"a zabezpečení (oproti nežádoucímu přístupu k procesu = běžící program, že?)"
???
0001000 0/1 = vnejsi signal x/y souradnice
0xxxxxx x = ostatni pamet
0xxxxxx
1xxOxxx O - prepsana hodnota
0xxxxxx
Pamet si muzes predstavit jako mrizku + signaly. Ono je to sice zjednodusene a moderni pameti funguji uz jinak, ale vidis, ze tam zadna inteligence neni. Je to jen soucastka. Kde je co ulozeno si pak resi sw, treba windows.
"A jaké problémy máme s výplní ploch na rasterech?"
Tezko rici. Zalezi kdo se pta. Tam potrebujes detekovat okraje a urcit strategii.
Treba obdelnik vyplnis snadno, ale treba propojene bublinky nebo zvlnene cary, to uz chce lepsi algoritmus.
http://www.gabinka.cz/…cm-10-cm.jpg
Ve skole se tusim uci flood-fill, ktery proste dela x=0, x=+-1, y=0, y=+-1. Zjisti bod, vykresli bod.
Lepsi je zkusit pokracovat cestou dal, pokud to jde, dokud nenarazis na okraj, jinou barvu. Treba y=0, x = 0, -1, -2, -3, ... A pak to cele vykreslit najednou. Kresleni je totiz pomaly proces. Pokud ho nemusis prerusovat, tim lepe.
Mohl bys pouzit algoritmus hledani nejkratsi cesty, zjistit seznam bodu a pak je vsechny prekreslit. Ale to muze zaplacat dost pameti.
Ale to je i floodfill, v podstate.
Jinak, dalsim uskalim muze byt r-g-b, cili skala barev 16.777.216. Tam se pouziva pri vyplnovani kouzelna hulka, ktera vyhledava i podobne barvy. Obvykle se pouziva hsv transformace, prevod na odstiny sedi (zelena slozka) + modra a cervena slozka. U odstinu sedi pak mas jen 256 barev a tam uz hledas treba 10% rozdil od kliknute barvy (prevedene tez na hsv). Takze se ti oznacuji treba i zelene a cervene oblasti. Nebo je mozne teda jit dusledne na 10% r, g, b.
Vic nevim. Nevim, co se ucite.