Všiml jsem si, že když hraju prakticky jakoukoliv hru (teď nemyslím freewarovky apod.), tak mě vytěžují procesor na 100%. U nových her typu Oblivion bych to chápal, ale proč to dělají i staré hry, kterým by stačil i 4x pomalejší CPU? Nevíte někdo?
A nemám na mysli DOSové hry, vím, že u těch je potřeba pod Win XP emulace.
Fórum › Hry
Proč staré hry tak vytěžují CPU?
It's simple. Predstav si, ze by si sa musel cele svoje hviezdne obdobie uskromnovat a fungovat len v priestore 3x3 metre s malou nepohodlnou pruzinovou postelou...a zrazu dostanes obrovsku vilu s gigantickou vodnou postelou a este gigantickejsou plazmovou telkou :D no nezaberies si to cele?????
V podstatě to samé co napsal Smokie: Proč by hra měla běhat pomalu, když může rychle. Zas naopak když má výkonu málo tak běží pomalu.
Někde sem čet, že u starejch her se časování dělalo tak, že se komp nechal napočítat třeba do 100000000000000000 a pak to jelo dál, ale pak to fungovalo jenom na konkrétní platformě. Potom se hra spustí někde jinde (Intel Core 2 duo:D) a je po časování.
Řek bych, že to samé by bylo i s tím Oblivionem, kdybys měl počítač s procesorem (spíš procesory) s frekvencí v řádech desítek GHz a další odpovídající vybavení, tak by ten Oblivion měl taky zabrat 100% výkonu (ale to už je spíš extrém).
možno su robene na čo najrychlejšom vykreslovani teda v pohode stači slabši procesor, ale nemaju určenu hornu hranicu (FPS, praca umelej inteligencie a pod.).
btw. podporoval DOS vlákna ?
Nevím jak u novejch her, ale u těch starejch to bylo jednoduchý. Využíval se každej strojovej cyklus procesoru a hra jela optimálně rychle třeba na 486. Když přišly nový rychlejší procáky, hra najednou jela rychleji než měla (4x rychlejší procesor = 4x rychlejší plynutí času ve hře) a tak Bill vymyslel Windows, aby ty počítače zpomalil tím, že zbytečně vytížil většinu systémových prostředků. A hry zas jely tak rychle jak by měly. Proto není problém spustit na Windows Vista žánou dosovskou hru i bez emulátoru :-)
To Tukan: Nemáš smysl pro humor?
IMHO je reseni velmi jednoduche - neblokujici cteni vstupu v cyklu - podobne vytezuje procesor na 100 procent napriklad word 95 (nebo 97?). Pri zkoumani vytizeni CPU se pak tezko da odlisit, jestli je vytizeni procaku vinou skutecne nejake uzitecne aktivity, nebo jen castejsiho kontrolovani klavesnice a krysy.
Tu poslednu vetu myslis vazne? Ak ano, tak si okamzite instalujem Vistu :)Architekt píše:#
# Nevím jak u novejch her, ale u těch starejch to bylo jednoduchý. Využíval se každej strojovej cyklus procesoru a hra jela optimálně rychle třeba na 486. Když přišly nový rychlejší procáky, hra najednou jela rychleji než měla (4x rychlejší procesor = 4x rychlejší plynutí času ve hře) a tak Bill vymyslel Windows, aby ty počítače zpomalil tím, že zbytečně vytížil většinu systémových prostředků. A hry zas jely tak rychle jak by měly. Proto není problém spustit na Windows Vista žánou dosovskou hru i bez emulátoru :-)
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Staré hry, které zmněnily svět. — založil DeathHumanCZ
Proč porovnávání elementu z arraye trvá tak dlouho? — založil Dave_F
Proč porovnávání elementu z arraye trvá tak dlouho? — založil Dave_F
Osobnostní startup zadarmo a hned! Tak, proč ho nevyužít? — založil null_while
Připojení k SQL serveru ze staré access databáze — založil Antonín
Moderátoři diskuze