Taaakže, potřeboval bych poradit s podmínkou. Jsem začátečník, ale fakt neví ani učitel přitom si myslím že by to mělo být jednoduchý...
Potřeboval bych když se mi splní podmínka, tak aby mi to napsalo text: aaa,šš... do různých editů.... ono by to šlo napsat tak že bych napsal znova podmínku, ale musí to jít nějak jednoduše.
if (edit1.text='1') then (Edit2.text:='aaa') {tohle jsou dva edity, které mají fungovat najednou, ale nevím jak to zapsat} (edit3.text:='šš');
dííík moc :)
Fórum › Delphi
Bude to asi prkotina, ale neví ani učitel :)))
jj, asi tak nějak bych to podal... ;) hele, mám ještě jeden dotaz... potřeboval bych propojit dva ComboBoxi tak, aby když si v první vyberu třeba '1.A' tak v ve druhém se mi zobrazil seznam žáků této třídy a když v prvním zadám 2.B, tak zase aby v tom druhém se zobrazil seznam této třídy... Podotýkám, že tohle neví ani učitel z informatiky :)) ale říkal cosi o příkazu keys.. nebo tak nějak , ale já netuším co to bylo... nevíte někdo? :)
To Stanly:radil dobře - jedná se o příkaz CASE, napíšu ti přibližný kód, jak by to mělo být, ale něco si budeš muset doupravit:
CASE ComboBox1.něco of
'1.A': Begin
//tady si do druhyho comboboxu nalejes lidi z 1.A
End;
'2.B':Begin
//tady z 2.B
End;
atd...
END; //Case musí být ukončen vlastním ENDem...
nahořeno je potřeba nahradit "něco" tím, v čem má ComboBox uložené hodnoty, z hlavy nevím.
OK.. myslím že to 'něco' bude asi Items, ale ještě přemýšlím, jak tam nasypat ty lidi z těch tříd... myslíš jako:
CASE Combobox1.Items of
'1.A': Begin
0:= 'novak petr';
1:= 'novak karel';
...... atd..???
chápu to správně??
no tak jsem to zkoušel, ale nějak mi to nejede...Sem to nakonec napsal takhle, ale nevím jestli je to ok, ale asi není, protože to nejede :((
{CASE ComboBox1.Itemindex of
1: begin case Combobox2.Itemindex of
0: 'petr'
1: 'jarek'
2: 'lukáš' end;
2: begin case Combobox2.Itemindex of
0: 'lucka';
1: 'petra';
2: 'jana'; end