Chtel bych se zeptat, v cem jsou nejvetsi vyhody C++ ?? Obecne, nebo treba ve srovnani s Pascalem ..
Vedu totiz spor s pritelem a on tvrdi, ze jsou to podobne jazyky a ze pro zacatecnika se v podstate nelisi, navic pry Pascal je srozumitelnejsi ..
Tak abych mel nejake argumenty. Dik .
Fórum › C / C++
C++ vs. Pascal
To Jeyekomon: Tak podobné jazyky to rozhodně nejsou. Je to prakticky úplně o něčem jiném - Pascal je procedurální, zatímco C++ je objektový jazyk. Pro začátečníka je spíše vhodný Pascal, pochopí se z něj dobře základní principy programování. C++ je nižší jazyk - tzn. programování bere opravdu do hloubky, zaobírá se alokací a dealokací paměti apod.
TAk shrnul bych to tak,Pascal byl vymyslen se zamerem ucit,C++ vytvaret mistrovska dila.
Pascal ma hodne prikazu z bezne anglictiny,aby to bylo pro cloveka srozumitele a pochopil to.A jednoduchy,ale a urcita omezeni.
C++ je celkem slozite,ale zato se v nem da udelat skoro cokoliv a programator ma skoro plnou moc.
Ale nejsem si jisty,ale kdesi sem cet,ze C++ umoznuje programovat jak obektove,tak procedualne
To yaqwsx:
C++ umoznuje programovat jak obektove,tak procedualne
Jistěže. Každý OOP jazyk umožňuje programovat procedurálně. Máš svobodnou volbu. Prakticky u všech jednoduchých konzolových prográmků je to psáno procedurálně. Pokud zahrneš třídy atd., je to o něčem jiném.
midin píše:#
# To yaqwsx:#C++ umoznuje programovat jak obektove,tak procedualne
#Jistěže. Každý OOP jazyk umožňuje programovat procedurálně. Máš svobodnou volbu. Prakticky u všech jednoduchých konzolových prográmků je to psáno procedurálně. Pokud zahrneš třídy atd., je to o něčem jiném.
Jen bych podotknul, že to není tak docela pravda. Java, C# a některé další jazyky jsou čistě objektové jazyky, tedy neumožňují psát procedury mimo tělo nějaké třídy. Mimo jiného je C++ nejen objektový a procedurální jazyk, ale také umožňuje psát genericky(šablony) - tím mám na mysli hlavně využití zásad a tříd zásad, atd(tím nemyslím kontejnery nebo pro někoho kolekce).
To Jeyekomon: Pascal umí lépe pracovat s konzolí, ale až budeš chtít programovat GUI aplikace, seš nahranej. Na druhou stranu, se znalostí Pascalu snadno můžeš začít s ObjectPascalem (možná znáš pod názvem Delphi), ve kterém je vyvíjení GUI aplikací procházka růžovým sadem. Tzn. je prakticky jedno v čem programuješ, protože programování není o mechanickém naučení jednoho programovacího jazyka.
To Wodewer: Pascal je syntakticky jednodušší, protože většina klíčových slov jsou anglické výrazy (begin, end, write, read... ) a jen občas se vyskytnou zkratky (var, asm... ), což je u C++ spíš naopak. Ale jinak je to úplně jedno.
To midin : Tím jsem myslel vizuální funkce (barva písma apod.), kterých když chceš dosáhnout v C/C++, musíš si stáhnout nějaké další knihovny.
To tucna : Pseudo-GUI pomocí crt, graph a nahození myši pomocí assembleru určitě ano. Nějaké škaredé Pascalové knihovny pro tvorbu promyšlenějších pseudo-GUI (např. Woknows) se taky najdou, ale to je tak všechno. Btw. celou dobu tu mluvím o TurboPascalu... ve FreePascalu GUI samozřejmě vytvoříš, ovšem to už není Pascal, ale ObjectPascal (jako v Delphi).
To Colpik : Object Pascal je Pascal který umí pracovat s objekty - tedy kromě delphi to může být právě i TP7.0 (popř. free pascal). Psát, že FP už není Pascal je .... ha :D
Ujasni si prosím co je GUI, než opět něco takového plácneš.
Pro práci s konzolí je i v Pascalu zvláštní knihovna - právě ta crt.
Tedy pochopil jsem jen špatně tvůj příspěvek, nebo tak docela nevíš o čem píšeš?
To Wodewer :
Wodewer napsal:
chtel bych se zeptat jestli pochopim C++ aniz bych znal pascal
Myslim, ze to je mozne. Podivej se na Kurz C++, pokud budes ze zacatku postupovat pomalu a pochopis, jak vlastne programovani funguje, pak uz naucit se programovat v C++ (alespon ze zacatku) neni o moc slozitejsi nez v Pascalu.
PS.: Je to sice zanedbatelna vyhoda, ale oproti Pascalu se tolik nenapises (napr "begin", "end", v delsich programech to je k zblazneni porad je vypisovat..) .
To tucna: GUI je grafické uživatelské rozhraní, tedy způsob, jak komunikuje program s uživatelem pomocí grafiky. Ohledně Crt - nepopřeš, že je to jedna ze základních knihoven.
Pascal zná objekty už od verze 5.5 - ten vyšel tuším, v roce 1990. Object pascal je jenom reklamní trik - je to úplně normální pascal, který tedy má, pravda, trochu rozšířené možnosti ohledně objektového programování, ale nejde o nic zásadního. Standard object pascal v sobě zahrnují Delphi (od verze 1.0), Freepascal a snad i Virtual pascal a GNU pascal.
Jinak - není úplně přesné, že Turbo pascal byl navržen pro výuku programování. Původní pascal od Niclause Wirtha opravdu pro výuku navržen byl. Pro profesionální programování pak stvořil odvozený jazyk Modula-2. Jenže firma Borland řekla, že překladač pro Modulu dělat nebude, a že raději zdokonalí jazyk pascal, aby byl použitelný i pro profesionály. Tak vznikl Turbo pascal.
pascal ze je srozumitelnejsi? pardon ale snad kazdy clovek pochopi ze '{' neco uvozuje, zatimco '}' to zakoncuje. nebo se snad nekde pisou zavorky naopak? prece neni treba videt begin-end aby byl pochopen zacatek a konec...
pascal je take trochu vic high-level nez C (potazmo C++ protoze umoznuje i to same co C, i kdyz se principielne snazi byt vyssi... a ac ma silnejsi typovou kontrolu, explicitni konverzi muzete vsechno, klidne v prubehu programu menit hodnoty konstanty), coz v pascalu asi nejde...), coz znamena ze tam muzete udelat min chyb, ale zaroven spoustu veci musite resit sloziteji (jiz zminovane pretypovavani...)
nevim proc by mel byt pascal lepsi pro praci s konzoli. mozna ze pro ni ma nejakou zakladni knihovnu, stejne tak ale existuji dalsi knihovny pro C ktere toho podle me nabizeji vic... ale principielne pascal jako jazyk takovy nic lepsiho pro praci s konzoli nema... navic jinak by asi nebyla spousta unixovejch konzolovejch utilit napsana v C.
kazdopadne pascal se neuc, jen ti zatemni mysl. je sice pravda ze na konkretnim programovacim jazyce tolik nezalezi (pokud to neni nejaka specialita jako prolog), ale pascal je proste trapnej.
tohle patri spis do sekce skoly. ale vychazeje z logicke uvahy pochybuji ze by stredni skola vyzadovala "umet hodne c++"... ja si myslim ze ho stale jeste umim malo a to uz stredni koncim)
To Colpik :
Nemusíš, nevím, jak je to s linuxy, ale u windows jsou potřebné funkce už zahrnuty v hlavičkovém souboru "windows.h" ( nebo spíše v některém ze souborů, co jsou zahrnuty v něm), i když pravda je, že jejich používání bývá, ač koncepčně dost jednoduché, značně zdlouhavé, obnáší to deklaraci různých handlů, struktur atd...Colpik napsal:
To midin : Tím jsem myslel vizuální funkce (barva písma apod.), kterých když chceš dosáhnout v C/C++, musíš si stáhnout nějaké další knihovny.
.
Nj, ukradol si mi to z jazyka :(Garland napsal:
To Colpik :Nemusíš, nevím, jak je to s linuxy, ale u windows jsou potřebné funkce už zahrnuty v hlavičkovém souboru "windows.h" ( nebo spíše v některém ze souborů, co jsou zahrnuty v něm), i když pravda je, že jejich používání bývá, ač koncepčně dost jednoduché, značně zdlouhavé, obnáší to deklaraci různých handlů, struktur atd...Colpik napsal:
To midin : Tím jsem myslel vizuální funkce (barva písma apod.), kterých když chceš dosáhnout v C/C++, musíš si stáhnout nějaké další knihovny.
.
Mne Pascal nepripadá jednoduchší. Proste mne viac vyhovuje { }. Síce sa po anglický učím, a snáď každý vie čo je begin/end, aj tak mi to prijde také metúce. Proste mi to tam vadí :P preto programujem v C++ a ak nemusím, Pascal kód nechcem ani vidieť :D
hoci si myslim, ze autor diskusie sa uz davno rozhodol a dalsie prispevky uz aj tak nic nezmenia na to, co sa uci, napisem svoje nazori, nakolko sa nudim ;-)
pascal ***BOL*** kvalitny programovaci jazyk svojho casu, a programovali v nom aj profesionali.
casi sa vsak zmenili a ludia zistili veci ako: "cim viac je klucovych slov v programe a cim su dlhsie, tym je program MENEJ priehladny"...
taktiez tym padom, ovela horsie sa zistoval(a zistuje) zaciatok a koniec blokov(Vi napriklad uz velmi davno ovladal parovanie zatvoriek a "parovat" begin a end doteraz nevie nic ;-])
taktiez ked si uvedomite, ze pascal vyzaduje deklaraciu premennych na zaciatku programu a zaroven NEMA namespaces, tak je vam jasne, ze citat kod nad 50 riadkov je perfektny sposob mucenia... nehovoriac o robeni kompletneho velkeho projektu vyuzivajuceho mnoho roznych ale podobnych nazvov funkcii...
okrem vyssie spomenutej zlepsenej syntaxe v C++ prisli aj mnohe dalsie vecicky, ktore ho posunuli "do inej ligy", ako je pascal... je to napriklad(cca 10 rokov existujuca) standardna kniznica, ktora je nieco bajecneho; ma mnoho funkcii, ktore nesmierne ulahcia a urychlia kod... ved len pripomeniem, ze napriklad neviem v pascale o ekvivaletne funkcie swap, alebo velmi dolezitej funkcie sort...
suma sumarum: pascal je nanic pre profesionalov ale aj pre zaciatocnikov, lebo ked sa budu venovat programovaniu, tak zistia, ze pascal je im na **** a ked nie, tak tiez je to nanic ;-) nehovoriac, ze na skolach sa vacinou pouziva starucicky borland pascal(BEZ zvyraznovania syntaxe), ktoreho IDEcko je starsie ako ja sam...
preco sa potom uci na (len stredoeuropskych statnych) skolach? lebo ministerstvo je banda "nie najinteligentnejsich" ludi, resp. vo funkcii je ten, co sa do toho absolutne nevyzna...
ked tuto moju reakciu precital nejaky ucitel informatiky a hovori si sam pre seba "pascal ziaci lahsie pochopia",
tak mu odkazujem miernym tonom, ze nech ide radsej kopat kanaly, alebo ucit iny predmet, lebo o takych mlada slovenska(aj ceska ;-)) ) inteligencia nestoji...
tak isto si nieco myslim o tych, ktori hovoria, ze je pascal vhodnejsi pre zaciatocnikov...(hoci mam ten nazor, ze pre zaciatocnika nieje vhodny ani jeden z tychto jazykov, pascal vsak pre zaciatocnikov nieje vonkoncom vhodny; vid nizsie)
na otazku, co sa treba ucit, by som odpovedal jednoznacne: Python! je lahky pre stredoskolakov, je UCINNEJSI; vedia si v nom lahsie a bez trapenia vsetci naucit naprogramovat, co len chcu, resp. OMNOHO viac, ako v nejakom trapnom suchom neefektivnom(co sa vyvoja tyka) nudnom Pascale... (este aby som sa vratil k tomu napisanemu vyssie: hoci stale nieje bohuzial hotovy syntakticky strom, vsimnite si, ze zakladny princip: pisat co najmenej(najmenej roznych klucovych slov), najzriedkavejsie a co najkratsie klucove slova, je dotiahnuty skoro v dokonalosti... totiz Guido si vsimol, ze netreba pouzivat ani zatvorky {}, ktore aj tak su len pre kompilatorovy front-end; cize pre cloveka su nanic...(pripomeniem vyrok nejakeho slavneho programatora, ktoreho meno som uz zabudol: "programy su pisane HLAVNE pre cloveka; to ze ich vie vykonat pocitac, to je len bonus")
To Tom@sQo : v tvych nazorech na pascal s tebou souhlasim, ovsem nesouhlasim s tebou v tvych nazorech na python. dle me je mnohem lepsi naucit se programovat v nejakem nizsim jazyce jako treba c, aby si skutecne rozumel tomu co delas. pokud zacnes v pythonu, jedine co budes delat je spojovani ruznych predem napsanych funkci, bez toho ze by si tusil o co jde. nesnasim totiz (z hlediska efektivity programu) filozofii "vsecko je objekt". mnohdy je lepsi napsat neco lowleveloveji nez si udelat trikrat dedenou tridu s virtualnima metodama. ja zacinal v gamemakeru, a od nekterych odtud ziskanych prasaren si odvykam dodnes.
noo ja, co mam informatiku v skupine spolu s jednych chlapcom, co sa ako-tak do toho vyzna a so 6 dievcatami, mam na to iny nazor ;)
pozri sa na to takto:
ludia na strednej sa delia na tych, ktori
A) nevyzaju sa do toho: a pre tych je urcite lepsie robit v niecom, co im spravi funkcny program, hlavne v jazyku, ktory ich priamo NUTI pisat pekne(doteraz niektorym dievcatam musim pripominat, ze nech pisu uhladne a nech odsadzuju kod a doteraz nechapu PRECO sa vobec odsadzuje[a to este chodim na osemrocne matematicke gymnazium, takze nechcem ani vediet, ako je to inde... ] ).
co hovoris, ze zaciatocnik nerozumie tomu, o co ide a jak tie funkcie funguju ti odpoviem takto:
ucitel predsa moze kludne najprv so ziakmi naprogramovat danu funkciu a potom, ked jej pochopia a spravia ju sami, tak budu moct pouzivat jej alternativu z "pythonovskej standardnej kniznice"(neviem najst lepsi nazov pre standardne pythonovske moduly ;-]) v pascale to naopak byt nemoze... stale si ziak musi znovu a znovu naprogramovat danu funkciu...
nizsie jazyky by som na skolach najradsej ani nevidel, nakolko neprinasaju NIC dobreho pre zaciatocnika(a ani pre profesionala robiaceho na vyssej ako systemovej urovni[tu to az tak uplne pravda zas nieje, lebo profesionalny programator a C++ su skoro synonyma, ale dufam, ze vies, naco som tym narazal..])
B) sa mi nechce rozoberat, prosim niekoho, kto zdiela moje myslienkove nazori, nech h odoplni :-)
> nesnasim totiz (z hlediska efektivity programu) filozofii "vsecko je objekt"
noo toto asi ostalo z toho GameMakeru :D ide o to, ze imho nemozes vsade strkat efektivitu programu... pri nejakej GUI aplikacii, ktora nerobi ziadne profesorske vypocty(podotknem, ze profesorske vypocty a rychly beh, cize nutny nizsi programovaci jazyk, ako je python vyzaduje nieco okolo 10% aplikacii; na vsetky ostatne je tu python ;-)), sa efektivita nachadza na nejakom tom 4294967296-tom mieste...
preto ti odporucam zvyknut si na filozofiu pythonu a ostatnych modernych programovacich jazykov a nepriecit sa jej ;-)
pozn: kazde pravidlo ma svoju vynimku, ktora ho potvrdzuje, takze sa scasti s tebou zhodujem, ale uvedom si, ze hovorime o priemernych stredoskolakoch, kde efektivita behu programu je vazne na nejakom (long long int) mieste a ovela dolezsitejsie je, aby sa v tom dalo rychlo a radostne pisat :)
imho cele co som tu pisal na milion riadkov, by sa dalo zhrnut do jedneho suvetia: treba vediet, ktory jazyk je na co vhodny a nestrkat jeden jazyk do vsetkeho a pre kazdeho; kazdy jazyk okrem pascalu (a javy a ruby :D ) je na nieco dobry :)
Jenže pak ti odchovanec z Pythonu příjde na vysokou školu a bude úplně v prdeli, protože tam se právě rozebírají algoritmy z hlediska časové a paměťové náročnosti.
Pascal a C++ jsou v podstatě rovnocenné. Pascal má jenom o něco přísnější syntaxi, takže nedovolí, aby si člověk vypěstoval moc programátorských zlozvyků. Nicméně to, že v pascalu všechny proměnné programu musejí být deklarované hned na začátku je blábol. V pascalu dělám asi 12 let a ničeho takového jsem si nevšiml. Taky není pravda, že IDE borland pascalu neumí zvýrazňování syntaxe. Blbost, umí.
Oproti C je pascal o něco rozplizlejší, má více klíčových slov, ale na druhou stranu, člověku stačí umět menší část jazyka aby mohl začít programovat než v C.
ach jo... doufam ze neni moc lidi kteri premysli stejne jako ty.
A) k cemu je programovani nekomu, kdo se v tom nevyzna? jestlize se v tom nevyzna, nebude ho to bavit, nepochopi to, nezapamatuje si to, nevyuzije to. takze ten tvuj priklad s devcaty ignoruji. co se tyce pythonu: na me, uvykleho cecku (céčku, neplést s ceckem, na ten už jsem si co se týče výživy dávno odvyknul), pusobi dost extremne: nedeklaruji se promenne, volne typovani... promin ale tohle v kompilovanych jazycich neexistuje - a pokud tomuto nekdo nerozumi, tak ma dle me nad cim premyslet. nejlepsi si je na toto zvyknout od zacatku, pak budes i v py programovat efektivneji. profesionalni programator je profesionalnim prave proto, ze rozumi tomu kolika radkum v nizke urovni odpovida jeden radek v "modernim" jazyce , a proto vi jak psat za ucelem dosazeni vhodne efektivity. to je sice pekne, ze dnes se programuje v modernich jazycich, ale pochop ze uvnitr pocitace to je stale jen strojovy kod.
B) efektivita programu je PRIORITOU (za predpokladu ze program funguje a je stabilni). to je sice hezky ze kdyz pises nejakou supr kewl GUI app, tak vidis ze ti moc nezere, ale uvedom si ze bezny uzivatel klidne necha bezet "avg complete test", ma otevreno pet starejch tabu "internet explorer", kouka na "powr pojnt" prezentaci od kamarada, a vypaluje dvdecko - a kdyz si u kazdeho z techdle programu reknes: to je interaktivni GUI, tam priorita neni na prvnim miste, tak se pak nemuzes divit, az se uzivatel bude vztekat ze mu to "jede pomalu", zacne zbesile klikat a mackat na vse co vidi (typicka reakce uzivatele pri zpomaleni systemu), zpusobi pad systemu a rekne si "ten program od Tom@sQ je dost nahovno".
tak ti mi odporucas zvyknut si? tohle naprosto nesnasim - neco neni uplne v poradku, ale jen proto ze to dela majorita tak se pripojime taky.
to ze hovorime o priemernych stredoskolakoch je prave to nejdulezitejsi: ja budu radsi, kdyz ze skoly budou vychazet lide, kteri budou vedet presne co delaji, kdyz napisou par radek kodu, nez lide, kteri umi udelat kewl zuzo supr blikajici okynko, do kteryho hodi par nekym napsanejch komponent a cejti se jako bohove.
laaca:
> Jenže pak ti odchovanec z Pythonu příjde na vysokou školu a bude úplně v prdeli, protože tam se právě rozebírají algoritmy z hlediska časové a paměťové náročnosti.
bud som to zle pochopil, alebo ty si NAOZAJ naivne myslis, ze sa rozoberaju algoritmy z hladiska casovej a paatovej zlozitosti aj na strednej skole? aby som ta vratil s5 k realite, tak ze druhy rok ucenia v pascale vieme asi tolko: cykly for a while a repeat, nieco z crt a graph, horko tazko proceduru a prave sa ucime rekurziu na tom najhorsom a nejneefektivnejsom priklade: fibonacciho postupnost
a tak pre zaujimavost: co myslis, ako dlho mi trvalo, kym som sa naucil s tymito pojmami robit? do 30 minut. povedzme, ze priemeru by to trvalo dlhsie, ale do jednej vyucovacej hodiny sa to da v pohode vtesnat... a koli tej jednej hodine mame pouzivat 2 roky pascal?
pozn: aaa len tak mimochodom(prave si pred submitom citam vsetko, co som napisal a napadlo ma, ze) ako vobec suvisi pascal s poznanim detailov programoania a python nie? asymptoticka, ani ina zlozitost s tym nema suvis a typy premennych bude *musiet* vediet aj programator v pythone, len ich nebude musiet pisat...
> Taky není pravda, že IDE borland pascalu neumí zvýrazňování syntaxe. Blbost, umí.
no sry, zle som sa vyjadril: nasa skolska komunisticka (zhodou nahod nie cervena, ale) modra verzia pascalu to neumi... nehovorim o dev-pascale, ktory vyuzivam ja, lebo ini si ho nevedia nainstalovat.
tmi:
> k cemu je programovani nekomu, kdo se v tom nevyzna? jestlize se v tom nevyzna, nebude ho to bavit, nepochopi to, nezapamatuje si to, nevyuzije to
no lenze presne o tychto ludoch prave hovorime, pretoze tvoria MAJORITNU cast studentov...
donutil si ma tym padom dopisat bod B), ktory sa mi nechcelo pisat: ;-)
B) ti, ktorych programovanie bavi, si predsa material nastuduju sami, a informatika je im na velke ***.
Uvediem priklad: ja sam, resp. VSETCI ktorych poznam ... nenaucili sa programovat vdaka skole a NIC nove sa v nej nenaucili...
> tohle naprosto nesnasim - neco neni uplne v poradku, ale jen proto ze to dela majorita tak se pripojime taky.
ked prides do anglicka autom a "majorita" ;-) bude jazdit po lavej strane, ale podla teba to "nieje v poriadku", tak sa k nej nepripojis a budes jazdit napravo?
aby ti bolo jasne python je RYCHLEJSI ako java(pozri si hocaky benchmark) a predsa sa robia v jave programy... preco by sa potom nemali robit v pythone?
rovno potom rob v assembleri(chces predsa komplikovane a rychle), a ucme sa ho vsade na skolach od zakladnej skoly, sak je rychly, nie? (aj ked gcc uz od verzie tusim 4 je globalne od neho rychlejsi..., ale islo mi o princip)
moj nazor je, ze kto uctieva LEN systemove jazyky a skriptovacie nie, tak nieje to programator, vonkoncom nie IT profesional a este viac nie niekto, kto moze diktovat alebo co i len radit, co sa maju studenti ucit...
> ja budu radsi, kdyz ze skoly budou vychazet lide, kteri budou vedet presne co delaji, kdyz napisou par radek kodu, nez lide, kteri umi udelat kewl zuzo supr blikajici okynko, do kteryho hodi par nekym napsanejch komponent a cejti se jako bohove.
o to tu vobec nejde, ide tu o to, ze v pascale neviem nic rovnako ako vsetci moji spoluziaci, a imho aj v pythone sa da naucit vsetko rovnako, ako v pascale(LEN, AKO MI TERAZ DOSLO, ***IDE VELMI O UCITELA***); schvalne ukaz nieco, co sa da v pascale naucit lepsie ako v pythone...
ps: ja ten flame zboznujeeeem :))
ok, tak pár "lacných" slov -_-ps: ja ten flame zboznujeeeem :))
Čo s tým má základka? Išlo o to, ktorý jazyk sa učiť, a nie kedy. Ručne písaný asm kód nejakej funkcie a pod. môže aj nemusí byť rýchlejší od verzie napísanej trebárs v C alebo Pascale. Ak je pomalší, nie je to tragédia - stačí zobrať si asm vygenerované kompilátorom a obohatiť ho o vlastné optimalizácie. Takže sa dá povedať, že v asm sme schopní vytvoriť prinajhoršom rovnako rýchly kód (tým odpadá aj ten nonsens v zátvorke, zamysli sa nad tým). Ručne písaný asm kód má stále dôležitú rolu na x86 (využitie napr. drvivá väčšina multimediálnych aplikácií).rovno potom rob v assembleri(chces predsa komplikovane a rychle), a ucme sa ho vsade na skolach od zakladnej skoly, sak je rychly, nie? (aj ked gcc uz od verzie tusim 4 je globalne od neho rychlejsi..., ale islo mi o princip)
Zlé prirovnanie, toto je dané zákonom xDked prides do anglicka autom a "majorita" ;-) bude jazdit po lavej strane, ale podla teba to "nieje v poriadku", tak sa k nej nepripojis a budes jazdit napravo?
inline assembly :Pschvalne ukaz nieco, co sa da v pascale naucit lepsie ako v pythone...
ps.: dev-pas je dávno opustené IDE k dosť starej verzii FPC... upgraduj ;)
>bud som to zle pochopil, alebo ty si NAOZAJ naivne myslis, ze sa rozoberaju algoritmy z hladiska casovej a paatovej zlozitosti aj na strednej skole?
Tos mě asi opravdu špatně pochopil. Vždyť jasně píšu: "vysoké škole"
Možná, že pascal, co používáte ve škole je fakt ještě z komunistických dob, protože poslední verze turbo pascalu: Borland pascal 7.00 a BP 7.01 zvýrazňování syntaxe umějí (oba jsou z roku 1993)
Já si ale opravdu myslím, že GUI prostředí jsou pro výuku programování ke škodě. Vždyť o co v programování jde: vyhledávání, třídění, stromové struktury, grafy a několik dalších věcí. Vokýnka to všechno jenom zatemní a student se pak nic nenaučí pořádně.
Koneckonců, ve všech oborech je to stejné: v matematice se taky napřed učíš písemně dělit, násobit, atd., doktoři se při studio taky napřed učí anatomii a fyziologii. To je jako, kdybys chtěl dávat medikům nějaký rychlokurzy, co dělá kterej prášek, pak je hodil do praxe a poradil jim, aby se na základy koukli za pochodu, když se náhodou vyskytne problém.
huh,
uz sa mi nechce velmi flamovat, ale na toto si predsa len najdem trosku casu ;)
> (tým odpadá aj ten nonsens v zátvorke, zamysli sa nad tým)
noo myslim to tak, resp. som cital nieco take, ze gcc uz od verzie 4 robi tak dobre optimalizacie, ze je to dokonca rychlejsie, akoby to napisal clovek, pretoze BFU nevie, ze ktory proceror jake operacie robi najlepsie, takze to nevie sam bez pomoci tak dobre optimalizovat ;) NEMYSLEL som tym to, ze zdrojak skompilovany pomocou nejakeho kompileru moze byt rychlejsi, ako kod v asm(ako si spravne podotkol to sa ani neda TEORETICKY, ale len prakticky, kedze bezny asmlista nevie co je pre dany procesor najrychlejsie) .
> šlo o to, ktorý jazyk sa učiť, a nie kedy.
prave, ze tu ide, aj kedy ;) nemozes sa ucit asm na zakladke, ale neskor sa ti to moze hodne zist ;)
ja som preto odporucal pre stredoskolakov najprv Python, nakolko je lahky a vcelku zabavny a neskor, ked budu ziaci dost oboznameni s programovanim aj C++(popripade, ak by velmi vyrusovali , tak za trest Pascal :D)
> ps.: dev-pas je dávno opustené IDE k dosť starej verzii FPC... upgraduj ;)
noo ja to len v skole pouzivam, lebo predsa je to len lepsie, ako ten 20 rocny borland(aspon myslim, ze borland) pascal...
doma na Arch-u pouzivam "Free Pascal Compiler version 2.0.4 " + Vim :-) takze mam aj farebnu syntax aj aktualny kompiler , ale imho to je jedno, co sa pouziva(aspon v mojom pripade), pretoze aj tak v pascale viem len zaklady, ktore su vsade rovnake a doma ked ho pouzivam, tak len na domace ulohy, popripade na generovane testovacie vstupy pre ine programy(uznavam, no, ze v c++ neviem spravit tak jednoducho random ;-])
> Tos mě asi opravdu špatně pochopil. Vždyť jasně píšu: "vysoké škole"
jaaaaaaaaaj sry :D
> Já si ale opravdu myslím, že GUI prostředí jsou pro výuku programování ke škodě.
noo suhlasim, aj ked by som prizvukoval, ze imho najpodstatnejsi je ucitel... ked ten je dobry a nauci ziakov programovat(chytrych ziakov, samozrejme ;-] ), tak je to jedno v com sa robi...hoci musim uznat, ze aj mne sa viacej paci, vim v shell-i, a nie nejake povyfarbovane IDEcko... zda sa mi to kusa "cistejsie" ;-)
> vyhledávání, třídění, stromové struktury, grafy
mas UPLNU pravdu, lenze musim doplnit, ZE:
z triedenia sa prebera len bubble sort a az na seminaroch tusim quick sort...
z vyhladavania sa sotva prebera binarne hladanie... o hash-ovacim mapach ani nehovorim...
grafy ani stromy sa NEPREBERAJU ...
Budu se drzet otazky autora a pokud bych si mel jako prvni jazyk dneska vybrat mezi C++ a Pascalem tak si znovu vyberu Pascal. Na uceni zakladnich algoritmickych veci je to plne dostacujici. Koneckoncu i objekty to umi, aspon teda aby clovek mel trosku predstavu. Naopak v C++ se do toho velice rychle zamotaji pointry a byt je clovek musi casem vstrebat, na uceni zakladu je to podle me zbytecny klacek pod nohy. Tak jako tak, pokud se tomu clovek chce venovat, u jednoho jazyka nezustane. Pokud bych mel dneska nekomu doporucit prvni jazyk mimo dany vyber tak bych mu doporucil Javu nebo C#, dle libosti, ale jen za predpokladu, ze dokaze svou pozornost dostatecne dlouho udrzet u konzolovych programu.
Jen technicka pro to co tu psal nekdo vyse - Java fakt NENI ciste objektovy jazyk, ma k tomu dokonce celkem daleko ;)
To Tom@sQo : sry ale uz se mi nechce odpovidat na vsechny veci co se tu mihly, prijde mi ze se uz diskuze zacina opakovat. jen bych se rad vyjadril k prohlaseni: "tmi: > k cemu je programovani nekomu, kdo se v tom nevyzna? jestlize se v tom nevyzna, nebude ho to bavit, nepochopi to, nezapamatuje si to, nevyuzije to > Tom@sQo> no lenze presne o tychto ludoch prave hovorime, pretoze tvoria MAJORITNU cast studentov... "
na to si prisel jak?!?!?! chces tim rict ze vetsina lidi ktera studuje programovani programovat nebude? alespon u nas na skole to funguje tak ze programovani je volitelny predmet (ano, vyskytly se tam lide spadajici i do kategorie hloupych, ale velice rychle byly nuceni predmet opustit).
k jezdeni v anglii vlevo> podle me je lepsi jezdit vlevo: clovek pak muze snaze tasit kord vuci soku ktery jede proti nemu (proto se taky v anglii vlevo jezdi. i u nas to takto fungovalo, ovsem pak jeden den prijel pan Hitler z nemecka a rekl, ze od toho dne se jezdi vpravo, a bylo to (mozna aby se projizdejici naciste mohli zdravit bez toho aby se bali ze si vypichnou oci)). co se obecne tyce tematu, tak si myslim ze i jedinec ma moznost neco svym postojem/pristupem neco zmenit. ovsem nemel by byt prilis ostre v konfliktu s ostatnimi (pokud pro to nema skutecne dobry duvod)
k pythonu> nemam nic proti pythonu, sam v nem nekdy pisu. ale nemyslim si ze je vhodny na vzdelavani.
k assembleru a ostatnim jsa> jsa povazuji trochu za extremni pripad, ve kterem je programovani prilis zdlouhave (uznavam ze presne z opacneho duvodu preferuji C pred objekty, coz by se mohlo jevit paradoxne... muzeme tomu ale rikat i zlaty stred)), vhodne spise pro konkretni procedury.
ahoj,
tiez sa mi zda, ze sa ta diskusia uz asi zacina opakovat a uz nema zmysel dalej flamovat :)
navrhujem ju uzavriet primerim, lebo aj tak uz nikto nic nedosiahneme. kazdopadne sme aspon pre zaujemcov pripravili material, podla ktoreho si budu vyberat, co sa budu ucit <flame>dufam aj tak, ze si nevyberu pascal :D:D </flame> :)
wow, na slovensku sa vazne pred hitlerom jazdilo nalavo? idem si o tom nieco vygooglit ;)
To Tom@sQo : vsude se jezdilo nalevo - jak jsem rikal souviselo to se souboji na koni pomoci kordu. take doufam ze si nevyberou pascal, ale C. ale at uz si vyberou cokoli, hlavne at se nauci programovat.
tak len v skratke a končím ;) :
BFU nepozná asm, potom je ľahké na hlavu ho poraziť ;) Latencie inštrukcií sú v manuáloch od Intelu i Amd, spolu s ukážkami, ako tvoriť čo najrýchlejší kód na danej triede procesorov. Optimalizácia pre určitý procák je ale dvojsečná zbraň... Neviem, čo si o gcc 4 čítal, ale porovnanie gcc 4 vs. vlastnoručne písané asm je vlastne strašne jednoduché: Skompiluj si nejaký program, ktorý je vysoko závislý na ručne písanom asm - napr. x264, xvid alebo ffmpeg (veľmi populárne programy, žiadny underground) - raz čisté C, bez vytunovaného asm a raz s ním. Výsledok: gcc porazené na hlavu. Jeden z dôvodov je, že ľudia sú lepší vo vektorizácii a *uvažujú*. Nie je problém vybrať príklad funkcie, kde gcc 4.x epicky zlyháva (a ostatné kompilátory spolu s ním).noo myslim to tak, resp. som cital nieco take, ze gcc uz od verzie 4 robi tak dobre optimalizacie, ze je to dokonca rychlejsie, akoby to napisal clovek, pretoze BFU nevie, ze ktory proceror jake operacie robi najlepsie, takze to nevie sam bez pomoci tak dobre optimalizovat ;)
C/C++ vs Pascal nebudem rozoberať, schopnosťami sú to podobné jazyky, každý nech si vyberie, čo mu vyhovuje. Kvalitné aplikácie sa dajú napísať v oboch, viac záleží na kvalitách a schopnostiach programátora. Asm je doplnok, taká čerešnička na torte ;)
To je taky nápad, ptát se ve fóru o C++, jestli je lepší C++ nebo Pascal (i když jenom na naučení) :-D. Zkus se na něco podobnýho zeptat na fóru Pascalu, schválně co ti řeknou ;-)
Vasi "diskusi" jsem si vytisknul. Spotrebovali jste 0,3 stromu. Vsichni jste vinni...
To Datlik : Předpokládám, že se jedná o ekologa, který chtěl říct, že na papír, který spotřeboval na vytištění této diskuze padlo 30% dřeva nějakého průměrně velkého stromu. :smile3:
Je to pravda, pro začátečníka se příliš neliší a Pascal může být srozumitelnější. Pokročilý programátor má samozřejmě jiné požadavky a styl programování a tady už v rozšířeností jednoznačně vede C/C++, ale v obou se dá udělat prakticky cokoliv, jen jinými cestami. Hloupostí v předchozích příspěvcích od lidí, kteří detailně neznají ani jedno si nevšímej.
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Podobná vlákna
Dev Pascal, Free pascal - oba mi spustí program 2x po sobě — založil Gooo
Pomoc:pascal:kurz turbo pascal II — založil Systém
Pascal: kurz turbo pascal II — založil Systém
Moderátoři diskuze