C++ knížky – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

C++ knížky – C / C++ – Fórum – Programujte.comC++ knížky – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

Herald
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
10. 8. 2017   #1
-
0
-

Zdravím,
Chodím na střední IT, jenže učení jde dost pomalu jak to na školách bývá. Objednal jsem si knížku naučte se C++ za 21 dní. Je to dobrá volba? Ano vím, že jsou to spíše vyhozené peníze, jelikož na netu toho je mraky, ale chtěl jsem něco co budu mít pořád při ruce a tak nějak pohromadě při psaní kódu. Dále se učím z aplikace Sololearn, která to vysvětluje ne moc dopodrobna, ale má to pěkně kapitolu po kapitole rozvržené.

Dále bych měl pár otázek týkajících se C++.

Proč je vlastně C++ jeden z nejvýkonnější jazyků a nejvíc šetrný k paměti? Proto se hodí například k tvorbě her. Vím jen to, že pár jazyků jako například Pascal nemá rozdělení proměnných. Je to ten hlavní důvod nebo je jich víc?

Díky za rady a předem se omlouvám za možné stupidní otázky.

Zasláno z mobilního telefonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: 82.99.180.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
10. 8. 2017   #2
-
0
-

#1 Herald
Jen zbezne jsem hledal tuhle knizku a nevypada, ze by byla moc aktualni. Na zakladni C++ to stacit bude, ale nove normy z roku 2011, 2014 a brzo i 2017 dokazou strasne zjednodusit praci a zprehlednit kod.

Vykonny je hlavne pro to, ze se prakticky nic nekontroluje. Tim padem nic nezdrzuje. Je to ale narocnejsi na vyvoj, jelikoz to klade znacne naroky na programatora. Precijen chvili trva, nez zacne vnimat, kde vsude se daji nasekat chyby. A prvni na ktere hned narazis, jsou chyby prace s pameti (ukazatele, pole). A setrnost k pameti zalezi spis na programatorovi. Pokud zacnes naduzivat tridu string a spojovani retezcu, tak to ma k efektivite daleko. Nicmene to na normalnim pocitaci tolik nevadi. Daleko horsi je neco podobneho treba u Arduina. Tam takove pripojovani k retezci po znacich dokaze za***t celou pamet (jelikoz je ji strasne malo).

Kazdopadne u her se hodne hodi objektovy pristup. Co se malokdy pouziva, je zase STL (standard template library), ktera je pro potreby her vetsinou priserne pomala a existuji daleko lepe navrzene varianty jako treba EASTL.

Kazdopadne rada do zivota: NE, nedokazes udelat jakoukoliv slozitejsi hru :D Mozna za par let aktivniho programovani a stale to bude jen neco trivialniho.

Nahlásit jako SPAM
IP: 217.196.214.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
10. 8. 2017   #3
-
0
-

C++ bývá ve většině případu přeložen do nativního kódu. Dále nemá automatickou správu paměti. Tím je menší nárok na runtime - odpadají garbage collector a interpret "mezikódu" jako ho mají např C# nebo Java. Pokud programátor toto využije jako výhodu, je C++ výkonný a efektivně využívá paměť. Naproti tomu překlad do nativního kódu přináší problémy jako přenositelnost kódu, muset mít překladač pro každou platformu. Chybějící automatická správa paměti zase zvyšuje riziko úniků paměti a tím naopak malou efektivitu využití paměti. Je to jen nástroj a záleží na tom, jak jej používáš.

Precijen chvili trva, nez zacne vnimat, kde vsude se daji nasekat chyby

Podle příspěvků jednoho nejmenovaného uživatele tohoto fóra se chyby dají nasekat všude a potrvá věčnost, než začne vnímat.

Na jednočipu není ani potřeba nadužívat třídu string. Na problém s nedostatkem paměti bohatě stačila céčkovská funkce sprintf. U 8051 jsem se takto nevešel do 256B paměti, a to jsem spojoval dva krátké řetězce a výsledek měl mít asi 10 znaků.

Programovat hru? Proč? Zkus raději internet věcí, tam se C++ docela dobře uplatní. Navíc v dohledné době bude velice silná poptávka.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 195.178.67.–
KIIV
~ Moderátor
+43
God of flame
10. 8. 2017   #4
-
0
-

#3 hlucheucho
vnimat a predvidat :D

V C++ delam cca 10 let a uz delam naproste minimum zakladnich (a zacatecnickych) chyb. Na ty zbyvajici jsou pak dukladne testy.

V tom Arduinu se ta string trida cpe vsude, pak se nelze divit, ze to pouzijou. Na takovem arduino.stackoverflow.com je to vcelku casty problem. A s 8052 se do tech 256B ramky dalo vejit daleko snaze nez do 128B u 8051 :D Ale muj nejslozitejsi projekt v tom byly skolni hodiny a kodovej zamek.

Nahlásit jako SPAM
IP: 37.188.178.–
Program vždy dělá to co naprogramujete, ne to co chcete...
10. 8. 2017   #5
-
0
-

#4 KIIV
Tako to jsem s 8052 dotáhl o něco dál: GSM komunikátor který uměl dekodovat a zakodovat PDU. Ale bylo to v Assembleru, v C jsem se nevešel do 4 kB paměti programu. Hodiny jsem si udělal doma, našel jsem po bývalém kolegovy digitrony a měl jsem nevyužitou desku s 8032. Nastavují se jednoduchou z PC po sériovém portu.

V C++ jsem to za 11 let dotáhl na dobrého lepiče kódu, nepovažuji se za dobrého programátora. Před 2 lety jsem přešel na C#, je to pohodlnější. Na jednočipy mi zůstalo C++ a Assembler.

hu

Nahlásit jako SPAM
IP: 193.86.81.–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 28 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý