Vzájemné includování hlaviček dvou tříd (circular dependencies) – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Vzájemné includování hlaviček dvou tříd (circular dependencies) – C / C++ – Fórum – Programujte.comVzájemné includování hlaviček dvou tříd (circular dependencies) – C / C++ – Fórum – Programujte.com

Lukáš
~ Anonymní uživatel
301 příspěvků
11. 6. 2015   #1
-
0
-

Zdravím,

jsem začátečník v C/C++ a mám velký problém s pochopením toho, jak se mají správně navzájem includovat spolu související třídy.

Resp. možná s tím, jak používat globální hlavičkový soubor.

Jde o to, že mám např. třídy Class1 a Class2, kdy jedna využívá druhou a druhá tu první. V jedné z nich mám ale třeba includovaný ještě nějaký globální hlavičkový soubor (který includuji skoro všude).

Teď si ani nejsem jestli jestli je problém v tom, že chci includovat Class1 k Class2 a naopak a nebo až v tom, že dochází k opakovanému načítání toho globálního .h souboru.

Narážím na to pořád dokola a přestože to vždycky nějak o*ebu, tak mě vadí, že to je základní věc a já se s tím musím pořád prát. Knížek už jsem přečetl několik a různých tutoriálů na netu taky, ale tam se řeší jednodušší případy.

K tomuto problému jsem četl i jeden velmi kvalitní článek (myslím že na http://www.cplusplus.com/forum/) kde byla hromada problémů vysvětlena, ale myslím že ani tam nebyly všechny případy na které narážím. Autor se tam zmiňoval o dopředné deklaraci (Forward declaration), ale tu se mi ještě nikdy nepovedlo použít. Vždycky mě překladač nahlásí, že je to neúplná deklarace a chce hlavičkový soubor.

Nemáte někdo tip, kde bych našel detailní vysvětlení a ideálně ukázky řešení takových případů? Díky.

Nahlásit jako SPAM
IP: 212.4.134.–
Quimby
~ Anonymní uživatel
10 příspěvků
11. 6. 2015   #2
-
0
-

V každém .h souboru přidej na první řádek

#pragma once

Forward Declaration znamená, že místo tohohle:

#include "B.h"

class A
{
...
	B otherclassdata;
...
};

uděláš: