Jde prostě o pole s pevně daným počtem prvků (tak mi přijde vektor trochu zbytečnej), který určuje souřadnici bodu, od kterého začínám cykly (kým čím) vykreslovat objekty v OGL.
Takže je pravda, že typy, které jsou klíčovými slovy v C++ (jednoduché) nejsou při vytvoření inicializované? Pak by zřejmě bylo stejně efektivní inicializizovat pole v těle jako v inicializačním segmentě.
Ale jak bych to teda řešil, kdybych měl v jedné třídě pole jiných tříd? Např. takto:
class zlomek{
private:
int jmenovatel, citatel;
public:
zlomek();
};
zlomek::zlomek():
citatel(0), jmenovatel(1){};
class slozeny_zlomek{
private:
// V takovémto kódu by asi byly i lepší způsoby uchování dat, ale toto je jen pro příklad:
zlomek dvojity_zlomek[2];
public:
slozeny_zlomek();
};
slozeny_zlomek::slozeny_zlomek():
// Inicializují se oba prvky pole pomocí zlomek::zlomek() nebo je máme inicializovat, příp. jak??
{};
A druhá věc, která by mě zajímala je, jestli neexistuje nějaká snažší inicializace pole jednoduchých typů ve třídě, než cyklem.
booltrida::booltrida():
bool1(true),
boolpole(NULLS /*nebo co já vím, jak by to vypadalo...*/, 64 /*počet prvků*/)
// ...
Vím, že bych na to moh napsat makro nebo funkci, ale pokud by byl v C++ i nějaký předdefinovaný způsob, tak to bude asi vhodnější. Tak doufám, že neotravuju moc, a díky za po-moc.