Geometrický průměr – Matematika – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu
Reklama
Reklama

Geometrický průměr – Matematika – Fórum – Programujte.comGeometrický průměr – Matematika – Fórum – Programujte.com

 

Hledá se programátor! Plat 1 800 € + bonusy (firma Boxmol.com)
Jakub Vojáček
~ Moderátor
0
Grafoman
28. 2. 2007   #1
-
0
-

Prosím, jak se počítá geometrický průměr? na internetu jsem našel vzorec:
všechny prvky zlogaritmovat a udělat jejich aritmetický průměr. Vysledek pak zjistim 10^prumer..
Pro čísla: 6,8,16,16,46 mi vyšlo 13.9, ale když jsem to natukal do jednoho programu tak ten mi řekl že to je 8. Prosím poradte..
Popřípadě mi poradte program, který to počíta opravdu správně, protože mám dva a oba se docela liší;)

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Navštivte server Matematika pro každého
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
Reklama
Reklama
Socca0
Super člen
28. 2. 2007   #2
-
0
-

To Blujacker: A jaký má ten logaritmus základ tam nepíšou? Abych to moh přepočítat.... Jestli standartní desítkovej, nebo přirozenej, dvojkovej atd.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
svick0
Newbie
28. 2. 2007   #3
-
0
-
Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Korespondenční seminář z programování pro středoškoláky - http://ksp.mff.cuni.cz
phoenixx
~ Anonymní uživatel
1 příspěvek
1. 3. 2007   #4
-
0
-

To Blujacker:Obecne geometricky prumer je (a1*a2*a3*.....an)^1/n. V tvem pripade (6*8*16*16*46)^1/5 = 14,14. To co popisujes je aritmeticky prumer logaritmu. Nicmene i s nim by to melo vyjit.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Tomáš Jeziorský0
Stálý člen
2. 5. 2007   #5
-
0
-

To Blujacker:
Presne, jak to pise phoenixx.
Geometricky prumer je definovan jako G(a_1; a_2; ...; a_n) = (a_1 * a_2 * ... * a_n)^n^(-1)
, kde pro kazde prirozene "i" je a_i nezaporne realne cislo.

To, co jsi uvedl je pouze zlogaritmovany vyse uvedeny vztah:
Pokud oznacime LOG_y [x] jako logaritmus "x" o zakladu "y", pak obecne ziskame:

LOG_y [G(a_1; a_2; ...; a_n)] = LOG_y [(a_1 * a_2 * ... * a_n)^n^(-1)]
LOG_y [G(a_1; a_2; ...; a_n)] = (n^(-1)) * LOG_y [(a_1 * a_2 * ... * a_n)]
LOG_y [G(a_1; a_2; ...; a_n)] = (n^(-1)) * (LOG_y [a_1] + LOG_y [a_2] + ... + LOG_y [a_n])

Tedy prichazime k celkem zajimavemu zaveru:

LOG_y [G(a_1; a_2; ...; a_n)] = A(LOG_y [a_1]; LOG_y [a_2]; ...; LOG_y [a_n])

Tedy logaritmus geometrickeho prumeru n prvku je roven aritmetickemu prumeru logaritmu jednotlivych prvku.
Ve tvem pripade jsi uvazoval y = 10 .
Ve vsech upravach jsem pouzil pouze zakladni vztahy pro logritmovani ( VIZ: http://en.wikipedia.org/wiki/Logarithmic_identities )

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
jjk
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 105 hostů

Podobná vlákna

Průměr — založil Sopta

Aritmetický průměr — založil MatrO

Aritmetický průměr C++ — založil MickeyMouse

Pole - průměr — založil dry92

Aritmetický průměr — založil serveronaut

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032016 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý