Třetí integrace postup + popis – Matematika – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Třetí integrace postup + popis – Matematika – Fórum – Programujte.comTřetí integrace postup + popis – Matematika – Fórum – Programujte.com

 

Vojtěch
~ Anonymní uživatel
21 příspěvků
25. 5. 2016   #1
-
0
-

Dobrý den, byl bych moc vděčný někomu kdo by mi vypočítal tento příklad na třetí integraci a s výpočtem mi popsal jak k výsledku postupně došel, moc by mi to pomohlo, jedná se o příklad z jedné staré učebnice, velice děkuji.

∫∫∫ z dx dy dz, A-osmina koule, S=0
 A

z nebo r (bohužel nepřečtu) =1, x>0, y>0, z>0

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.111.119.–
sleepy
~ Anonymní uživatel
422 příspěvků
25. 5. 2016   #2
-
0
-

No a asi najjednoduchsie voci A je to previest do sferickych suradnic. t (theta) je z <0, pi/2>, f (phi) je z <0, pi/2> a r je z <0,1> (asi to tam nemas napisane ale asi je to ono).

∫∫∫ z dx dy dz =  ∫∫∫ r cos (t) r^2 sin(t) dr df dt = ∫df (f in [0. pi/2]) ∫r^3 dr (r in [0, 1]) ∫ sin(2t)/2 dt ( t in [0, pi/2]) =
A                       A
pi/2 1/4 2/2 = pi/8. Dufam ze som sa niekde nepomylil ale toto je princip. To r^2 sin(t) je za jakobian (pri prechode z kartezskych do sferickych) a z = r cos(t)

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.64.117.–
Vojtěch
~ Anonymní uživatel
21 příspěvků
25. 5. 2016   #3
-
0
-

#2 sleepy
dopracovali jsme se s kolegou k podobnému postupu, tedy:

řešení bude přes sférické souřadnice, neboť integrál obsahuje kouli, či část koule tzv. 
x="ró" cos "fí" * sin v 
y="ró" sin "fí" * cos v 
z=cos v 
J (jakobián) = -"ró"^2 * sin v 

tudíž pokud to chápeme dobře, pi/8 je výsledek ?

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.111.119.–
Vojtěch
~ Anonymní uživatel
21 příspěvků
25. 5. 2016   #4
-
0
-

#2 sleepy
0<="ró"<=1 (jednička díky poloměru, posunuté souřadnice nemá, tak od nuly) 
0<="fí"<="pí"/2 
0<= v <= "pí"/2 (s tímhle si nejsem jistý, ale v je def. od 0 do max pí, ve 2D v kartézské z,y jde od 0 do pí/2 aby byla splněna podmínka, že vše je větší jak 0) 

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.111.119.–
sleepy
~ Anonymní uživatel
422 příspěvků
25. 5. 2016   #5
-
0
-

#3 Vojtěch
no ano ale mas len osminu gule x>= 0, y>= 0 a z >= 0. vsak si to nakresli aj s osami a to uvidis.

Nahlásit jako SPAM
IP: 90.64.117.–
Vojtěch
~ Anonymní uživatel
21 příspěvků
25. 5. 2016   #6
-
0
-

#5 sleepy
Děkuji mockrát za pomoc.

Nahlásit jako SPAM
IP: 89.111.119.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 12 hostů

Podobná vlákna

Popis instrukcii — založil johnw

Bludiště popis — založil Kralon

Unity 3D - třetí osoba — založil Matěj Andrle

Třídy třetí strany — založil Midnight

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý