Chci si vytvořit 3D hru, mělo by jít o závodní simulátor (auta).
Jenže nevím, kde zjistit jak na to. Nejraději bych to udělal v nějakém enginu v Delphi, do kterého bych mohl rovnou dávat soubory z 3D maxu. Enginu je sice celkem dost ale nevím, jak na ně.
Nebo bych to udělal v 3D blenderu, jenomže na game engine je hrozně málo článků (jedná se hlavně o scripting, který u tohoto programu v češtině je jen pramálo)
V Delphi nejsem nějaký odborník ale něco málo umím (dělal jsem fotbalového managera, takže většinou jen textovky)
Fórum › Delphi
Tvorba 3D her
Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru. A na ty hotové enginy se taky vykašli. Začni se učit DelphiX (rozhraní DirectX v Delphi) - na Programujte.com máš i seriál.
Colpik (nejede login) píše:#
# Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru. A na ty hotové enginy se taky vykašli. Začni se učit DelphiX (rozhraní DirectX v Delphi) - na Programujte.com máš i seriál.
Samozřejmě, že nenajdu. To jsem ani nechtěl, spíše jsem chtěl vědět, jestli nejde nějak vkládat do enginů soubory z 3DS.
No, tak se jdu kouknout na to DelphiX a DirectX ale není lepší Open GL ??
Z hlediska multiplatformnosti a složitosti je OpenGL určitě lepší, ale ještě jsem neviděl, že by se v něm dalo něco dělat pomocí Delphi... a co se týče té složitosti: dělat v DirectX pomocí C++ je dost složité, ale DelphiX ani ne.
Na CZ NeHe je snad polovina clanku v delphi... napr http://nehe.ceske-hry.cz/cl_gl_3ds.php, kde mas rovnou i 3DS loader ;-) Je tam i odkaz na nejaky engine http://shiny3d.host.sk/...
Colpik: Tohle je samozřejmě nehorázný kec...
Nikde nenajdeš tutoriál, který tě naučí vytvořit nějakou konkrétní hru
...a tohle ??? ...
A na ty hotové enginy se taky vykašli
...to nechápu. Co máš proti hotovým 3D enginům??
Jinak pokud se chceš učit programovat 3D hry, první se ujisti že umíš dostatečně dobře PROGRAMOVAT. DelphiX je určitá volba, ale tady záleží na tom v čem programuješ. Pokud na tom Delphi trváš, není co řešit.
Ovšem mimo znalosti DelphiX doporučuju nastudovat ještě něco z analytické geomerie. Minimálně bys měl znát práci s maticema, a celkově vědět jak se s 3D objekty pracuje.
To tucna:
No, myslím že matice a ta analytická geom. velký problém není jenže stáhl jsem si nějaké soubory a třeba mi ani nejdou spustit.
Když tam dám DXInput, tak už to hlásí chybu a to jsem tam ani nic nenapsal a ta samá chyba byla u toho už hotového zdrojáku.
No, já bych byl raději pro ten 3D engine, který spolupracuje s 3DS max ale v tom už se potom nevyznám co a jak..
No tak se prostě podívej do jakých formátů umí 3DS exportovat. Pak si najdi free 3D enginy a podívej se jestli některý podporuje formát který potřebuješ. U většiny jsou dostupné i tutoriály, takže není problém. Mimochdoem tutoriál na DelphiX snad taky není prolbém najít, ne? Hledal jsem asi 5 vteřin
http://www.builder.cz/art/delphi/clanek1102620846.html
To tucna:
No já jsem tenhle taky jindy našel, teď už jsem ho prošel skoro celej (samozřejmě jsem si to i vyzkoušel) je to docela dobrý tutoriál. Je tam celkem dost zajímavých věcí. Jenže já jsem chtěl dělat 3D a v tomto tutoriálu není o 3D ani zmínka, poraďte kdyžtak někdo kde najdu tutoriál na 3D programování pod DelphiX.
Díky všem!!
Koukej, ty chceš dělat hry ve 3D a nejsi ani schopen spustit nějáký zdroják z netu. Chyba kterou ti to háže je pro tebe neznáma...
Víš co kdyby jsi třeba zkusil začít od začátku?? Nauč se první pracovat z DirectX (jak v něm napsat alespoň něco základního) a pak se vrhni na cokoliv jiného
No od začátku, to se celkem lehko řekne. Protože návod jak na 3D v delphi (ať OpenGL nebo DirectX) úplně od začátku prostě neexistuje. Radili jste mi ať dělám v DirectX tak jsem to zkusil 2D chápu, jenže jak dělat pod DelphiX 3D jsem nikde nenašel.
Tak mi někdo pošlete nějakej odkaz, kde je to popsáno opravdu od začátku. díky
(Mě nešlo spustit něco z OpenGL, takže když to nejde jak se to asi mám naučit?? Myslím, že mohl být problém v tom, že jsem měl mít v tom souboru jinou knihovnu ale, aby někdo udělal tutoriál, kde popíše vše od začátku a dá tam přesně ty knihovny, které jsou potřebné to jsem nikde nenalezl.)
V DirectX sice začátky jsou ale dál, jak ??
DirectX je dobre na 2D grafiku, ale na 3D grafiku vyzaduje podle me az moc dobre zkusenosti a schopnosti....OpenGL (resp. DelphiGL nebo jak se ten balik komponent jmenuje) uz ma pripravene 3D prostredi, staci tam nahazet jen objekty a je to....
To tucna: No ještě jsem neslyšel o tutoriálu stylu "Programujeme Arkanoid" a pokud takový existuje, je stejně nanic, protože tě vůbec nic nenaučí a tvoji kreativitu taky zrovna neobohatí. K těm enginům - když je nějaká hra inspirována nějakou jinou tak, že se okoukají programátorské techniky, to není vůbec špatné, právě naopak... když je ale nějaká hra kompletně postavená na neměnném enginu, tak ji vlastně naprogramoval člověk, který vytvořil ten engine...
Colpík: bože :) To že jsi TY o takových tutoriálech neslyšel, neznamená že nejsou. Zkus se zeptat pana googla, ten o nich slyšel.
Ohledně enginů: víš vůbec co to engine je? Tvé tvrzení bych přirovnal k tomu, že pokud něco programátor napíše pod windows, tak to vlastně nenapsal on ale microsoft.
To tucna: K tutoriálům - Já jsem neřekl, že neexistují. Řekl jsem, že jsou na nic. Tutoriál má člověka něco naučit, ne mu poskytnout hotové řešení. K enginům - Chápu, že u tvorby her nezáleží jen na programování, ale také na grafice, příběhu (pokud nějaký v dané hře je) a v neposlední řadě hudbě a zvucích. Přesto však uznej, že když vezměš engine Quake 2, vyměníš modely, textury a hudbu a vytvoříš vlastní levely a hlavní menu, tak jsi prostě nenaprogramoval hru!
Colpík: pozor, je spousta her, které na první pohled vypadají různě ale při tom běží na stejném enginu - např. Build engine - Duke Nuken 3D, Redneck Rampage (možná se to píše jinak)... Engine Quake 2 používá jedna 3D střílečka s prostředí hororového cirkusu (název si nevzpomínám). A engine UT taky používá několik her. Nebo např. Infinity engine (BGI, BGII)...
Engine je prostě jen fyzika (popisuje chování světa, chování objektů ve světě). Popř. 3D engine pak ještě obstarává projekci 3D modelů do 2D prostoru (monitor).
Takže pokud se s tímto nechceš párat (řešit kolize modelů, vykreslování 3D, co se stane když model narazí do druhého jen z části, světla, ...) můžeš prostě sáhnout po hotovém enginu a není problém.
Ohledně tutoriálu - přínosné to je. Můžeš od začátku do konce vidět způsob který použil k vyřešení problému někdo jiný. A pokud ve svém projektu ten způsob obšlehneš, nebo vylepšíš, nebo vymyslíš jiný, záleží už jen na tobě ;)
Lidi tak se nehádejte :D Tutoriály jsou dobrý, ale obšlehnout by se neměli. Programování je o vlastní logice a způsobu myšlení. Opisovat umí každej ....... . Jinak ze zkušeností doporučuji GLScene jen na menší projekty, nemá dobře řešený optimalizace HW. OpenGL bych pod Delphi moc nedělal. To už by sem spíš doporučil C++ (DevC++) a DelphiX je taky dobrý řešení.
Jinak momentálně dělám multiplayer tanků v GLScene ;)))
tak asi to tu mozna zaznelo ale mohlo se stat ze sem to "preslech" ale kde zacit, kdyz se chci dopracovat k vlastnimu 3D Enginu ? nechci zase vytvaret nejaky call of duty, ale neco jenoduchycho, proste abych pochopil principy, tak coje potreba delat ?? diky
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Tvorba webových stránek již od 3000Kč, tvorba 3D, mobilní aplikace p… — založil Programátor
Tvorba her — založil bohetik
Tvorba aplikace — založil freeflash
Tvorba formátů. — založil Felen
Tvorba OS...zavádzač ap. — založil Mega.Lama