Autopřipojení klienta k LAN – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Autopřipojení klienta k LAN – .NET – Fórum – Programujte.comAutopřipojení klienta k LAN – .NET – Fórum – Programujte.com

 

Spuštěný nový filmový web Filmožrouti.cz — vše o Avengers, Pacific Rim, Thor, Star Wars…
jirkaj40
Newbie
20. 2. 2017   #1
-
0
-

Zdravím.

Chtěl bych se zeptat, jak kontrolovat zda je zařízení připojeno v síti, pokud ano, jak se s ním spojit. Jinak zavřit spojení a třeba čekat na spojení.

Např. Vyvíjím aplikaci na ARMu, kde mám funkční LAN-ku. Ale vždy, když uploadnu firmware, tak se mi spojení rozpadne a musím opět kliknout na tlačítko connect, čímž povolím tlačítko connect a hned musím kliknout na tlačítko connect a se zařízením se spojím.

Dá se toto nějak automatizovat? Mám IP, mám PORT. Nějak ani nevím, jak na to.

Program je zde. Není nijak komplikovaný, vycházel jsem z examplu na internetu. Tak třeba někdo poradí, co musím udělat. Díky moc

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Linq;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Net;
using System.Net.Sockets;
using System.Threading;

using int8_t = System.SByte;
using uint8_t = System.Byte;
using int16_t = System.Int16;
using uint16_t = System.UInt16;
using uint32_t = System.UInt32;

namespace WiFly_communication_test
{
    
    public partial class Form1 : Form
    {

      /*TPCclient promenna jako globalni, protoze jsou pouzivany ruzne */
        private TcpClient myClient;
        private NetworkStream stream;

        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        /* Odstrani Tlacika na liste */
        private const int WS_SYSMENU = 0x80000;
        protected override CreateParams CreateParams
        {
            get
            {
                CreateParams cp = base.CreateParams;
                cp.Style &= ~WS_SYSMENU;
                return cp;
            }
        }

        /* Funkce, ktera se provede hned po spusteni programu */
        private void Form1_Load(object sender, EventArgs e)
        {
            btnConnect.Enabled = true;
            btnStop.Enabled = false;
            btnSend.Enabled = false;
            ButtonDisable();
            SchovejStatus();
            indikator.Text = "Offline";
            indikator.BackColor = Color.Red;

            timer1.Start();

            groupBox4.Hide();
            groupBox2.Hide();
        }

       
        static int trest = 0;
        public bool Connected { get; }

        static double OfsetValue, uhelOtoceni;

        static long cas = 0;
        static Int16 VlaknoJede = 0;

        static void Pis()
        {
            while (VlaknoJede == 1)
            {
                cas++;
                Thread.Sleep(TimeSpan.FromSeconds(1));         // Přeruší práci vlákna na 1 vteřin
            }
        }

        /* Povoli zobrazeni status zprav */
        private void ZobrazStatus()
        {
            polohaX.Enabled = true;
            polohaY.Enabled = true;
            natoceni.Enabled = true;
            ofset.Enabled = true;
        }
        /* Zakaze status zpravy */
        private void SchovejStatus()
        {
            polohaX.Enabled = false;
            polohaY.Enabled = false;
            natoceni.Enabled = false;
            ofset.Enabled = false;
        }

        /* funkce, ktera zakaze jednotlive tlacitka */
        private void ButtonDisable()
        {

        }
        /* funkce, ktera povoli jednotlive tlacitka k odesilani zprav */
        private void ButtonEnable()
        {

        }

        /* timto tlacitkem odesli data napsana v radku */
        private void btnSend_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            /*nactu data do pole a odesli jako strem*/
            Byte[] data = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(txtSend.Text + "\r\n");

            stream.Write(data, 0, data.Length);
            txtTalk.AppendText("Odeslana zprava: " + txtSend.Text);
            if (checkBox1.Checked) txtSend.Clear(); //Smazu textbox, jakmile data odesli
        }

        private void btnConnect_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                /*Rozdeleni dat jako IP, PORT a pripojeni ke klientovi*/
                txtTalk.Clear();

                myClient = new TcpClient(textBox1.Text, int.Parse(textBox2.Text));

                stream = myClient.GetStream();
                txtTalk.AppendText("Pripojeno k: " + textBox1.Text + ":" + textBox2.Text + "\r\n");
                backgroundWorker1.RunWorkerAsync();

                btnSend.Enabled = true;
                btnStop.Enabled = true;
                btnConnect.Enabled = false;
                ButtonEnable();
                ZobrazStatus();
                indikator.Text = "Online";
                indikator.BackColor = Color.Green;

                VlaknoJede = 1;
                cas = 0;
                Thread t = new Thread(Pis);
                t.Start();
                groupBox4.Show();
                groupBox2.Show();
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("Chyba spojeni!\r\n");
            }
        }

        private void ResetLabelText()
        {
            polohaX.ResetText();
            polohaY.ResetText();
            natoceni.ResetText();
            ofset.ResetText();
        }

        private void btnStop_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                /*odpojeni od serveru. */
             
                txtTalk.AppendText("Odpojeno\r\n");
                stream.Close();
                myClient.Close();
                btnStop.Enabled = false;
                btnConnect.Enabled = true;
                btnSend.Enabled = false;
                ButtonDisable();
                SchovejStatus();
                indikator.Text = "Offline";
                indikator.BackColor = Color.Red;

                ResetLabelText();

                VlaknoJede = 0;
                groupBox4.Hide();
                groupBox2.Hide();
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("Nelze odpojit!\r\n");
            }
        }

        private void backgroundWorker1_DoWork(object sender, DoWorkEventArgs e)
        {
            /*Naslouchat pro příchozí zprávy na dobu neurčitou, dokud je přerušeno spojení*/
            while (myClient.Connected)
            {
                if (!stream.DataAvailable)
                {
                    System.Threading.Thread.Sleep(25);
                    continue;
                }

                Byte[] data = new Byte[256];

                String responseData = String.Empty;

                Int32 bytes = stream.Read(data, 0, data.Length);
                responseData = System.Text.Encoding.ASCII.GetString(data, 0, bytes);
                backgroundWorker1.ReportProgress(0, responseData);
            }
        }

       private void backgroundWorker1_ProgressChanged(object sender, ProgressChangedEventArgs e)
        {
            try
            {
                txtTalk.AppendText(e.UserState.ToString()); //Vypise prijata data 
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("Že ty jsi řádně neukončil spojení!");
            }
        }

        private void backgroundWorker1_RunWorkerCompleted(object sender, RunWorkerCompletedEventArgs e)
        {
            //txtTalk.AppendText("Background worker stopped\r\n");
        }

        private void btnClear_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            txtTalk.Clear();
            label27.Text = trest.ToString();
        }
        
        /*Server variables have global scope for simplicity*/
        private TcpListener tcpListener;
        private Thread listenThread;

        private void btnStart_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            /*Start listener and kick to new thread to free the UI*/
            tcpListener = new TcpListener(IPAddress.Any, int.Parse(textBox2.Text));
            listenThread = new Thread(new ThreadStart(ListenForClients));
            listenThread.Start();
            this.Invoke((MethodInvoker)delegate
            {
                //This unnamed delegate is used to access UI elements on the main thread
                txtTalk.AppendText("Server start\r\nNasloucham Klientum...\r\n");
            });
        }

        private void ListenForClients()
        {
            /*Listner thread for connections, runs indefinitely until server stopped
             kicks incomming connection communication to new thread*/
            tcpListener.Start();

            try
            {
                while (true)
                {
                    TcpClient client = tcpListener.AcceptTcpClient();   //blocking call

                    Thread clientThread = new Thread(new ParameterizedThreadStart(HandleClientComm));
                    clientThread.Start(client);
                    this.Invoke((MethodInvoker)delegate
                    {
                        txtTalk.AppendText("Klient pripojen\r\n");
                    });
                }
            }
            catch (SocketException)
            {
                //This exception is thrown when server is terminated
                //caught just so that the program doesn't crash
            }
            finally
            {
                this.Invoke((MethodInvoker)delegate
                {
                    txtTalk.AppendText("Server zastaven\r\n");
                });
            }
        }

        private void HandleClientComm(object client)
        {
            /*Handles all communication once server receives client*/
            TcpClient tcpClient = (TcpClient)client;
            NetworkStream clientStream = tcpClient.GetStream();

            byte[] message = new byte[4096];
            int bytesRead;

            while (true)
            {
                bytesRead = 0;

                try
                {
                    bytesRead = clientStream.Read(message, 0, message.Length);  //blocking call
                }
                catch (Exception ex)
                {
                    txtTalk.AppendText("ERROR: " + ex.Message + "\r\n");
                    break;
                }

                if (bytesRead == 0)
                {
                    break;
                }

                ASCIIEncoding encoder = new ASCIIEncoding();
                this.Invoke((MethodInvoker)delegate
                {
                    txtTalk.AppendText("Prijato: " + encoder.GetString(message, 0, bytesRead) + "\r\n");
                });

            }

            tcpClient.Close();
            this.Invoke((MethodInvoker)delegate
            {
                txtTalk.AppendText("Klient odpojen\r\n");
            });
        }

        private void btnStopServ_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            /*Stops the server
             Note that because stop() will cause the listener to terminate with an exception (see above)
             any code after this statement in this event handler will be skipped*/
            tcpListener.Stop();
            /*DON'T PUT ANYTHING HERE, NEVER EXECUTES*/
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                Byte[] data = System.Text.Encoding.ASCII.GetBytes(textBox3.Text + "\r\n");

                stream.Write(data, 0, data.Length);
                txtTalk.AppendText("Odeslana zprava: " + textBox3.Text + "\r\n");
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("Data nelze odeslat!\r\n");
            }
        }

        private void timer1_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            label27.Text = DateTime.Now.ToString("HH:mm:ss  -  dd.MM.yyyy");
        }

        private void button11_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Environment.Exit(0);
            Application.Exit();
        }
    }
}
Nahlásit jako SPAM
IP: 77.95.192.–
Jerry
~ Anonymní uživatel
120 příspěvků
20. 2. 2017   #2
-
0
-

#1 jirkaj4
Nejsem si zcela jist, ale neděláš dobře, když máš nový threat jako metody třídy zděděnou z Form.
 Celé WinForms jsou jednovláknové. Měl bys to přepsat jako samostatnou třídu. Dále metoda ListenForClients by asi měla být static. Dále metoda Form1_Load se spouští nejen při zobrazení formuláře ale i při re-inicializaci DirectX systému tedy např. při přechodu ze iddle-modu pokud do něj procesor upadne.
ListenForClients() proběhne a skončí ale ty ji potřebuješ udržet v běhu. Nicméně měl by si vědět, že spojení se po přenosu dat má vždy ukončit a otevřít až zase při nové potřebě přenosu dat. Takhle si s to napsal a takhle to funguje. while (true) taky neni dobrý nápad.



 

Nahlásit jako SPAM
IP: 2a00:1028:83be:235a:c830:...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 53 hostů

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032017 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý