Dobrý den,
ve škole jsem dostal zadání abych naprogramoval hru hledání min v pascalu (Bez grafiky).
Zadání zní
Vykreslí se nejprve pole pomocí nějakých znaků (např. pomlčka). Hráč vždy zadá souřadnice a zda si myslí, že na nich je mina nebo není. Pokud zadá, že na poli mina není a bude to pravda, odkryje se číslo, kolik je v okolí min. Pokud to nebude pravda, hra končí prohrou. Pokud zadá, že na poli je mina a bude to pravda, odkryje se mina (třeba písmeno m). Pokud to nebude pravda, hra konční. Hrát se bude s jedním herním plánem (jen jediné rozmístění min), které si nachystáš do textového souboru a odtud se načte do pole. Textový soubor obsahující herní plánek si doneseš už hotový.
Nástin řešení:
Potřebuješ asi 2 dvourozměrná pole. V jednom bude herní plánek a druhé stejně velké pole s hodnotami boolean. Druhé pole nastavíš na počáteční hodnotu false. Když hráč pole odkryje, hodnotu políčka změníš na true, takře při dalším výpisu budeš vědět, že na tomto políčku zobrazuješ herní plán. Kde bude false, vykreslí se např. pomlčka. Herní plánek ze souboru bych četla po znacích a zapisovala do pole pro herní plán.
Předem děkuji za všechny rady :-)