Více o Keyboard v c# – .NET – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Více o Keyboard v c# – .NET – Fórum – Programujte.comVíce o Keyboard v c# – .NET – Fórum – Programujte.com

 

gameWriter
~ Anonymní uživatel
11 příspěvků
2. 8. 2007   #1
-
0
-

Ahoj,mám takovej problémek ohledně klávesnice,přesněji o zachycování jejích událostí.
Problém je v tom,že mám ve svém win formuláři,mnoho tlačítek i propertyGridů,pictureboxů...
Pro pravidelný pictureBox.refresh(),jsem si napsal vlastní smyčku("FPS") i s voláním Apĺlication.DoEvents(),vše funguje jak má,ale...
Pokud chci například ovládat figurku,musím zmáčknout do leva nebo 'a' na klávesnici,aby se postavička pohla do leva.
Já dokážu v IDE vygenerovat událost např. Button0KeyDown(sender,e),no jo to,ale platí pokud je označen(focused) button0.
pokud je označeno cokoliv jiného nebo i nic,tak se hold nic neděje(šlo by u všeho volat tu samou událost nebo funkci,ale to je velice neelegantní a matoucí počínání nemající konec ani začátek:-!! a nvíc neřeší pokud je označen jen formulář,pokud to vůbec tedy jde!).
Jak zařídit abychom,vždy mohli zachytit e.KeyData.Možná na to bude i rozhraní v DiredcX,ale musí to jít i přes nějaký Event-něco"zachytávač" nebo tomu podobné ve Windows,vím,že dřív v Delphi jsem se zařazoval do Fronty událostí a hlídal komu ji přepošlu dál...Nějak si to už nepamatuju :-) a zajímalo by mě jak toto v c# pracuje,takové Zachycovávadlo událostí(EventHandler,..) ve win,které by dokázalo rozumě rozpoznávat o jakou událost se jedná a trefně reagovat ať je označen čudl nebo obr..
Zase,ale mohlo by to poznat,že,když je upravována položka v propertyGridu nebo TextBox,tak akci 'a' neprovádět,protože uživatel nemá v plánu ovládat postavu,ale vyplnit příslušnou kolonku;
Zjednodušeně jak je to v mém případě a nelíbí se mi to:

void Button0KeyDown(object sender, System.Windows.Forms.KeyEventArgs e)
{

switch(Convert.ToChar(e.KeyData))
{
case 'W':
{
Move(90)).
}
case 'A':
{
Move(180)).
}
}

}

Děkuju.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
gameWriter
~ Anonymní uživatel
11 příspěvků
2. 8. 2007   #2
-
0
-

Teď jsem si možná odpověděl sám do budoucna,nepoužívej ovládací prvky v něčem takovym jako je jednoducha hra.
Nedělej hry(ani jednoduché) bez directu nebo OpenGL!
Nebo vlastní HUD...?
Spíš si prostě vyhradím prostor na obrázku na čudlata,nebudu používat TextBoxy a jiný vyplňovátka,zachytávat budu jenom
souřadnice myši na pictureBoxu a pokud budou x a y v oblasti obrázku čudlete zavolám si požadovanou akci.
Stejnak mě,ale nedá pokoj klávesnice!
S pictureBoxem je to trochu složitější a vidím tam jen událost PreviewKeyDown() a validating focus .?..
Tak zkusím tam mít jediný button0 a ten pořád focused = true;
Rád bych si,ale přečetl jak to s těma událostma zařídit opravdově.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 6 hostů

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý