Ukládání a načítaní struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.com
 x   TIP: Přetáhni ikonu na hlavní panel pro připnutí webu

Ukládání a načítaní struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.comUkládání a načítaní struktur – C / C++ – Fórum – Programujte.com

 

packal
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
30. 8. 2007   #1
-
0
-

Sám jsem se snažil přijít na to,jak ukládat struktury,bohužel jsem přišel jenom na ukládání:

ofstream ulozeni("ulozeni.uloz",ios::out | ios::binary);

string str;
ulozeni.write(reinterpret_cast<const char*> (&str), sizeof(string));

Bohužel jsem nepřišel na to,jak je zpět načíst,zkoušel jsem například:
char *f;

fstream nacteni("otat.ot",ios::in | ios::binary);
nacteni.read(f ,sizeof(nacteni));
string d = (reinterpret_cast<string*> (&f));

Mohl by mi prosím někdo napsat příklad jak to načíst?

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Jura
~ Anonymní uživatel
637 příspěvků
30. 8. 2007   #2
-
0
-

Takto ukládat řetezce nejde. Nejlépe je si před řetezec uložit jeho délku a potom samotný řetězec. Při čteni je vhodné přečíst délku, alokovat pole, načíst řetezec.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
packal
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
31. 8. 2007   #3
-
0
-

Díky za odpověď,ale nejsem si jist jestli jsem ji dobře pochopil.Mám si zjistit, délku streamu a uložit si ji do size_t.Pak mám alokovat pole char o té délce.Poté do něho mám načíst soubor a zase o délce streamu.a pak to mam konvertovat pomocí reinterpret_cast?Nebo jsi to myslel jinak?Ptám se proto,že překladač mi hází chybu na řádku,kdy mám načítat.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Jura
~ Anonymní uživatel
637 příspěvků
31. 8. 2007   #4
-
0
-

Tohle by si určitě zasloužilo třídu. Pokud se o tom chceš dozvědět více, tak hledej pojmy serialization a deserialization.
Neco v tomhle smyslu. Netestovano.



bool WriteString(std::ofstream& out, const std::string& str)
{ //ulozi delku
std::string::size_type len = str.length();
out.write(reinterpret_cast<const char*>(&len),sizeof(std::string::size_type));
if(out.bad()) return false;
// zapise samotna data
out.write(reinterpret_cast<const char*>(str.c_str()), sizeof(char)*len);
if(out.bad()) return false;
return true;
}


bool ReadString(std::ifstream& in, std::string& str) // dodelat kontroly na eof, atd..
{ std::string::size_type len = 0;
in.read(reinterpret_cast<char*>(&len), sizeof(std::string::size_type));
if(in.bad()) return false;
str.clear(); // vymaze puvodni obsah
str.reserve(len); // alokuje dostatecne mnozstvi
in.read(&str[0], len);// tohle si muzu dovolit jen protoze vim, ze string je SEKVENCE -tedy kontejner, ktery ma prvke linearne za sebou
if(in.bad()) return false;
return true;
}


Pokud to chceš udělat univerzálnější i pro wstring, tak pak doporučuju udělat šablonu.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
packal
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
31. 8. 2007   #5
-
0
-

TAk teď jsem tak trochu vedle.String nejde ukládat tak jako jakákoliv běžna struktura?JA jsem myslel, že způsob,který jsi mi popsal,jde použít pro jakoukoliv strukturu.

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Jura
~ Anonymní uživatel
637 příspěvků
31. 8. 2007   #6
-
0
-

Nelze. String je třída, původně jsem si nevšiml, že ukládáš proměnnou typu string. Třída string pouze zaobaluje práci s řetezci(v podstatě char* nebo wchar_t*) a může(ale nemusí) si udržovat další informace(jako alokátor, atd.). Takže když to uložíš, tak jako ukládáš strukturu, tak uložíš všechno, co obsahuje(včetně zarovnání, které nemá smysl ukládat, jelikož bude soubor zbytečně větší). Jak jsem psal, ukládání/načítání není zase taková jednoduchá činnost(pokud tedy chceš tomu skutečně porozumět), jak se na první pohled může zdát. Obecně totiž ukládání struktur jako celku je docela blbost, protože položky ve strukutře jsou na káždé mašině nějak zarovnány na určité adresy(je to kvůli rychlosti), nejčastěji na násobek mocniny dvou, proto se doporučuje ukládat položky jednotlivě jednu po druhé. Samozřejmě lze toto zarovnání vypnout, ale takto můžeš přijít o rychlost. Tím se minimalizuje velikost výsledného souboru. Tohle téma by zabralo nejednu kapitolu v knížce, takže doporoučuji si něco přečíst o serializaci a deserializaci. Pokud ti nevadí angličtina, tak do začátku doporučuju:
http://relisoft.com/book/tech/7serial.html kapitola Serialization and Deserialization(úplně dole).

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
packal
~ Anonymní uživatel
12 příspěvků
31. 8. 2007   #7
-
0
-

Moc díky,ze jsi mi to objasnil.Snad už se mi po přečtení podaří načítat.
Omlouvám se že jsem byl tak nechápavý
A moc díky

Nahlásit jako SPAM
IP: ...–
Zjistit počet nových příspěvků

Přidej příspěvek

Toto téma je starší jak čtvrt roku – přidej svůj příspěvek jen tehdy, máš-li k tématu opravdu co říct!

Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku

×Vložení zdrojáku

×Vložení obrázku

Vložit URL obrázku Vybrat obrázek na disku
Vlož URL adresu obrázku:
Klikni a vyber obrázek z počítače:

×Vložení videa

Aktuálně jsou podporována videa ze serverů YouTube, Vimeo a Dailymotion.
×
 
Podporujeme Gravatara.
Zadej URL adresu Avatara (40 x 40 px) nebo emailovou adresu pro použití Gravatara.
Email nikam neukládáme, po získání Gravatara je zahozen.
-
Pravidla pro psaní příspěvků, používej diakritiku. ENTER pro nový odstavec, SHIFT + ENTER pro nový řádek.
Sledovat nové příspěvky (pouze pro přihlášené)
Sleduj vlákno a v případě přidání nového příspěvku o tom budeš vědět mezi prvními.
Reaguješ na příspěvek:

Uživatelé prohlížející si toto vlákno

Uživatelé on-line: 0 registrovaných, 9 hostů

Moderátoři diskuze

 

Hostujeme u Českého hostingu       ISSN 1801-1586       ⇡ Nahoru Webtea.cz logo © 20032024 Programujte.com
Zasadilo a pěstuje Webtea.cz, šéfredaktor Lukáš Churý