Čaute, niektorý ktorý tu chodia častejšie už asi vedia o čo ide. Takže, mám kocku u ktorej mám vyriešené tieto veci:
1) Vykreslenie kocky na základe 8 bodov spojených čiarami.
2) Rotácia tejto kocky + škálovanie
3) Vykresľovanie iba viditeľných strán kocky. (robené na základe normálových vektorov strany)
4) Vyfarbenie kocky (flood fill (so zásobníkom))
Teraz som sa dostal do fáze kedy musím túto kocku nejakým spôsobom natieňovať (osvetliť). Je mi jasné že to musím pravdepodobne robiť cez phongov osvetlovací model pomocou tých zložiek. Teoreticky teoriu k tomu trošku chápem. Chápem že musím nejakým spôsobom pracovať s tými normálami (pravdepodobne asi vypočítať normály jednotlivých bodov). Každopádne sa v tomto cítim dosť stratený. Hľadal som všemožné príklady na nete, študoval teoriu ale aj po tom všetko mám v tom trošku guláš. Nájde sa tu niekto kto s týmto pracoval a poprípade vie ako by sa to "teoreticky" dalo spraviť? Nečakám tu žiadny kód ale skôr myšlienky ako by ste to robili.
Na konci len podotknem že nesmiem používať žiadne vstavané 2d,3d funkcie ale iba vykreslenie čiar atd.. ktoré som si sám naprogramoval.
Predom ďakujem za akúkoľvek pomoc alebo odozvu
Gamecam