Postupné snížení hluku počítačové sestavy – Hardware – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Postupné snížení hluku počítačové sestavy – Hardware – Fórum – Programujte.comPostupné snížení hluku počítačové sestavy – Hardware – Fórum – Programujte.com

 

blackcats0
Newbie
29. 9. 2016   #1
-
0
-

Dobrý den,

předem se omlouvám za jisté rozčílení některých z vás, kteří tu začnou s tím, že neumím hledat atd. Jako "hloupý" řemeslník nejsem žádný IT odborník (spíše patřím na druhou stranu škály IT znalostí) a mám, po 14-ti denním čtení místního fóra a hledání na Googlu, hlavu jako pátrací balón.

Dostal jsem od své ženy počítač a rád bych se zbavil pocitu, že vedle mě startuje letadlo. Jde mi jen o ztišení, ULN z tohoto opravdu ne, rád bych se vyhnul i okamžité výměně komponentů.

Počítač:
Zalman R-1
Gigabyte Z170-D3H
Intel Core i5-6500
VGA nV MSI GTX 950 2GD5 OCV1
Zdroj SEASONIC SS-500ET, T3
Gelid Solution Tranquillo, CPU cooler - revize 3
SSD + HDD WD 2TB Red

Rád bych vás tedy požádal o radu.

Napadlo mě začít výměnou větráčků v bedně za 4x Arctic F12 silent. Jestli jsem to pochopil tak většinou zapojujete do vláčku přes 3-pin rozdvojky. Jaké rozdvojky používáte? Nebo je to úplně jedno?

Dost často jsem tu četl, jak někdo špatně koupil větrák, který neumí deska regulovat. Zvládne z170-d3h deska SW (Speed Fan nepodporuje desku) napěťovou regulaci 3-pin větráků nebo mám raději koupit PWM větráky?

Dále jsem myslel na výměnu větráku na chladiči procesoru za Noctua NF-p12 PWM.

Byl by někdo ochotný poradit zda je to nesmysl, případně, jak to řešit lépe,či dál pokračovat?

Nahlásit jako SPAM
IP: 2405:4800:12cc:9a0a:f8bd:...–
Kit+15
Guru
29. 9. 2016   #2
-
0
-

#1 blackcats

Nemám v počítači nic pohyblivého, takže si zkusím vzpomenout, co mi kdysi způsobovalo hluk a jak jsem to řešil:

  • Zdroj pouze s 12cm větráčkem. Ty menší jsou hlučné