Python "Press any key to continue" – Python – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Python "Press any key to continue" – Python – Fórum – Programujte.comPython "Press any key to continue" – Python – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Vasary
~ Anonymní uživatel
6 příspěvků
12. 3. 2016   #1
-
0
-

Zdravím,

mám úkol do školy, a to udělat hru Pong. Hra mi jde, všechno funguje, ale potřeboval bych vědět, jak mám udělat, aby hra nezačal rovnou po spuštění programu, ale aby se na obrazovce objevilo "Press any key to continue" nebo něco takového. BTW. zatím to programujem jen v codeskulptor.org.

Dík moc.

Vasary
 

#Pong hra

import simplegui
import random


height = 400
width = 600
score_1 = 0
score_2 = 0
ball = 10
ball_vel = [random.choice([-3,3]),random.choice([-3,3])]
bod1 = [width/2, height/2]
bod2 = [0,0]


palka_width = 10
palka_height = 60
palka1 = height/2
palka2 = height/2
p2 = palka_height/2
vp1 = 0 #rychlost palka1
vp2 = 0 #rychlost palka2

def click():
    global message, bod1, ball_vel, score_1, score_2, palka1, palka2
    bod1 = [300,200]
    ball_vel = [random.choice([-3,3]),random.choice([-3,3])]
    score_1 = 0
    score_2 = 0
    palka1 = height/2
    palka2 = height/2

def klavesaON(key):
    global bod1, vp1, vp2 
    
    if (key == simplegui.KEY_MAP["up"]):
        vp2 = vp2 - 3
    if (key == simplegui.KEY_MAP["down"]):
        vp2 = vp2 + 3
    if (key == simplegui.KEY_MAP["w"]):
        vp1 = vp1 - 3
    if (key == simplegui.KEY_MAP["s"]):
        vp1 = vp1 + 3   
      
def klavesaOFF(key):
    global vp2, vp1
    if (key == simplegui.KEY_MAP["up"]):
        vp2 = 0
    if (key == simplegui.KEY_MAP["down"]):
        vp2 = 0    
    if (key == simplegui.KEY_MAP["w"]):
        vp1 = 0
    if (key == simplegui.KEY_MAP["s"]):
        vp1 = 0 

def draw(canvas):
    global palka2, bod1, ball_vel, score_1, score_2
    #vykresleni skore a stredove cary
    canvas.draw_text(str(score_1), [width / 2 -40,40],48,"green")
    canvas.draw_text(str(score_2), [width / 2 + 20,40],48,"blue")
    canvas.draw_line([width/2,0], [width/2,height],4,"Grey")
    
   
    global palka1
    palka1 = palka1 + vp1
    palka2 = palka2 + vp2
    canvas.draw_line([0,palka1 - p2], [0,palka1 + p2], palka_width, "green")
    canvas.draw_line([width,palka2 - p2], [width,palka2 + p2], palka_width, "blue")
    
    if (palka1 - p2) <=0:
        palka1 = p2
    if (palka2 - p2) <=0:
        palka2 = p2
    if (palka1 + p2) >=height:
        palka1 = height - p2
    if (palka2 + p2) >=height:
        palka2 = height - p2
    
    if ((bod1[0] - ball) <= 0+palka_width/2):
        if (bod1[1] <= palka1 + palka_height/2) and (bod1[1] >= palka1 - palka_height/2):
            ball_vel[0] = -ball_vel[0]
    if ((bod1[1] - ball)  <= 0):
        ball_vel[1] = -ball_vel[1]
   
    if ((bod1[0] + ball) >=width-palka_width/2):
          if (bod1[1] <= palka2 + palka_height/2) and (bod1[1] >= palka2 - palka_height/2):
            ball_vel[0] = -ball_vel[0]
    if ((bod1[1] + ball) >=height):
          ball_vel[1] = -ball_vel[1]
    
    if (bod1[0] - ball/2) <= 0:
        bod1 = [300,200]
        ball_vel = [+3,random.choice([-3,3])]
        score_2 = score_2 + 1
        palka1 = height/2
        palka2 = height/2
    if (bod1[0] + ball/2) >= width:
        bod1 = [300,200]
        ball_vel = [-3,random.choice([-3,3])]
        score_1 = score_1 + 1
        palka1 = height/2
        palka2 = height/2
        
        
    
   
    bod1[0]= bod1[0] + ball_vel[0]
    bod1[1]= bod1[1] + ball_vel[1]
    global bod2
    bod2= [bod1[0] + 50,  bod1[1] + 10]
    tloustka = 3
    canvas.draw_circle(bod1,ball,3,"pink", "white")
    
    
   

frame = simplegui.create_frame("Home", width, height )
frame.add_button("Reset", click)
frame.set_draw_handler(draw)
frame.set_keyup_handler(klavesaOFF)
frame.set_keydown_handler(klavesaON)


frame.start()

Nahlásit jako SPAM
IP: 178.255.168.–
Reklama
Reklama
q
~ Anonymní uživatel
219 příspěvků
13. 3. 2016   #2
-
0
-

Nemám zkušenosti se simplegui, ale vypadá to, že ty handlery můžeš přidat/měnit i po spuštění. Takže třeba nějak takto?

def start():
    frame.set_draw_handler(draw)
    frame.set_keyup_handler(klavesaOFF)
    frame.set_keydown_handler(klavesaON)

frame = simplegui.create_frame("Home", width, height )
frame.add_button("Start", start)
frame.start()
Nahlásit jako SPAM
IP: 213.211.51.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 27 hostů

Podobná vlákna

Kurz Python - Lekce 9. - sort (key=...) — založil Vlastimil Ovčáčík

Python-zavirani oken v python shell — založil Daniel zita

Python? — založil Honza

Python — založil black evil

Python-obrazek — založil Honza

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý