Ahoj, ptám se na seznam doporučených scriptovacích jazyků pro moje engine psané v C++. Zrovna pracuju na Objektovém manageru, tak by se mi to hodilo. Za odpověď předem děkuju.
Fórum › C / C++
Scriptovací jazyk pro moje herní Engine
Uvažuji o Lua, ale zeptat se jestli je nejlepší, tak by mě někteří obvinili, že začínám flamewar. Přemýšlím o vyhovujících scriptovacích jazycích a přístupnosti, co se týká EULA. Asi zkusím Lua, je tam nějaký potencionální problém, co se týká EULA? Když bych možná chtěl udělat z mého enginu komerční produkt?
#2 MiCizek
Lua je zadarmo aj pre komerčné projekty: https://www.lua.org/…se.html
Môžeš skúsiť aj http://www.angelcode.com/angelscript/
#2 MiCizek
S licencí problém mít nebudete, mají ji velmi volnou.
Luu používáme v práci (v produkčním kódu) a máme s ní jen ty nejlepší zkušenosti: rychlá, stabilní, bez chyb a s velmi jednoduchým a snadno pochopitelným API. Jedinou nevýhodou, kterou vidím, je fakt, že jazyk je v základu dost jednoduchý, a pokud potřebujete skriptovat něco složitějšího, tak vám (v základu) neposkytuje moc nástrojů.
Např. nepodporuje objekty. Na druhou stranu, díky metatabulkám a faktu, že funkce jsou "first class" objekty, je možné si objektový framework naimplementovat (jsou i nějaké ke stažení). Obecně díky metatabulkám se s tímhle jazykem dá dost cvičit, takže s trochou úsilí se mnou uváděná nevýhoda dá odstranit.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Registr tříd pro herní engine — založil MiCizek
Herní engine — založil Big_Ping
C# herní engine — založil Gobik
Herní Engine — založil Mihulik
Herní engine Ogre 3d — založil Felen
Moderátoři diskuze