPohyb(-10,0,0,300,0,0); // ve smeru x, takze y muzou byt nulove (to poresis podminkou, zda je nektere dx nebo dy 0)
mesic = new obrazek;
mesic.vytvor(200,20,data);
mesic.spustPohyb(+1,0,0,300,0,0); // ve smeru x, takze y muzou byt nulove (to poresis podminkou, zda je nektere dx

2)
film
film - prom nazev
film - prom kategorie [a, b, c, d, e, f] // c bude treba pohadka, d animovana (a dokument, b dobrodruzny, e akci)
filmy - prom seznam (pole)
filmy - funkce pridejFilm (nazev, kategorie [ ] )
filmy - funkce vyhledejVSeznam (nazev) // vraci id
filmy - funkce provedMetoduDleKategorie (nazev) {id = vyhledejVSeznam (nazev); necoproved(seznam[id][kategorie]);}
moje_filmy = new filmy()
moje_filmy.pridejFilm("Karkulka", [0,0,1,1,0,1])
moje_filmy.pridejFilm("Terminator", [0,1,0,0,1,0])

3)
kresleni - sirka
kresleni - vyska
kresleni - data
kresleni - vytvor(sirka,vyska,barva) { napln: obr[sirska] = sirka; ... }
kresleni - barviPixel(x,y,barva) { data [y*sirka+x] = barva; }
kresleni - barviVse(barva) {...} // ucitel to ale chce pojmenovat init()
kresleni - barviVseNahodne(barva) {...} // a initB()
kresleni - znaky [ ]
kresleni - vyhledejZnak(nazev) - vraci id
kresleni - pridejZnak(nazev,data)
kresleni - kresliznak(nazev) {id = vyhledejZnak(nazev); prekresli do pole}
znak
znak - nazev
znak - sirka, vyska
znak - data
obrazovka = new kresleni(80,25,bila);
obrazovka.pridejZnak("o", 4,3, "011010010110");
cili, jasne pismeno o:
.11.
1..1
.11.

Ucitel po tobe hlavne chce to logicke mysleni, aby sis to umel spravne navrhnout a zarazit metody k objektum, ke kterym patri a zjednodusil si tim praci. Kdybys to zamichal, divne pojmenoval, tak pak se v tom delaji spatne upravy. Dobre je to pojmenovat taky jednotne (snad vas to uci)

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:718:2601:1f7:3cf0:af...–
peter
~ Anonymní uživatel
2539 příspěvků
14. 4. 2015   #4
-
0
-

tam, kresli znak, by melo byt samozrejme taky x, y a barva :)

Nahlásit jako SPAM
IP: 2001:718:2601:1f7:3cf0:af...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 15 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý