Chci si vytvořit 3D hru, mělo by jít o závodní simulátor (auta).
Jenže nevím, kde zjistit jak na to. Nejraději bych to udělal v nějakém enginu v Delphi, do kterého bych mohl rovnou dávat soubory z 3D maxu. Enginu je sice celkem dost ale nevím, jak na ně.
Nebo bych to udělal v 3D blenderu, jenomže na game engine je hrozně málo článků (jedná se hlavně o scripting, který u tohoto programu v češtině je jen pramálo)
V Delphi nejsem nějaký odborník ale něco málo umím (dělal jsem fotbalového managera, takže většinou jen textovky)
Fórum › Delphi
Tvorba 3D her
Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru. A na ty hotové enginy se taky vykašli. Začni se učit DelphiX (rozhraní DirectX v Delphi) - na Programujte.com máš i seriál.
Colpik (nejede login) píše:#
# Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru. A na ty hotové enginy se taky vykašli. Začni se učit DelphiX (rozhraní DirectX v Delphi) - na Programujte.com máš i seriál.
Samozřejmě, že nenajdu. To jsem ani nechtěl, spíše jsem chtěl vědět, jestli nejde nějak vkládat do enginů soubory z 3DS.
No, tak se jdu kouknout na to DelphiX a DirectX ale není lepší Open GL ??
Z hlediska multiplatformnosti a složitosti je OpenGL určitě lepší, ale ještě jsem neviděl, že by se v něm dalo něco dělat pomocí Delphi... a co se týče té složitosti: dělat v DirectX pomocí C++ je dost složité, ale DelphiX ani ne.
Na CZ NeHe je snad polovina clanku v delphi... napr http://nehe.ceske-hry.cz/cl_gl_3ds.php, kde mas rovnou i 3DS loader ;-) Je tam i odkaz na nejaky engine http://shiny3d.host.sk/...
Colpik: Tohle je samozřejmě nehorázný kec...
Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru
...a tohle ??? ...
A na ty hotové enginy se taky vykašli
...to nechápu. Co máš proti hotovým 3D enginům??