Čím by jste se jednou chtěli stát, nebo kam až by jste to chtěli dotáhnout, nemyslím tím jenom povolání ale i vzdělání.
Fórum › Offtopic
Povolání ?
1)vysoká škola (ČVUT?)
2)programátor
ale ještě mi schází dva roky do maturity, takže mám dost času
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
Hm... dostudovat střední programátora, úspěšně odmaturovat (za 4, prosím, za 4!), vejška na VuT či Masarikově univerzitě, katedra informatiky... no a pak... programátor.
doktorsky studium na matfyzu, Thuringova cena za informatiku, statni vyznamenani, vitezstvi v soutezich Riskuj, Chcete byt Milionarem?, VyVoleni X, X je prvkem C. a ve volnem case spravce site na krajskem urade).
... no dobre, realne receno: magistersky studium na matfyzu nebo na CVUT (FJFI ? FEL), a pak pravdepodobne vyvojar (nejvic me lakaji inteligentni systemy, pripadne tvorba her, vedecka prace)
Ja chci dostudovat gympl, pak jit na unicorn college se zamerenim na management ict projektu a na konec bych rad delal sefa ,Vam, programatorum :smile5: a brqal za to strasny prachy a mit kancelar s prsatou sekretarkou a pekny auto.......proste chci bejt bohatej. nakonec se treba dam do obchodovani s komoditama
unicorn college!!! lol) z ty skoly fakt nemuzu... hlavni predmety ucetnictvi a ekonomie, pak nejaky IT.... to snad nemyslis vazne? ty reklamy sice vypadaj pekne, "konecne skola ktera ti k necemu bude", spousta sponzoru... ale ten studijni program... navic jen bakalar...
Uspesne odmaturovat, mozna vyska (pokud buh da :)) ) a pak programator....ale vidim to, ze nakonec skoncim uplne nekde jinde, s jinou praci. Snad mi jeste drzi flek ve stavebninach :-D :-D
silně uvažuju že po tomhle školním roce přejdu na SSAKHK do Hradce na intr:) současný gympl mě hodně,ale hodně nebaví:(
pak snad MUNI v Brně,nebo pražská ČVUT a nakonec programátor:-)
Mám šanci stát se programátorem s čtvrtletníma výsledkama [Matematika: 3, Fyzika: 2/3, Informatika: 2] ?
btw. Tu infošku sem posral kvůli numerické chybě v převádění z dec do hex soustavy...
zalezi na tom jakym programatorem. jestli programatorem hezky vypadajicich solitaru nebo umelejch inteligenci a expertnich systemu. ale znamky ze skoly bejvaj dost neobjektivni, casto zalezici na kantorovi. jde o to jestli si na tom sam veris. a myslim si ze tu fyziku vetsinou potrebovat nebudes, kdyz nepujdes primo na elektrotechniku tak maximalne v prvaku...
To tmi: Často dělám chyby ve výpočtech, které ještě k tomu počítám celkem pomalu (ikdyž to by mohlo být malou soustředěností....) a algoritmy, které si sám odvodím jsou taky dost často chybné, takže všechny výpočty musím dělat mechanicky. Myslím, že jsem spíš humánní typ (hudba, jazyky a tak). Všichni slavní programátoři (Gates, Torvalds, Shuttleword...) byli dobří matematici a vůbec většina programátorů prošla nějakou vysokou školou s technickým zaměřením. Umělou inteligenci programovat nechci, jde mi o to, jestli by mě vzali jako programátora v nějaké firmě, která vyvijí aplikace pro běžné uživatele, serverové aplikace nebo třeba informační systémy.
To Colpik : no... ja taky delam chyby ve vypoctech ale ve smyslu ze nekdy nezvladnu konstanty (1*2 == 1 ?!?! ), zatimco upravit vyraz s polynomama x-tyho stupne davam... ale to neni takovej problem, programovani neni o pocitani, to je ucetnictvi. k odvozovani algoritmu a teorii obecne: existuji dva obecne postupy, indukce a dedukce. pri indukci na zaklade zvlastniho, tedy konkretniho prikladu objevis zakonitost obecneho jevu, zatimco pri dedukci odhalis zvlastnosti obecneho jevu.
mam-li vymyslet algoritmus, casto to resim tak ze si na nejakych modelovych zadanich vyzkousim jak bych to pocital a z toho odvodim obecny vzorec.... cili jak si rikal delani vypoctu zprvu mechanicky
existuji IT skoly ktere tu matiku moc nehroti a jde jim spis o to naucit studenty zvladat bezne pozadavky zakazniku, takze to by ti mohlo vyhovovat. a Gates je neni slavnej programator... je spis slavnej podnikatel, protoze co se tyce informatiky tak zadneho uspechu nedosahl.
Colpik napsal:
Mám šanci stát se programátorem s čtvrtletníma výsledkama [Matematika: 3, Fyzika: 2/3, Informatika: 2] ?
btw. Tu infošku sem posral kvůli numerické chybě v převádění z dec do hex soustavy...
Myslím že o nic nejde. programátor můžeš být dobrej i s těmito známkami. Já taky občas dělám chyby a když to pak kontroluju tak si říkám co jsem to za de***a :-D
Colpik napsal:
Mám šanci stát se programátorem s čtvrtletníma výsledkama [Matematika: 3, Fyzika: 2/3, Informatika: 2] ?
btw. Tu infošku sem posral kvůli numerické chybě v převádění z dec do hex soustavy...
ne s takymy nemas veľa šancí stať sa programatorom. Na školu sa musiš vysr*t totalne. A venovať viac času programovaniu.
;)
taky obcas na timto uvazuju jestli mam sanci kdyz je vedle me tolik lidi co maj vlastniho funkcniho robota, engine hry, hru atd.. navic s moji matematikou nevim nevim.. ve skole jsem uplne nesoustredeny, nebavi me to a usinam..kdyz programuju klidne jsem schopen otevrit knizku matematiky a zacit se ucit nove veci ktere jsme ve skole nebrali...
Earl Cash napsal:
taky obcas na timto uvazuju jestli mam sanci kdyz je vedle me tolik lidi co maj vlastniho funkcniho robota, engine hry, hru atd.. navic s moji matematikou nevim nevim.. ve skole jsem uplne nesoustredeny, nebavi me to a usinam..kdyz programuju klidne jsem schopen otevrit knizku matematiky a zacit se ucit nove veci ktere jsme ve skole nebrali...
Já jsem měl taky špatné známky z matematiky, fyziky apod... A teď dělám programátora informačních systému veřejné správy. Spíš než matematiku potřebuješ(alespon v mém oboru) co největší záběr technologický. Znát prostředí .Net a Java, technologii SmartKlienta, webové aplikace a služby apod, je mnohem užitečnější než mít 1 z matematiky - mimochodem tohle všechno obsahuje "jeden" systém, na kterém momentálně pracuji. Být tebou pokud ti nejde Mat Fyz, tak se soustřeď na technologii, návrhové vzory, programovací postupy.
Earl Cash napsal:
taky obcas na timto uvazuju jestli mam sanci kdyz je vedle me tolik lidi co maj vlastniho funkcniho robota, engine hry, hru atd.. navic s moji matematikou nevim nevim.. ve skole jsem uplne nesoustredeny, nebavi me to a usinam..kdyz programuju klidne jsem schopen otevrit knizku matematiky a zacit se ucit nove veci ktere jsme ve skole nebrali...
To je můj případ. Ve škole mě to nebaví. teda matika trochu jo. ale když něco potřebuju tak mi to problém nedělá.
mě osobně matematika baví, v tomhle roce mám jen jedinou dvojku a tu jsem dostal ke všemu na začátku roku po nemoci (myslel jsem, že bude další látka těžší, tak jsem si ji dobrovolně vzal :( )
To survik1 : Mě matika taky baví, ale ono když 4 roky (počítám střední školu) každou hodinu řešíme jak se sčítaj/odčítaj zlomky, nebo jak napsat druhou odmocninu pomocí mocniny, kolik je 1/2 -1, kolik je odmocnina z a na druhou, kolik je derivace x na 2 atd. Prostě já měl do 3tího ročníku střední školy vždycky z matiky samý 1 ale tenhle rok to nevyjde. Prostě mi to znechutili. příklad kterej je na 2 minuty počítáme 10 a za hodinu dáme tak 4-5 příkladů. :(
To mates : tak na stredoskolskou matematiku jsem rezignoval uz drive (neni to az tak vina stredoskolske matematiky jako spise nasi ucitelky)... vysokoskolska je mnohem vetsi zabava, kup is nejaky skripta, treba o algebre... nas par ve tride jsme tak nejak prestali vnimat v matice deni okolo a resime si svoje veci: zminovanou algebru, programovani, slecny, atd...)
mě se naopak ve fyzice a v matice letos úžasně daří...8-mi letý gympl, 4. ročník:)
nemáme hodnocení 1-5,ale 0-10,nula nejhorší,10 nejlepší
z matiky mám 8 a z fyziky 9...a to mi ani jedno nějak nikdy moc nešlo,nevim co se stalo...imho to bude tim že jsme brali výrokovou logiku a elektřinu, obojí mě velmi blízká témata:Dtakže počítám že se to ke konci roku zase celý podělá:-)
vy jste brali ve 4taku vyrokovou logiku? hmm to neni moc dobry, pokud se nemylim tak ve ctvrtaku se bravaji diferencialy a intagraly a komplexni cisla, vyroky a logika jsou prvak)
To tmi : Je ve 4. ročníku na osmiletém gymplu...
Já s matikou taky prblémy žádný nemám, my teď bereme funkce...to je pohodička, pak bude gonimetrie a trigonometrie (všecno co zavání rýsováním nemám rád :-D) a fyzika...tam taky není žádnej zásadní problém...
Jinak do budoucna bych chtěl vystudovat FI MUNI a pak se uvidí, jak dál ;o)
ja rysovani taky nesnasim... navic permanentne ztracim vsechny pravitka/kruzitka//krivitka/obycejne tuzky atd., takze jsem schopen rysovat pouze propiskou podle obcanky(nejrovnejsi vec co mam:)).
za to analyticka geometrie, to je mnohem vetsi sranda!
ale fyziku moc nemusim, protoze se tam nemusi nic formalne dokazovat, proste se vsechno podlozi nejakym merenim... kdyby to tak bylo v informatice, to by to dopadlo... a navic si myslim ze programator (pokud nechce programovat fyzikalni modely) ji moc nepotrebuje
To Nefaritus : trigonometrii a goniometrii jsme ted dobrali... Neboj, žádný rýsování tam není, je to jenom o počítání...
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
To Blujacker : Další dobrá zpráva za dnešek :-D
Jinak s těma pravítkama a kružítkama jsem na tom podobně...pravítko vych potřeboval nejlíp kovový :D (ten plast nic nevydrží) a kružítka se mi permanentně rozpadaj :-D
jak by taky mohla pravitka vydrzet kdyz z nich clovek konstruuje ruzne katapulty a jine zbrane primeho i neprimeho ostrelovani aneb pravitko je nejlepsi nastroj pro vypocet balisticke krivky))
To tmi : zkusils na pravítko (nejlepší 12cm úhloměr) natáhnout gumičku zaměřit a palcem pálit? dosáhneš tím neuvěřitelně přesné a rychlé palby. Škoda že ji neocení učitelé... :smile10: Jenom bacha ať někomu nevystřelíš oko :smile17:
no, kdoví co se mnou bude :smile14: napřed studium mechanik elektronik - všeobecný základ a ve vyšším ročníku pak specializace na správu počítačových sítí - maturita a pak kdoví, co se mnou bude dál... pokud mě střední chytne a půjde mi, tak možná vysoká (co třeba ČVUT?) no a pak... lákalo by mě dělat správce sítě v nějakém podniku nebo tak něco, ale uvidíme...
tmi napsal:
ja rysovani taky nesnasim... navic permanentne ztracim vsechny pravitka/kruzitka//krivitka/obycejne tuzky atd., takze jsem schopen rysovat pouze propiskou podle obcanky(nejrovnejsi vec co mam:)).
jo rýsování je děs. mám stejný odpor k těmto plastovým hnusům a rýsování nesnášim. to si raději započítám. to vždycky když rýsuju a o čtvrt milimetru mi to nevyjde tak říkám to nebude vidět a pak když na to kouknu tak to vypadá jako by to nevyšlo o 3centimetry :-D
Nefaritus napsal:
To Blujacker : Další dobrá zpráva za dnešek :-D
Jinak s těma pravítkama a kružítkama jsem na tom podobně...pravítko vych potřeboval nejlíp kovový :D (ten plast nic nevydrží) a kružítka se mi permanentně rozpadaj :-D
Hi já si s pravítkem hraju tak dlouho až ho zlomím. železný by bylo dobrý. někde jsem ho doma měl, ale už nevím kde. nedá se někde koupit?
_k_ napsal:
Ja som asi jediny na tomto fore co nechce byt programator ;). Ja chcem stduovat jadrovu fyziku a chcel by som ju aj dostudovat ;). Ale programatorcina je moj najvacsi konicek (teda az po fyzike, pravdaze ;) ).
Momentálně se rozhoduju mezi vysokou školou - programování nebo jaderná fyzika. to mě dost láká. Teda fyziku když nemusim tak raději ne, ale ta jaderka mě taky baví.
To Tokan : spravce site? to je desna nuda... spravujes chyby ktery ti do systemu nasekali naky neschopny lamy a vysvetlujes jim jak kopirovat soubory... to fakt ne) ze vseho nejhorsi je spravce site ve skole: denodenne celis pokusum studentu cokoli nejak hacknout, poskodit, zpomalit...
jaderka je docela perspektivni, vzhledem k tomu ze ze soucasnych energetickych zdroju je nejefektivnejsi a zaroven relativne ekologicky setrna
Chrasty napsal:
silně uvažuju že po tomhle školním roce přejdu na SSAKHK do Hradce na intr:) současný gympl mě hodně,ale hodně nebaví:(
pak snad MUNI v Brně,nebo pražská ČVUT a nakonec programátor:-)
Já teď na kyberně studuju druhák (programátor) a je to skutečně skvělá škola :-).
Jinak si teď zařizuju roční studium v USA, pak si chci dokončit kybernu, v pořádku odmaturovat a máme podobný plány.. Buď ČVUT nebo nějaká podobná škola a pak programátořina až do důchodu.
To Earl Cash : Tak pod toto sa podpisujem :) a dalsia vec.. Matika na vyske je trosku ina ako na strednej. Nejde o zlozitost, skor o to ze je ina.. Mne na strednej nesla matika vobec.. a na vyske to bol jeden z mala predmetov ktory som mohol :D pohorel som na Fyzike lebo som sa viac flakal ako ucil :D
No kedze ja uz povolanie mam tak nieje co riesit v tejto teme.. snad len dostat sa z aktualneho projektu na iny projekt lebo mi to tu uz lezie na mozog :D
já bych si to nechal i na doby důchodu :)Anonymní uživatel napsal:
Chrasty napsal:
silně uvažuju že po tomhle školním roce přejdu na SSAKHK do Hradce na intr:) současný gympl mě hodně,ale hodně nebaví:(
pak snad MUNI v Brně,nebo pražská ČVUT a nakonec programátor:-)
Já teď na kyberně studuju druhák (programátor) a je to skutečně skvělá škola :-).
Jinak si teď zařizuju roční studium v USA, pak si chci dokončit kybernu, v pořádku odmaturovat a máme podobný plány.. Buď ČVUT nebo nějaká podobná škola a pak programátořina až do důchodu.
To Tokan : Hmm, myslím, že v šedesáti, jestli se povede, budu mít dost veškerého logického myšlení (programování) a začnu tvořit umění ;). Ale docela brzo na to řešit, když se ze mě ještě programátor ani nestal :-)
To Tokan :
Nejlepší by bylo vydělat si v IT oboru nějaký prachy a na starý kolena si pořádně užívat :smile8:
To Lukáš Chadraba : jj, hlavně vidělat ;)
To Anonymní uživatel : jestli tu někdy budeš a si zaregistrovanejý,mohl bys mi napsat PM?:Drád bych se na něco ohledně SSAK zeptal:)
To palynko : A mě ne? Já chci jít po maturitě taky na VuT (či Masarykovu univerzitu).
To palynko : A ten bude spočívat v čem?
pripojuji se k projektu destrukce USA. je to ta nejzdegenrovanejsi zeme co znam. znicit, zahubit, zapalit.
a to rikam z vlastni zkusenosti. neletejte tam. neudela se vam dobre. mistni lide jsou... slusne receno proste HLOUPI... o spouste lidi u nas si myslim nelichotive veci, presto vsak uznavam ze je jistym zpusobem inteligentni jsou... ale obyvatele USA jsou skutecne HLOUPI.
To palynko : presne tak... ackoli co se tyce zemepisu na tom take nejsem nejlepe, napriklad donedavna jsem jeste nevedel kde je Abchazie(i ted to vim jen velmi hrube), a mistni obyvatele by ke mne po zjisteni teto neznalosti urcite meli podobny vztah jako my k USAcanum.
ovsem kdyz se mi mistni vysokoskolaci(!!!) snazili vysvetlil ze kyselina citronova ve skutecnosti neni kyselina, protoze nevypali diru na jazyce, mel jsem blizko k mdlobam...
To tmi : Nevím, jestli jsi měl možnost vidět to na netu profláklé video, kde se ptají náhodně Američanů na různé věci z všeobecných znalostí. Nad tím by člověk brečel :-)
ze vseho nejhorsi jsou americke televizni porady... souteze kde spolu vedomosti pomeruji male deti a dospeli bych jeste prezil, ale porady kde si protagoniste navzajem urazeji matky a soutezi kdo je v tom lepsi nebo porady o tom kdo dokaze vic utratit v obchodaku za dany cas... intelektualni krize... a navic tam nemaj poradny hospody)
tmi napsal:
To palynko : presne tak... ackoli co se tyce zemepisu na tom take nejsem nejlepe, napriklad donedavna jsem jeste nevedel kde je Abchazie(i ted to vim jen velmi hrube), a mistni obyvatele by ke mne po zjisteni teto neznalosti urcite meli podobny vztah jako my k USAcanum.
ovsem kdyz se mi mistni vysokoskolaci(!!!) snazili vysvetlil ze kyselina citronova ve skutecnosti neni kyselina, protoze nevypali diru na jazyce, mel jsem blizko k mdlobam...
v prvom rade som chemik(grafik až potom(ak sa môžem nazvať grafikom) :D), takže toto mi ani nehovor lebo ma trafí šľak!!!
Jeyekomon napsal:
Prof. RNDr. Tomas Jeziorsky DrSc.
Ale predpokladam, ze me to casem prejde a budu si prat neco realnejsiho.. :smile1:
tento plán si nechaj, aj keď ho nesplníš na 100% ( keď si vysnívaš maturitu tak možno skončíš len učnovku :-P)
napriklad donedavna jsem jeste nevedel kde je Abchazie(i ted to vim jen velmi hrube), a mistni obyvatele by ke mne po zjisteni teto neznalosti urcite meli podobny vztah jako my k USAcanum
Abcházie není uznána jako samostatný stát, Česká republika ano.
neni, je to pouze autonomni oblast pod spravou Gruzie. byl jsem zvedavej jestli to nekdo rekne) to uz jsi vedel nebo jsi to zjistoval?
ale velky rozdil to dle me nedela, ceska republika je stat jeden, USA je statu 50, takze z hlediska politicke hierarchie jsou take vyse.
navic pochybuju ze vetsina Cechu vi kde je Idaho ("v Americe" je podobne nepresna odpoved jako "nekde v Evrope"), a to statem je.
Nefaritus napsal:
To Jeyekomon : Ehm...kolik let že bys na to musel studovat? :D
Mno, pry se to da teoreticky vystudovat uz za 20 let, ale realne to trva mnohem vice .
Ja mam za sebou temer 2 mesice, takze takove necele 1% ..
co je to pH ?? :D :D
ne tohle si asi jako jedinou vec pamatuju z chemie. abych byl uprimny mam k chemii urcity odpor, uz mozna kvuli ucitelce, ktera nas ucila a nebo jen proto ze mi to nelezlo do hlavy a ucit se neco zpameti (periodicka tabulka prvku) uplne nesnasim. kdyz uz jsme u tech americanu: uci se vubec v anglictine nejake basnicky a zvasty z literatury ??
vytvorime komunitu antiUSA. tiez ich nejak nemusim. Hlavne kôli vsetkym tym filmom, kde su amici "osloboditelia" a vsetci ostatni teroristi. A dost, bude programator pre vojenske systemy a vytvorim nejaku superzbran :)
Já už nechci být ničím. Už jen čekám na důchod, teplé bačkůrky a plnou lednici dobře vychlazeného pivka a 18ti letou služku. :smile5:
To mates : Je mi 37. Na PC jsem zapoměl, ale až půjdu do starobního důchodu, tak už budeme očipováni a PC budeme mít v hlavě. :smile6:
mates napsal:
mephi napsal:
vytvorime komunitu antiUSA. tiez ich nejak nemusim. Hlavne kôli vsetkym tym filmom, kde su amici "osloboditelia" a vsetci ostatni teroristi.
já bych to neviděl tak černě. a já udělám komunitu proUSA :smile14:
Též se hlásím do komunity proUSA, kromě většiny mají také spoustu dobrých lidí, taky je jich tam pár docela chytrých a mají na svědomí pár docela dobrejch věcí ;-)
To mates :
mates napsal:
To Garret Raziel : můj člověk. neříkám že jsou skvělí, ale nemám rád když je někdo bezdůvodně odsuzuje.
1) neodsuzuji je bezdůvodně
Garret Raziel napsal:
Též se hlásím do komunity proUSA, kromě většiny mají také spoustu dobrých lidí, taky je jich tam pár docela chytrých a mají na svědomí pár docela dobrejch věcí ;-)
2) no jo, ale v historii vždycky ta menšina chytrých dojela na blbost ostatních (proto taky nesnáším reklamy "může se 9 z 10 lidí mýlit?" - jistě že může, protože těch co se v něčem opravdu vyznají a vědí proč co dělají je vždycky málo)
3) USA je tam kde je protože využila situace a postahovala v historii hodně chytrých lidí a nápadů z celého světa (hlavně za války) - no jo prostě kdo umí ten umí - a vydávají to za "americké" - ale opravdu americká je jen kultura Indiánů atd.
4) mě vadí hlavně že se kolikrát pletou do něčeho do čeho jim nic není nebo o čem nic neví
amerika ma mnoho proti. predevsim americka spolecnost totalne degeneruje - mluvim z vlastni zkusenosti. napriklad jednou jsem sel po docela velkem meste (o neco vetsi nez brno) na floride a nepotkal jsem NIKOHO. jen spousta aut, ktera na mne troubila, co jsem to za magora ze chodim pesky. ted je 40% americanu v aute, 50% sedi(jinde nez v aute) nebo lezi a 10% nakupuje. skutecne existuje minorita schopnych lidi, ale jak rikal retriwr vetsina z nich do ameriky emigrovala, a bud se zacianji asimilovat nebo se uz asimilovali do americke kultury a adaptovali se tamnimu stylu zivota. USA je proste jedna obrovska de*vka, ktera prijme kazdeho, at je to portorikanec nebo burundan a nakaziho amerikanismem. v USA temer neexistuji knihkupectvi (a kdyz uz, tak vetsina knih jsou ze serii typu Idiot's guide to * nebo * for Dummies... americani maji ze knih fobii - v zadnem dome ve kterem jsem byl nemeli knihovnu: oni si knihu prectou a pak ji bud vyhodi nebo prodaji). vyhlasuji (zatim jen verbalni) valku vsem proUSA hnutim!
To tmi : bavil jsem s učitelkou, která učila v americe asi 2 roky (to město si fakt už nepamatuju) a prostě se tam učí uplně jinak než mi. kdyby bylo jenom na mě já bych knihkupectví taky nepotřobal. ty knížky co jsem chtěl mám doma a koupim sije na netu. všechno berou z té stránky k čemu jim to bude. neučí seže karel čapek napsal RUR a válku s mloky. oni ti řeknou k čemu mi to je? nemaj důvod číst. a s tímhle souhlasim.
To mates : lol). nerikam ze cesky vzdelavaci system je dobry, povazuji ho za spatny. spatny jak kvuli ucitelum, tak kvuli zakum - napriklad ty se nemas ucit ze karel capek napsal valku s mloky. tobe by melo byt receno ze karel capek napsal zajimavou knihu jmenem valka s mloky, a ze by sis ji mohl precist.
v americe se skutecne uci jinak nez zde. mam hruzu z toho ze se ten model dostane i sem. sice zni krasne, ze zak by se nemel nazpamet ucit definice, ale mel by umet sam premyslet. ovsem v praxi to vetsinou vede k tomu, ze zak se ani neuci, ani nepremysli. proto preferuji sebevzdelavani, skola (nemyslim vysoke, tam to funguje jinak) vetsinou neni schopna poskytnout kvalitni vzdelani z oboru ktery potrebujes (aspon co se tyce informatiky tak urcite).
je hezky co ti rekla ucitelka, ovsem mnohem vic se dozvis kdyz se na nejakou informaci zeptas zaku - o par prispevku vyse jsme to resili. nedelam si iluze o vzdelanosti ceske mladeze, ale stale je na tom v porovnani s amerikou relativne dobre (aspon co se tyce kruhu ve kterych se pohybuji)
tmi napsal:
(aspon co se tyce kruhu ve kterych se pohybuji)
To tmi : hmh.. žeby akvárková teorie v praxi? :smile5:
BTW - tohle se nesnažte pochopit - o čem mluvím ví maximální 50 lidí a hádám že nikdo z vás do nich nepatří - a vysvětlit to pořádně nejde - na to musí každý přijít sám, jinak to nikdy nepřijme
To mates : s tím čtením bych nesouhlasil...když lidi nečtou slovní zásoba klesá, teda spíš neroste a člověk se nedokáže tak dobře vyjadřovat a to dobré rozhoně není! oni nepotřebují číst => oni nepotřebují umět dobře mluvit
To mates : Jo to jo...ja neříkám že je nutnost číst Čapka, já říkám, že je dobrý číst KNIHY (beletrii, poezii,... pro obohacení slovní zásoby, věděckou literaturu, encyklopedie pro obohacení vědomostí). Jinak když to nečteš tak se hůř maturuje :D
To Nefaritus : nj s tou maturitou máš pravdu. te´d to sháním různě po netu a v knihovně. ale když já u tý knížky nevydržim. prostě začnu číst a přečtu pár řádků a koukám všude kolem co bych mohl dělat. mě to přijde jako plítvání časem. místo toho mohu třeba programovat.
To mates : tezce nesouhlasim. zivot nejsou jenom pocitace. jde o tvuj pristup ke kniham - jestli ze ty ji otviras s tim ze ji musis precist k maturite, pak te asi tezko bude bavit. knihy jsou uzasnou relaxaci pro mozek, kdy neni nucen k toliko tvurci praci, spise k pasivni analyze, pripadne pouze k pasivnimu sledovani.
To Nefaritus : naprosto souhlasim. krasne se daji poznat lide s umenim komunikovat a lide, kteri nikdy nedocta zadnou knihu se nejsou schopni inteligentne vyjadrit.
No já bych chtěl dělat webové stránky takže html, css, javascript.
Jenže jsou v tom dva problémy:
1. co se tak dívám tak není moc velké uplatnění, volných míst a zakázek. Takže nevím jestli by se tím dalo uživit.
2. neumím grafiku-asi na ní nemám talent. A bez grafiky to asi nepujde nebo jo?
To xjxj : Jde to i bez grafiky. Jsou taková tři odvětví - grafik (grafika:-)), kodér (HTML, CSS, ...), programátor (PHP, ...). Třeba společnost Kodér.cz se zabývá kódováním stránek a podobným je větší množství, určitě bys něco našel...
To Tocimanko : Byl jsi rychlejší:( :D
No právě že co se dívám mám spíše strach že je plno lidí co kodují stránky takže než ja se to pořádně naučím tak už budou všechna místa zabraná.
Jinak k té grafice právě že někdy čtu že hledají kodera který umí dobře pracovat s graf. programem nebo který umí grafiku. Což mi přijde jako blbost protože podle mě je lepší umět jen část ((x)html, css, javascript) pořádně než všechno (grafika, html, css, javascript, php atd.) a nepořádně.
Jinak takový menší dotaz: má python uplatnění?
To xjxj : PHP nutné není, ale je zajisté nejlepší, když webdesignér je kodérem a grafikem v jedné osobě. Odpadají zbytečná zdržování a problémy při komunikaci se členy týmu.
To xjxj : Python uplatnění určitě má, ale určitě ne tak velké jako C-like jazyky/PHP
To Zdeny : Čiastočne máš pravdu, ale dovolím si odporovať. Poznal som jedného profesionálneho kódera, ktorý pracoval v jednom webštúdiu a mali tam jednu veľmi dobrú zásadu: NIKDY nesmie byť kóder a grafik jedna osoba... Keď už niečo, tak poriadne. Grafik (a kóder zároveň) je obmedzovaný a nedokáže podať taký výkon ako ten, kto je výlučne grafikom a môže sa kvalitne "vyřádit" a o ostatné sa nemusí starať (ostatné je prácou kódera, ktorý sa tiež nemusí starať o kvalitne navrhnutý grafický návrh).. Jednoducho nikto nie je obmedzovaný a môže sa plne venovať tomu, čo mu je pridelené. Ja s tým súhlasím.
To Tocimanko : Ano, máš pravdu, ale záleží, jakou formou probíhá spolupráce. Třeba u externisty, se kterým probíhá spolupráce "na dálku", si nedovedu moc dobře takovou spolupráci představit (většinou to není tak, že se udělá návrh a následně nakóduje, výjimkou totiž nejsou případy, kdy se při dokončování nějaká část návrhu mění). Pokud tedy tito dva nesedí v jedné místnosti, tak s tím mohou být akorát problémy.
Pokud tedy tito dva nesedí v jedné místnosti, tak s tím mohou být akorát problémy.
Ja som myslel prípad, keď sú všetci oficiálne v kancelárii meter/dva od seba :) Ideálny prípad. Ale keď človek vie v teamu spolupracovať, platí to i u externých pracovníkov.
Tocimanko napsal:
Ideálny prípad. Ale keď človek vie v teamu spolupracovať, platí to i u externých pracovníkov.
Těžko se ale vyhneš případnému zdržování...
To xjxj : Člověk, který vážně něco dobře umí, tak si místo vždy najde. Samozřejmě nepotřebuješ umět grafiku, ale to neznamená, že ti bude postačovat znalost XHTML a CSS.
To xjxj : Minimálně bych zmínil JavaScript, přehled o trendech, SEO, sémantika, přístupnost a použitelnost... Čím víc umíš, tím máš větší cenu...
Mám šanci stát se programátorem s čtvrtletníma výsledkama [Matematika: 3, Fyzika: 2/3, Informatika: 2] ?
btw. Tu infošku sem posral kvůli numerické chybě v převádění z dec do hex soustavy...
Mam sanci kdyz jsem jednou na pololeti mel fyziku mezi 4 a 5? To profesorka byla skoro cely pololeti nemocna, takze jsme psali jednu pisemku a tu jsem pokonil. No druha znamka byla domaci ukol, na ktery jsem se samozrejme vybod :D
S matiky jsem taky jednou na pololeti 3 mel. Ale jinak maturita matika 1, fyzyka 1, tak to snad pujde :smile3:
To CommanderZ : Dle mě jsou známky sice pěkná věc, ale v podstatě nevypovídají o tvé inteligenci nebo schopnosti řešit problémy v praxi. Chodim na SPŠ, ve třídě jsme rozděleni na dvě poloviny. Jedna, do které patřím i já Programátor a Správce sítě a druhá Aplikovaná Informatika (Taková sekretařina + Základy grafiky (PhotoShop, ...)). Rozhodně je vidět rozdíl v obtížnosti každého zaměření, ale to neni o čem bych chtěl mluvit :).
Osobně dělim školu na 3 části.
1. Literatura, Občanka, Ekonomika.
- Ano, člověk by měl mít všeobecnej přehled, kdo kdy žil, co napsal. Zásady slušného chování a dokázat si spočítat, jestli ho nikdo nešidí.
- Ale proč se musim učit nazpaměť, co který pojem znamené. Jakej motiv byl pro sepsání tohoto díla ...
2. Jazyky
- Proti tomu žádné výhrady nemám :)
3. Matika, programování, fyzika, elektrotechnika
- Předměty, kde se dá vše snadno odvodit a přitom si stačí pamatovat nějaké základy. Pokaždé to je stejně jiné
Prostě se mi zdá "divné" hodnotit člověka podle toho, jestli se naučí něco nazpamět a druhý den to napíše na papír/odvypráví u tabule. Že už z toho druhý den neví nic nikoho nezajímá.
Aby celý příspěvěk nebyl jen OT (za což se omlouvám, ale reagovat jsem musel :) ).
Chtěl bych být programátorem nějakých 3D grafických aplikací.
Jak jset tady řešili grafika a kódéra v jedný osobě, tak když grafik bude umět seskládat svý dílo v HTML a CSS, tak ho to snad nějak neomezuje ne? Není tam úměra, že tím pádem nebude dobrý grafik. Dyť HTML se dneska učí kde kdo na základce, zvládnout se dá s CSSkem za hodně krátkou dobu a když něm budeš nějakou dobu prakticky dělat hodně rychle se ti ob jazyky dotanou do krve, že nebudeš přemýšlet jak co udělat, ale budeš rovnou dělat...prostě zkušenosti ti hodně urychlí práci :) ale to ví každý :)
No taky mě zajímalo jestli se špatnýma známkama z matiky a fyziky se muže člověk stát programatorem. Já mám problém ten že v těchto předmětech mám hrozné znamky a moc toho neumím. Problém je ale v tom že na základce jsme měli blbou učitelku která to všechno vysvětlovala tak (no ani toho vlastně moc nevysvětlovala) že nikdo z celé třídy tomu nerozuměl. A taky hodně nadržovala takže já měl mezi 4-5 a dostal jsem za 3. Což je sice pěkné ale teď na střední umím ho***. A taky jsem se ani moc neučil tak taky něco bude i v tom.
To xjx : No ona může být chyba v učiteli taková (sám znám z francouzštiny), že ten učitel tu problematiku zvládá, ale nedokáže ji pro tebe udělat zajímavou a nedokáže tě motivovat pro to ně co udělat, zkátka to ten učitel občas neumí podat jak by to mělo být...na druhou stranu nemůžeš dávat veškerou vinu učiteli, jiná věc je samostudium. V prváku jsem měli na češtinu učitele, kterýmu kdyžs odvykládal u zkoušení všechno co se učíš v hodinách bylo to na 2. Jedničku jedině tehdy, když viděl, že ses naučil něco navíc, co ti on neříkal a nebo to, na cos sám přišel (vetšinou zkoušel na rozbory děl + něco o jeho autorovi a otázky to byly leckdy pekelný :D)...
To Bald3rr : Nj, šprtové jsou hrozní. U nás ve třídě máme holku, která se všechno úplně totálně šprtá nazpaměť(člověk si přímo může ukazovat v sešitu, co říká), ale za 2 dny nic neví...
A osobně by jsem rád někdy ve vzdálené budoucnosti vyvíjel např. hry (vím, široký pojem, ale zatím nemám představu, co přesně...) a nebo i něco jinýho...
Jo, takoví lidé se najdou. A asi i oni mají ve světě své místo. Třeba já měl před přítelkyní hlubokou úctu, když se naučila anatomii. Tři megatlusté knihy, kde byla každá druhá stránka velký obrázek se snad 1000 latinských popisků. Já bych si z toho nezapamatoval ani 2 stránky.
yaqwsx: Tys asi na foru ceske-hry.cz nečetl Rivův příspěvek o tom, jak je tvorba her jako povolání blbej nápad, co? ;)
No vím jistě, že programátorem bych určitě nechtěl být :D To je málo kreativní, navíc se z programování stavá pomalu jedna z nejmenších částí v softwarovém procesu...
Střední:Informační technologie
Vysoká:Výpočetní Technika(ale nevim jestli se tam mám šanci dostat no ještě uvidím)
No a pak bych chtěl dělat programátora.
Jinak chci se zeptat.Mám šanci se dostat na nějakou střední o informatice když jsem v 8.třídě a měl jsem v pololetí známky:
Matematika:2
Fyzika:2
Angličtina:1
Informatika:1
Já jsem se vyučil Mechanikem elektrotechnických zařízení pokračoval jsem nástavbou Provozní elektrotechnik a teď jsem v Prváku na UPCE obor Informační Technologie.Potom bych chtěl ještě úspěšně absolvovat magisterské studium. Nakonec bych pracovat u nějaké z nadnárodních společností z oblasti IT (např. Microsoft, IBM, Electronic Arts atp.)
obcas je zajimave cist stare topicy... :)) pokud bych mel dnes odpovedet na samou otazku jeste jednou, tak bych rekl nevim...programovani uz me nebere tak jako pred lety (dalo by se rict, ze jsem vystrizlivel) i nadseni castecne opadlo...doufam, ze je to jen nejake spatne obdobi, protoze vazne nevim co jineho bych mohl v budoucnu delat...
to s maturitou je ovsem stale aktualni a plati to...
To tmi : Věčný optimista :smile5:
Ad topic, jak jsem to tak pročítal, docela mě zaráželo, že matika není potřeba k nějakému složitějšímu programování. Jasně, věděl jsem, že matika a programování je hlavně účetnictví apod., ale přesto... Nevím... Tak to bych nemusel ztrácet naději :D. Mimochodem, z matiky mám sice za 2 (druhák, průmyslovka), ale cítím, že to není úplně ideální. Programování ve škole mi nedělá problémy (smál jsem se, když jsem byl jediný, kdo dokázal v Javě přičíst 19% k cenně, kterou zadal uživatel).
To Andriel : zalezi na tom co beres jako programovani. pokud se jedna o prumyslove kodeni aplikaci pro uzivatele atd., coz si asi pod tim predstavuje vetsina lidi (a neni se cemu divit, kdyz vetsina "programatoru" skutecne toto dela), tak matiku skutecne moc nepotrebujes, protoze je to z velke miry takova opici prace bez potreby hlubsiho premysleni... pokud se ale jedna o algoritmizaci a reseni vsemoznych problemu s teoretickou informatikou souvisejich, pak je matematika velice potreba - napr. na matfyzu na informatice jsou v prvaku 2 predemety "pocitacove" a 3 matematicke :).
slozitejsi programovani... treba napsat operacni system je docela slozite, ale je to uplne strasidelna nuda, monotoni prace spocivajici v pokryvani vsechn krajnich pripadu a opravovani vsemoznych chyb, ktere by nikdo necekal... ale treba naimplementovat (a,b) strom, to je take docela slozite (ma-li ten strom byt dobry:)), i kdyz sumarne je pocet radku kodu odhadem mene nez 500, coz je jiste radove mene nez OS. vetsinu casu clovek netrapi psanim vsemoznych rutin, ale spise premyslenim jak to udelat - k cemuz clovek matematiku (lepe receno matematicke uvazovani) potrebuje...
ale znamky na stredni skole jsou docela malo rikajici, na vysoke skole matematika i programovani funguje trochu jinak (i kdyz dost zalezi na ktere vysoke - treba VSE v Praze je spise takovy Advanced Gymnazium... )
To Bald3rr : spravna volba ;)
prosím pekne prográmator a vedec - matematik/ fyzik...
Zaujímam sa o Goldbachovú hypotézu,teda o súčet prvočísel...pre viac info mrknite wikiepediu...
U mě je to dost rozpačité, studuji totiž všeobecné gymnázium. Snad ty státní maturity budou v pohodě...
Pak už jen nějaká výška (zaujala mě MFF v Praze a MUNI v Brně) a poté bych se úplně nejraději věnoval softwarovému inženýrství - mám sen založit si firmu vyvíjející desktopový i webový software pro Amíky (tj. kalkulačky BMI, počítačky hamburgerů atd.) - samozřejmě by tato firma sídlila v USA (a já s ní).
Mno a v důchodu díky tomu snad budu v balíku:-D
Taky jsem na všeobecném gymnáziu:) Už mám trochu konkrétnější představy o vysoké škole... Hodně mě zaujala fakulta informatiky, kterou nejspíš otevřou příští školní rok na ČVUT, to je momentálně nejžhavější kandidát, pak technická univerzita tady u nás Liberci a nakonec připadá v úvahu VUT/MUNI v Brně. A pak programátor:)
To Mega.Lama :
Mega.Lama napsal:
prosím pekne prográmator a vedec - matematik/ fyzik...
Zaujímam sa o Goldbachovú hypotézu,teda o súčet prvočísel...pre viac info mrknite wikiepediu...
Mám otázku, nejsi Laik z http://forum.matweb.cz/viewtopic.php?id=6808??
Jenom zvědavost, nic víc
Najdete zde články zabývající se matematikou základních a středních škol a databázi hlavolamů.
Pro vyzkoušení Vaš
Stredni: uspesne absolvovana stredni prumyslovka: obor Infromacni technologie
Vysoka: zatim 2. rokem studuji CVUT Fel (obor sofwarove inzenyrstvi)
Jinak budu rad kdyz dodelam aspon bakalarsky program(opakuji jeden svinskej predmet z prvniho rocniku a jelikoz na cvut si stejny predmet muzete zapsat jen 2x, tak to ted musim o zkouskovem dat, jinak koncim :/ ).
No jinak bych ze zacatku chtel pracovat jako programator(necekane). Ale urcite bych se chtel posunout nekam vejs, napr. project manager apodobne.
To Blujacker : Vím, že bych se smát neměl, ale ta diskuze mě vysloveně pobavila :-). Děkuju za zajímavý link :-). Btw nebyl nějaký člověk s nickem laik i tady na fórku?
To Andriel : Taky mi to nedalo a musel jsem to přečíst celé :-)) laik byl i tady na fóru, pak jsem mu navrhnul aby se tu zaregistroval a teď je to (chvíle překvapení) Mega.Lama.
No, vidím, že tady v té diskuzi chce být každý programátor... Však ve škole to mnohým z vás ukážou jasně, že na to nemáte :-) Pač skutecny programovani(C++, Java, uPC), to jsou totiz poradny HOVNA!!!! Zatim jsem nepotkal cloveka, nadejneho programatora, ktery sel na informacni technologie, ktery by furt na programovani nenadaval a vsechny od toho neodrazoval.
To Mixxy : ja mam rad programovani :)
bakalare z IT mam taky.. a na co sem spis nadaval byla hlavne matika... ale kdyz clovek chodil na cvika a prednasky, a hlavne se ucil, tak se to dalo zvladnout... vetsina ostatnich predmetu se dala zvladnout kdyz clovek udelal co nejvic projektu a pak se lehce podival do materialu pred zaverecnejma pisemkama... nektery predmety sem zvladl i jen ze znalosti ze stredni a samostudia...
No programování určitě není pro každého. Ale pro někoho jo.
Programming - Love it or leave it http://www.codinghorror.com/blog/archives/001202.html
We Make Shitty Software.. With Bugs! http://www.codinghorror.com/blog/archives/000099.html
To Quiark : Omluvám se, že odpovídím na tak starý post, ale nemoíhl by jsi mi poslat odkaz na ten příspěvek na ČH? Nějak ho nemůžu najít a rád bych si ho přečetl...
Quiark napsal:
http://www.ceske-hry.cz/forum/viewtopic.php?p=6538#6538
Ja bych rekl, ze tvuj odkaz mluvi za vse :)
Přidej příspěvek
Ano, opravdu chci reagovat → zobrazí formulář pro přidání příspěvku
×Vložení zdrojáku
×Vložení obrázku
×Vložení videa
Uživatelé prohlížející si toto vlákno
Moderátoři diskuze